Voor de duidelijkheid, het gaat om deze versie?
http://www.everymac.com/s...-3.0-late-2014-specs.html
Nu ken ik je huidige systeem niet en weet ik ook niet waarvoor je 'm gebruikt. Je kan er op rekenen dat de volgende Mac Mini de volgende mogelijkheden heeft:
- Thunderbolt 3 en daardoor ook USB-C
- De mogelijkheid om 4K of 5K aan te sturen
Ik vind 1.260,- dan een boel geld met oog op de toekomst. Bij de Mac Mini Late 2014 zijn de componenten op de SSD na vast gesoldeerd. Persoonlijk zou ik voor 1/3e van dat bedrag voor de Late 2012 gaan
zoals deze.
De Late 2012 kan je zelf upgraden en dus zelf de SSD en het werkgeheugen upgraden. Een SSD zit rond de 75,- (
Crucial MX300 2,5" 275GB) en het geheugen rond de 90,- (
Crucial Mac Memory CT2C8G3S160BMCEU).
Het verschil in de processor van de Late 2014 en Late 2012 ga je met alledaags gebruik niet merken. De CPU van de Late 2014 is ~ 25% sneller wanneer je deze volop belast. Maar deze kost dan ook 2 keer zo veel ten opzichte van een Late 2012 met upgrades.
Wil je helemaal
on a budget gaan voor tijdelijk, dan kan je ook kiezen voor
deze Mac Mini. Het werkgeheugen van deze kan worden geupgrade tot 8GB RAM en ook hier kan eerdergenoemde SSD van Crucial in. Het voordeel van laatstgenoemde is dat je de minste afschrijving hebt op deze Mac Mini ondanks upgrades.
Persoonlijk zou ik voor de Late 2012 of 2009 Mac Mini gaan for the time being, deze eventueel upgraden en wachten totdat de nieuwe Mac Mini uitkomt. Want nu een Late 2014 kopen en er achterkomen dat je de behoefte aan 4K / 5K hebt gaat je de meeste afschrijving kosten