Hulp bij het vinden van een glossy monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loutju
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08-2018
Hoi Tweakers!

Ik zoek een nieuwe monitor rond de 22" - 25". Het lijkt een uitstervende voorkeur te zijn, maar ik wil er graag een met een glossy scherm. Op internet lijken deze schermen verdwenen te zijn, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik wil het scherm gebruiken voor games, geen online shooters dus het is leuk als de responsetijd een beetje snel is, maar niet heel belangrijk. Verder ook voor beeldbewerking zoals Photoshop maar niet op professioneel niveau .

Ik heb geen heel groot budget, mijn max is 350 euro.

Jullie hulp is erg welkom!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom glossy ? Ik zie alleen maar nadelen en geen voordelen. Waarom wil je dit ?

Verder: pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart Nee, niet glossy, maar wel zo'n beetje de beste keus voor wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Resolutie, hertz, IPS/TN enzo allemaal zaken die je best mag vermelden.

Ohja en natuurlijk welke in/outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loutju
Bedankt! Het is puur een persoonlijke voorkeur, ik vind de kleuren beter uitkomen en het is perfect scherp. Mijn computer staat niet in de zon dus heb van de nadelen weinig last. Heb nu nog een ouwetje staan, HP w2007v, deze is ook glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loutju
Qua resolutie minimaal full HD, IPS past denk ik het beste bij mij maar advies is welkom, en het liefst twee HDMI outputs. Zou makkelijk moeten zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
loutju schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:02:
Bedankt! Het is puur een persoonlijke voorkeur, ik vind de kleuren beter uitkomen en het is perfect scherp. Mijn computer staat niet in de zon dus heb van de nadelen weinig last. Heb nu nog een ouwetje staan, HP w2007v, deze is ook glossy.
De kleuren komen op oude slechte schermen inderdaad beter uit met een glossy laag. Dat is ook de reden dat er vroeger heel veel glossy schermen waren en nu bijna niet meer. Glossy werd toen gebruikt om de kleuren te boosten, maar nu is dat niet meer nodig. Glossy heeft tegenwoordig geen voordelen meer en alleen nadelen, daarom vind je ze niet meer. Met een goed IPS paneel zoals de Dell heeft is glossy totaal onnodig. Als je goede kleuren wil hebben koop dan een goed IPS scherm. Geloof mij de kleuren van een modern IPS paneel zijn veel beter als je oude glossy scherm.

Ik heb anderhalf jaar terug een Dell scherm met IPS paneel gekocht en mijn mond viel bijna open, zo mooi zijn de kleuren.

Als je scherp zoekt helpt daarbij alleen een hogere resolutie, glossy heeft er niets mee te maken. Hoe hoger het aantal pixels per vierkante cm hoe scherper het beeld. 1440p is dan ook beter dan 1080p.

Die 25 inch Dell is zo'n beetje het beste wat je kan kopen en valt nog binnen je budget ook.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 12-11-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:34

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loutju
Gemist inderdaad, excuus br00ky ;)

Bedankt PilatuS, ik ga je advies opvolgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markwouters
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-06-2023
PilatuS schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:07:
[...]

De kleuren komen op oude slechte schermen inderdaad beter uit met een glossy laag. Dat is ook de reden dat er vroeger heel veel glossy schermen waren en nu bijna niet meer. Glossy werd toen gebruikt om de kleuren te boosten, maar nu is dat niet meer nodig. Glossy heeft tegenwoordig geen voordelen meer en alleen nadelen, daarom vind je ze niet meer. Met een goed IPS paneel zoals de Dell heeft is glossy totaal onnodig. Als je goede kleuren wil hebben koop dan een goed IPS scherm. Geloof mij de kleuren van een modern IPS paneel zijn veel beter als je oude glossy scherm.

Ik heb anderhalf jaar terug een Dell scherm met IPS paneel gekocht en mijn mond viel bijna open, zo mooi zijn de kleuren.

Als je scherp zoekt helpt daarbij alleen een hogere resolutie, glossy heeft er niets mee te maken. Hoe hoger het aantal pixels per vierkante cm hoe scherper het beeld. 1440p is dan ook beter dan 1080p.

Die 25 inch Dell is zo'n beetje het beste wat je kan kopen en valt nog binnen je budget ook.
Apple werkt 5 jaar later nog steeds met glossy schermen ;-)
Pagina: 1