Fout opgestuurde processor pas vervangen na retour?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 22:03
Is het normaal bij webshops dat wanneer ze een fout maken mt het versturen van een artikel pas het juiste artikel opsturen als het eerste artikel retour is?

Ik heb afgelopen donderdag een bestelling van onderdelen gedaan bij alternate.nl om zelf een systeem te bouwen. Nu bleek gisteren (vrijdag) dat ze de verkeerde processor gestuurd hadden. Een i7-6700 in plaats van een i7-6700K.
Ik heb dus meteen toen ik er achter kwam gebeld en ik kan de processor retour sturen (vandaag/zaterdag gedaan) en dan sturen ze de juiste processor als ze de retour binnen hebben.

Maar dat betekend dus wel dat ze hem dinsdag binnen krijgen, als het meezit meteen nog de retourzending doen en dan kan ik dus pas woensdag de computer in elkaar zetten.

Is het nou gek van mij dat ik verwachte dat ze de vervangende processor meteen gisteren zouden opsturen? Want in feite wentelen ze hun fout nou af op mij, ik heb met opzet een selectie van onderdelen gemaakt zodat ik gisteren en vandaag de computer in elkaar kon gaan zetten.

Al met al ben ik dus niet blij met deze service van Alternate. Want ze verstoppen zich nu achter protocollen.

Of moet ik mijn verwachting tov webshops bijstellen?

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Beste antwoord (via GabberKooij op 12-11-2016 19:04)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 20:25
Nou ja, vanuit de kant van Alternate is het ook wel begrijpelijk. Ze willen niet het risico lopen dat jij hem niet terugstuurt, of dat jij 'm kaal in een standaard envelop terugstuurt of wat dan ook.

Dus, mag, en is een beetje afhankelijk van de service-instelling van de shop. Een dozenschuiver als Alternate die voor de goedkoopste prijzen gaat zal niet uitblinken in prijzige service.

Vraag terug: heb je vooraf de shopreview van Alternate doorgelezen? Had je al een indruk kunnen hebben van hoe goed ze op service scoren.

Uiteindelijk is het een kwestie van service of goedkoop. Die twee combineren heel slecht, waardoor het lastig wordt om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:14
Als je naar de lokale mediamarkt gaat en zegt, hey dit ding wat ik net heb gekocht is niet goed, ik kom hem straks terug brengen maar mag ik alvast een nieuwe mee hebben?

Dat is toch ook raar. Volledig logisch handelen vanuit de webshop dus.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 20:25
Nou ja, vanuit de kant van Alternate is het ook wel begrijpelijk. Ze willen niet het risico lopen dat jij hem niet terugstuurt, of dat jij 'm kaal in een standaard envelop terugstuurt of wat dan ook.

Dus, mag, en is een beetje afhankelijk van de service-instelling van de shop. Een dozenschuiver als Alternate die voor de goedkoopste prijzen gaat zal niet uitblinken in prijzige service.

Vraag terug: heb je vooraf de shopreview van Alternate doorgelezen? Had je al een indruk kunnen hebben van hoe goed ze op service scoren.

Uiteindelijk is het een kwestie van service of goedkoop. Die twee combineren heel slecht, waardoor het lastig wordt om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Uhm, jij zegt dat je een verkeerde processor hebt ontvangen, en jij zegt dat je hem eerlijk terugstuurt. Ik geloof je, de webwinkel gelooft je ongetwijfeld ook, maar wat als er iets mis gaat in de verzending? Dan zit de webwinkel zonder 2 processors.... Om nog maar te zwijgen over valse beloftes, want dat zou nooit iemand doen toch? ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
Henkie schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:18:
Als je naar de lokale mediamarkt gaat en zegt, hey dit ding wat ik net heb gekocht is niet goed, ik kom hem straks terug brengen maar mag ik alvast een nieuwe mee hebben?

Dat is toch ook raar. Volledig logisch handelen vanuit de webshop dus.
Het grote verschil is dat ik hem dan net zelf uit het schap gepakt heb en betaald.

In dit geval hadden ze zelf een inpak fout gemaakt. Dus dat is een hele andere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
naitsoezn schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:27:
Uhm, jij zegt dat je een verkeerde processor hebt ontvangen, en jij zegt dat je hem eerlijk terugstuurt. Ik geloof je, de webwinkel gelooft je ongetwijfeld ook, maar wat als er iets mis gaat in de verzending? Dan zit de webwinkel zonder 2 processors.... Om nog maar te zwijgen over valse beloftes, want dat zou nooit iemand doen toch? ;)
Toen ik belde wisten ze meteen wat er aan de hand was, want voor ik uitgesproken was gaf de medewerker al aan dat ze idd een fout bij verzenden hadden gemaakt, maar niet wisten bij welke klant.
Als ik geen contact had opgenomen betwijfel ik of zij contact opgenomen zouden hebben. Het lijkt erop dat aan het wachten waren of iemand de vergissing ging opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Ja, dit mag. Maar service is anders.

Om ze dat duidelijk te maken kun je processor ook elders kopen, dan heb jij hem sneller in huis en heb je je punt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nee dat mag niet. Jouw verplichting de processor terug te leveren staat niet tegenover hun verplichting om jou een goede processor te leveren. Dat zijn twee losse verbintenissen. Het probleem is dat 'je recht halen' langer duurt dan wachten tot woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
GlowMouse schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:03:
Nee dat mag niet. Jouw verplichting de processor terug te leveren staat niet tegenover hun verplichting om jou uiterlijk binnen 30 dagen een goede processor te leveren. Dat zijn twee losse verbintenissen. Het probleem is dat 'je recht halen' langer duurt dan wachten tot woensdag.
Even een stukje in rood toegevoegd...

Volgens mij voldoen ze straks nog steeds prima aan de levertijd die ze in de algemene voorwaarden beloven?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:27:
Dan zouden ze zonder 2 processoren zitten maar met zijn geld: Netto -1 CPU.

Nu stuurt hij hem eerst terug, en stel je voor dat er wat mis gaat weer. Dan zit hij zonder geld, en zonder processor: Netto -1 CPU.

Oftewel hij moet nu het risico nemen wat de webshop weigert te nemen ondanks dat ze zelf toegeven een fout te hebben gemaakt. Nette service is anders imo. Doe je er wat aan? Waarschijnlijk niet echt. Andere kopen en dan onder WKOA die van Alternate terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:28
Sissors schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:32:
[...]

Dan zouden ze zonder 2 processoren zitten maar met zijn geld: Netto -1 CPU.

Nu stuurt hij hem eerst terug, en stel je voor dat er wat mis gaat weer. Dan zit hij zonder geld, en zonder processor: Netto -1 CPU.

Oftewel hij moet nu het risico nemen wat de webshop weigert te nemen ondanks dat ze zelf toegeven een fout te hebben gemaakt. Nette service is anders imo. Doe je er wat aan? Waarschijnlijk niet echt. Andere kopen en dan onder WKOA die van Alternate terugsturen.
Die optie kan je doen. Alleen moet je wel even 2 keer +- 350 euro aftikken. Sommige kunnen dit. Sommige ook niet.

Of je kan met ze afspreken dat je Via Afterpay betaalt. En dat hun de extra transactie kosten opzicht nemen. Dan heb je maandag je processor en hebben hun iets meer de tijd om je geld terug over te maken. En anders is het wachten tot Woensdag.

https://ictrecht.nl/webwi...erkeerd-geleverd-product/

En dan voornamelijk de reacties die er onder staan. Klinkt als een probeer er uit te komen met ze.

[ Voor 23% gewijzigd door loki504 op 12-11-2016 20:28 ]

Pagina: 1