Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke en draagbare 15 inch laptop

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik ben op zoek naar een degelijke 15 inch laptop, niet te zwaar en met een goede accu. Hij hoeft niet krachtig te zijn aangezien hij voor standaard kantoorwerk gaat worden gebruikt. Een goed toetsenbord en beeldscherm zijn wel een pre.

Helaas vind ik tot nu toe alleen maar lompe laptops, of overdreven krachtige laptops waarbij dan weer op bouwkwaliteit is ingeleverd.

Wat ga je met je laptop doen?
Kantoorwerk, dus excel, powerpoint etc (geen chromeboek).

Wat is je budget?
Maximaal 1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij word geregeld meegenomen, ook met het openbaar vervoer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, hij moet er enkel zakelijk/strak uitzien en goed gebouwd zijn.

Alvast bedankt!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:14
Dell Latitude E5570.

[ Voor 14% gewijzigd door MarcoC op 12-11-2016 16:15 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De Dell Latitude E5570 is een goede suggestie, met het genoemde budget kan je een fraaie uitvoering kopen: pricewatch: Dell Latitude E5570-W31HX

Deze heeft een Core i5-U, 8GB RAM, 256GB SSD en een full HD scherm.

Alternatief kan je de HP Probook 850 G3 nemen: pricewatch: HP ProBook 450 G3 W4P17ET

Deze heeft een Core i7-U, 8GB RAM, 256GB SSD en een full HD scherm. Als je wat rek hebt in je budget kan je zelfs een Elitebook overwegen: pricewatch: HP EliteBook 850 G3 T9X19EA.

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Ik zou ook voor de e5570 gaan. De HP probooks en elitebooks zijn soms iets lichter, maar hebben dan wel een kleinere accu. Helaas gebruiken ze bij HP ook nog altijd TN schermen met slechte kijkhoeken en contrast in bijna al hun zakelijke laptops.

De versies van de Dell e5570 met voorgeïnstalleerde ssd's vind ik echter niet aantrekkelijk geprijsd. Als je deze versie pakt pricewatch: Dell Latitude E5570-J992X en je zet er zelf een ssd in (erg simpel), bespaar je honderden euro's.

Edit: Daar moet wel bij vermeld worden dat de e5570 óf een 2,5" schijf óf een m2 SSD ondersteunt. Als je de versie met HDD bestelt mist deze geloof ik de m2 aansluiting en kan je deze dus alleen vervangen voor een 2,5" SSD. Andersom als je de versie met m2 SSD bestelt, heeft deze geen aansluiting voor een 2,5" schijf. Die ondersteunt dan wel weer een m2 pcie SSD als ik het me goed herinner.

[ Voor 28% gewijzigd door LukasW op 13-11-2016 08:57 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:59
Ik heb ervaring met die Dells, geweldige laptops. Docking station ondersteuning, al is die niet geweldig.
De HP Probook komt niet in de kwaliteit range van de Dell. Ik heb er een aantal draaien, en ik vind ze allemaal niets. Zeker de 400 serie is kwaliteit minder. De 800 is wel een stukje beter, en heeft dockting station ondersteuning.

Alternatief zou je kunnen kijken voor een lenovo T540/T550/T560. Zijn kwaliteit goede laptops, en ondersteuning extra batterijen. Ik heb er 1 vanuit mijn werk, en ik kan momenteel 2 dagen met mijn battery doen. Docking station ondersteuning Touchpad is alleen een stuk minder, daar moet Lenovo nog steeds aan werken.
Prive zit ik momenteel te kijken naar een T4x0 serie. Mede omdat ik al een dockting station heb staan voor mijn T540.

Check we even goed of je HDMI, of DP nodig hebt, dit scheelt enorm per laptop, maar kan wel van belang zijn voor je.

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
De Latitude E5570 werkt met de E-Port II Simple en Advanced dock zeer goed.
Een versie met 2,5" hardeschijf kan ook gewoon geupgrade worden naar een m.2 SSD en vice versa. De moederborden en chassis zijn voor beide systemen hetzelfde. Een 2,5" versie wordt niet geleverd met het bracket voor m.2, echter is dit onderdeel makkelijk los te bestellen.

De Dell Latitude modellen zijn een stuk beter ontworpen dan de Thinkpad T-serie, Latitude's zijn veel makkelijker te upgraden en te repareren.

• huub8
Bedankt voor de suggesties! De laptop is echter voor mijn vader bedoeld en na het voorstellen van de E5570 twijfelt hij toch aan het schermformaat.

Is de 14 inch versie, de Dell Latitude E5470, net zo goed? Of zijn er wat 14 inch laptops betreft opeens betere alternatieven?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Is 13,3 inch ook voldoende? Want voor reizen klein en compact. Voor kantoor werk zou ik, ook bij een 14 inch, altijd gebruik maken van een extern scherm. Ergonomisch gezien verantwoord en geeft je ook meer schermruimte.

Misschien is dan een asus zenbook iets? Zijn voor prima prijs te koop.

...

• huub8
Mijn idee was zelf dat 13.3 inch eigenlijk altijd te weinig zou zijn voor hem, ook om even onderweg op te werken. Dit leek mij met 14 inch nog net wel mogelijk, maar als er een veel betere 13.3 inch laptop deal ergens te vinden is ben ik zeker geïnteresseerd.

Die zenbook ziet er voor het geld prima uit, maar ik iets meer geld voor een wat professionelere laptop mag wel.

Verwijderd

De Dell E5570 heb ik even in mijn handen gehad maar direct weer retour gedaan. De fan maakte erg veel lawaai en is continu aan. De bouwkwaliteit viel me ook wel mee. Mooi toetsenbord, maar niet zo mooi als de E7450 (die wel nog een continu iritanter, wat hoger geluid maakt). Het leek ook net een laptop van 5 jaar geleden, die E5570, beetje lelijke simpele zijkanten en achterkant.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 18:15 ]

• huub8
Ja dat hij er vrij verouderd uitziet vindt ik zelf ook wel een redelijk minpunt. Als iemand een suggestie heeft voor een 13.3 inch of 14 inch laptop die misschien iets minder degelijk is maar er wel uitziet als een nieuwe laptop van 1200 euro dan hoor ik dit ook graag.

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
5 jaar geleden waren de laptops een kilo zwaarder een stuk dikker.

De 14" Latitude E7470, 14" E5470 en 15,6' E5570 zien er bijna hetzelfde uit, het verschil is de schermgrootte, dikte en het gewicht.

De Lenovo Thinkpad T460 en T460s zijn vergelijkbaar met de Dell modellen qua uiterlijk en bouwkwaliteit. Als je echt een mooie laptop wil kun je gaan voor een HP EliteBook Folio 1040 G3 of een Lenovo Thinkpad X1 Carbon, beide hebben echter als nadeel dan LAN en VGA poort via een dongle gaat.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Een paar alternatieven uit de niet zakelijke sectie;

De lenovo yoga 710 (of eventueel de 510). Heeft een aluminium behuizing en lees veelal goede reviews erover. Er zijn verschillende uitvoeringen van, oa ook een met nvidia 940mx, maar denk niet dat dat zo relevant is voor je vader. Een intel 620 graphics is voldoende.
pricewatch: Lenovo Yoga 710-14IKB (80V4004NMH)

Een andere suggestie, ook 2 in 1 kan de inspiron 13 5000 series zijn. Helaas is de 7000 serie in NL niet beschikbaar, die heeft wel een betere behuizing.
http://www.dell.com/nl/be...-in-1-laptop/pd?ref=PD_OC

Ook is de dell xps 13/15 een optie om te overwegen. Momenteel kun je de goedkoopste xps 15 voor 1300 euro kopen (met code SAVE7), dan heb een laptop met een compact formaat, maar toch een goed
scherm om op te werken.
http://www.dell.com/nl/be...-9360-laptop/pd?ref=PD_OC
http://www.dell.com/nl/be...-9550-laptop/pd?ref=PD_OC

• huub8
Ik heb inderdaad over de xps 15 nagedacht, maar hoe krijg je die precies voor 1300 euro? Of bedoel je exclusief btw?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
huub8 schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:20:
Bedankt voor de suggesties! De laptop is echter voor mijn vader bedoeld en na het voorstellen van de E5570 twijfelt hij toch aan het schermformaat.

Is de 14 inch versie, de Dell Latitude E5470, net zo goed? Of zijn er wat 14 inch laptops betreft opeens betere alternatieven?
Qua bouwkwaliteit zijn ze gelijk aan elkaar. De 14 inch modellen van Dell of HP zijn net zo goed als de 14 inch modellen.
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:13:
De Dell E5570 heb ik even in mijn handen gehad maar direct weer retour gedaan. De fan maakte erg veel lawaai en is continu aan. De bouwkwaliteit viel me ook wel mee. Mooi toetsenbord, maar niet zo mooi als de E7450 (die wel nog een continu iritanter, wat hoger geluid maakt). Het leek ook net een laptop van 5 jaar geleden, die E5570, beetje lelijke simpele zijkanten en achterkant.
De reviews zijn lovend over de E5570 serie. Het ontwerp is ingetogen, maar daar ben ik wel fan van. Ik hoef zelf geen laptop met tig LED's en een lichtgevend alien hoofd.

Dat de E7450 nog beter uit komt is ook omdat die het echte high-end segment van Dell is voor zakelijke laptops. Dat is de opvolgend van de oude 6xxx serie.

Verwijderd

CMD-Snake schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:16:
Qua bouwkwaliteit zijn ze gelijk aan elkaar. De 14 inch modellen van Dell of HP zijn net zo goed als de 14 inch modellen.
[...]
De reviews zijn lovend over de E5570 serie. Het ontwerp is ingetogen, maar daar ben ik wel fan van. Ik hoef zelf geen laptop met tig LED's en een lichtgevend alien hoofd.

Dat de E7450 nog beter uit komt is ook omdat die het echte high-end segment van Dell is voor zakelijke laptops. Dat is de opvolgend van de oude 6xxx serie.
Qua bouwkwaliteit zijn ze niet gelijk aan elkaar. Ik had ze beide tegelijkertijd in mijn handen en de 14" had een veel mooiere bouwkwaliteit dan de 15". De 15" was van flets lelijk plastic en de 14" van veel mooier en steviger materiaal, met een carbonlook en nog een zachter laagje er overheen. De 15" is ook een 5000 serie en de 14" is een 7000 serie.

Tsja, die reviews. Daardoor had ik me ook op het verkeerde been laten zetten. Een herrie ding, lelijke behuizing, voelt lang niet zo goed aan als de 7450. Dus aan de reviews had ik persoonlijk dus helaas helemaal niets. En nee, ik wil zelf ook helemaal geen LEDjes en lichtjes op mijn laptop hebben. Daar gaat het dus totaal niet om als ik het heb over het feit dat die laptop er verouderd uitziet.

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
huub8 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:09:
Ik heb inderdaad over de xps 15 nagedacht, maar hoe krijg je die precies voor 1300 euro? Of bedoel je exclusief btw?
Excuus, ik was inderdaad de btw vergeten. Dan ga je te ver boven het door jou gestelde budget denk ik (1400 euro).

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 20:06
Ik heb sinds kort een E5570 met 6870HQ processor en 82W accu. Ik heb geen last van coil-whine, de ventilator is tijdens gewoon browsen, video, word etc. uit. Als hij begint te draaien is hij heel zacht hoorbaar, voornamelijk lucht verplaatsing geen bijgeluiden / toon. Bij een stress test van 100% CPU duurde het een paar minuten voor hij uberhaupt aan ging. Ook zit er een thunderbolt aansluiting op, misschien is het een latere revisie.

Ik herken jou zaken niet. Ok, het is niet een erg sexy ontwerp maar het zwarte understated uiterlijk sprak mij juist aan. Toestenbord is fijn met verlichting.

Verwijderd

Elitebook 850 G3

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
Ik heb de e7450 en nergens last van qua geluid. Kan die laptop zeer aanraden! Zelf ook makkelijk te upgraden qua ssd en werkgeheugen.

Verwijderd

huub8 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:10:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, hij moet er enkel zakelijk/strak uitzien en goed gebouwd zijn.

Alvast bedankt!
Ons bedrijf is momenteel overgestapt op Apple lease, misschien interessant om te kijken bij onze leverancier?
www.deal24.nl. Over "de long run" is leasen wel wat duurder maar je hebt niet gelijk de investering in 1x. Ik vind de MacBook pro altijd wel een goede binnenkomer bij een (nieuwe) klant :)

Verwijderd

pipo1000 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 14:33:
Ik heb sinds kort een E5570 met 6870HQ processor en 82W accu. Ik heb geen last van coil-whine, de ventilator is tijdens gewoon browsen, video, word etc. uit. Als hij begint te draaien is hij heel zacht hoorbaar, voornamelijk lucht verplaatsing geen bijgeluiden / toon. Bij een stress test van 100% CPU duurde het een paar minuten voor hij uberhaupt aan ging. Ook zit er een thunderbolt aansluiting op, misschien is het een latere revisie.

Ik herken jou zaken niet. Ok, het is niet een erg sexy ontwerp maar het zwarte understated uiterlijk sprak mij juist aan. Toestenbord is fijn met verlichting.
Dat is goed te horen, dat klinkt allemaal mooi, met jouw exemplaar! Ik had exact deze https://azerty.nl/1-1476-...-x-1080-full-hd-hd-g.html maar hij is een stuk duurder geworden zie ik, want ik had hem voor € 809,- gekocht.

Ik had geen coil whine, maar eerder een soort geluid van een jasbeschermer die aanliep, continu. Het was niet de HDD (ik zou er toch een SSD in zetten zelf). Maar hij had inderdaad geen thunderbolt aansluiting, dus jij hebt op zeker een andere revisie ja. Het stond toen al op de Dell site: Thunderbolt™ 3 (vanaf winter 2016). Dus dan heb jij de goede! :) Ik vond het zelf erg jammer, want ondanks dat ik het uiterlijk er wat gedateerd uit vond zien, behalve dan het toetsenbord, dat ziet er echt super uit en is heel fijn, had ik hem zelf toch willen houden. Nou, wie weet, misschien doe ik dan nog wel een poging binnenkort, maar ik had mezelf eigenlijk al voorgenomen om te wachten op een complete fanless laptop. Ik ben in de hoop dat Acer (haha, dat ik dat ooit zou zeggen :) ) komt met hun liquid loop fanless koeling die ze ook in hun nieuwe Switch Alpha hebben met Core i3 en Core i5 processors. Dat ze ook zoiets maken voor een 15" laptop.

Wanneer had jij jouw Dell E5570 gekocht en bij wie?

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 20:06
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:22:
[...]
Wanneer had jij jouw Dell E5570 gekocht en bij wie?
Ongeveer 2 weken geleden bij laptopcentale in de outlet. Was 'gebruikt' maar dat was op wat minimale veegjes op de klep niet te zien.

Verwijderd

pipo1000 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:48:
[...]
Ongeveer 2 weken geleden bij laptopcentale in de outlet. Was 'gebruikt' maar dat was op wat minimale veegjes op de klep niet te zien.
Aha, interessant. Zojuist ook even gekeken daar. Ik zie helaas geen exemplaren met thunderbolt aansluiting erbij staan (dus die nieuwe revisie), maar misschien hebben ze het niet goed ingevuld op die site. Nou ja, als ik nog wat kosten moet maken dit jaar, dan zal ik ze wel eens contacten. :)
Pagina: 1