Fabriekstand en Windows Houden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wklu
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06-2024
Hoi allemaal!

Ik heb een Windows 7 licentie op mijn pc zitten, deze heb ik later geüpgraded naar Windows 10.

Nu ben ik van plan om mijn pc opnieuw te installeren (fabriekstand) om clean te beginnen.
Als ik dat doe, moet ik dan mijn licentiecode opnieuw invoeren?? (ik weet namelijk niet waar die ligt)

Kan ik op mijn pc misschien de licentiecode nog terugvinden eventueel?

Alvast bedankt!

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hey,

Als je teruggaat naar de fabrieksinstellingen van de computer blijft de licentie als het goed wel geïnstalleerd. Als je een Microsoft account gebruikt in Windows 10 kun je de licentie daar aan koppelen, zodat je enkel maar hoeft in te te loggen om de licentie te activeren.

Als je het vanuit Windows zelf doet krijg je een geactiveerde Windows 10. :-) Ik denk niet dat het nog mogelijk is dat je naar Windows 7 gaat en als dat wel gaat; de gratis upgrade is dan niet meer mogelijk en dan moet je volgens mij wel een licentie kopen.

Eventueel kun je met ShowKeyPlus de licentie zien.
Houd er rekening mee dat je antivirus programma dit kan zien als een verdacht bestand, Virustotal scan bijgevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/sfJde/68ba160048.png

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

Als je een clean installatie van Windows 10 doet heb je geen key meer nodig.
Dit omdat je al geupdate heb naar Windows 10 en je pc gegeven zijn bekend bij MS.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wklu
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06-2024
Oké bedankt!