Toon posts:

Beste manier om gegevens over te zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben misschien van plan om een nieuwe pc in elkaar te gaan zetten met een nieuw moederbord, processor, ram en misschien een nieuwe videokaart. Mijn SSD (128gb) en HDD (1tb) wil ik dus nog gebruiken in het nieuwe systeem. Nu is dus mijn vraag: kan ik deze opslag gewoon aansluiten en verder niks of moet ik op een andere manier mijn gegevens overzetten?

Ik heb al methodes gezien om het systeem te clonen maar ik heb geen externe HDD, is het misschien mogelijk om dit te doen via mijn HDD zonder de gegevens te wissen? Hier is nog ongeveer 700gb op vrij. Of het nodig is weet ik niet maar ik ben bereid opnieuw windows te kopen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ligt eraan.
Je kan de ssd en hdd misschien gewoon in je nieuwe systeem zetten. Windows 10 vind dat meestal niet erg.

Kan natuurlijk wel zijn dat je windows niet wil activeren. Als je een oem versie hebt, mag je meestal niet meenemen naar een nieuw systeem.

[ Voor 42% gewijzigd door Reepje op 12-11-2016 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:28:
Ligt eraan.
Je kan de ssd en hdd misschien gewoon in je nieuwe systeem zetten. Windows 10 vind dat meestal niet erg.

Kan natuurlijk wel zijn dat je windows niet wil activeren. Als je een oem versie hebt, mag je meestal niet meenemen naar een nieuw systeem.
Dus je hoeft in principe niks te doen als je de retail versie hebt?

• Reepje
  • Niet online
Zou kunnen dat het werkt. Windows 7 loopt veelal vast, windows 10 ssd heb ik al van Eebook, laptop en desktop gewisseld en dat ging gewoon goed ondanks dat dit in theorie niet zou gaan omdat het een upgrade windows 10 is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou het dan officieel moeten? Mocht het niet lukken.

• Reepje
  • Niet online
Als het niet wil activeren, koop je een key waarmee je het activeert.

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40
Koop vanaf 34 euro een legale key, download vanaf de Microsoft site de mediacreationtool en maak hiermee een bootable usb stick. Doe een schone installatie op je SSD en pas als dit klaar is hang je de HDD er bij.
Data die je vanaf je SSD mee wil nemen kopieer je vooraf naar je HDD.
Overigens zou ik bij een nieuw systeem eerder voor een 256GB SSD of groter gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik nou een clone maken op mijn HDD als ik mijn gegevens wil bewaren?

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40
Ja dat kan, met een tool als Acronis True Image is het eenvoudig een image van je SSD te maken en op te slaan op je HDD. Maar waarom zou je dat willen, bij een nieuw moederbord is het beter om een verse installatie te doen.

• Reepje
  • Niet online
Je gegevens, wat zijn dat? De cookie instellingen van je browser? Je foto's? Ben je schrijver en ben je een boek aan het schrijven?

Als dat belangrijke data zijn, dan weet je toch waar ze staan? Maak je een kopie van op een externe HDD of iets dergelijks. Dat heet een backup.

Want wat doe je als je harde schijf er toevallig vanmiddag mee ophoud? Dan is alles weg, als je tenminste geen backup had.
Pagina: 1