Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe tablet of iPad aanschaffen voor het afspelen van muziek voor professioneel gebruik en het weergeven van lyrics tegelijkertijd. Het geluid is dus het meest belangrijk, maar in de vergelijkingen kan ik daar niks over vinden. De tablet moet veel geheugen (liefst intern) hebben voor grote muziekbestanden en bij voorkeur een niet glanzend (anti-glare) scherm en spatwaterdicht/shockproof. Formaat ca. 10 inch of iets groter evt. De beeldkwaliteit is van ondergeschikt belang. Welke is het beste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid professioneel afspelen met een tablet? Kansloos. Goed geluid kan je gewoon weg nooit uit een platte klankkast krijgen zoals een tablet. Voor een flatscreen tv geldt hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
@ Musicmasters, Ik denk dat TS de onboard audio chip (dac) kwaliteit bedoelt.

Wat dat betreft kun je een usb dac aansluiten op een android tablet echter is het naar mijn weten erg beperkt qua software. Ik weet niet of het ook bestaat voor ipad's.

http://www.extreamsd.com/...chnology/usb-audio-driver

Weet niet of die software lyrics ondersteund, zover ik kan zien niet.

Ik heb usb dac aan mijn android tablet hangen maar de software (usb audio player pro) is niet echt super, het is niet slecht maar het kan niet opboksen tegen een laptop met mediamonkey b.v.
Ook heb ik gemerkt dat tijdens het zoeken of andere handelingen de muziek soms even overslaat maar dat kan aan de hardware combinatie liggen. Niet heel storend maar zoiets wil je eigenlijk niet.

Al met al vind ik de android muziek afspeel software (die ik heb geprobeerd) matig en ben ik tot de conclusie gekomen dat een zuinig laptopje zonder fans het beste is als mediaspeler. Maar dat is persoonlijk. Vooral met flinke playlists vanaf een server hebben veel apps toch moeite of het werkt weer niet goed.

Ik denk dat je indien het perse een tablet moet zijn het beste af bent met een windows tablet en als je niet tevreden bent met het geluid een usb dac aanschaft. Dan heb je de vrijheid van windows en uitstekend geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door Sunrise op 12-11-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het is lastig, ik weet het. Daarom ben ik op het forum met mijn vraag.
Nog voor de duidelijkheid, de uitgang via de hoofdtelefoonaansluiting gaat weer via een mengpaneel, waar de zang wordt bijgevoegd naar de boxen.
Ik zou de muziek liever afspelen met onze MP3 speler die wel aanzienlijk beter geluid produceert, maar heel onhandig in gebruik.
Alles zit nu centraal in het programma in de tablet (we gebruiken nu nog een Samsung Note en die is aan vervanging toe). De lyrics en de muziek wordt bediend met de tablet en het is heel makkelijk om te switchen van het ene nummer naar een andere. Dat kost niet zoveel tijd.

Is een dac zoiets als een externe geluidskaart? Ik moet mij daar eerst in verdiepen. Het zou wellicht een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:49:
Bedankt voor de reacties. Het is lastig, ik weet het. Daarom ben ik op het forum met mijn vraag.
Nog voor de duidelijkheid, de uitgang via de hoofdtelefoonaansluiting gaat weer via een mengpaneel, waar de zang wordt bijgevoegd naar de boxen.
Ik zou de muziek liever afspelen met onze MP3 speler die wel aanzienlijk beter geluid produceert, maar heel onhandig in gebruik.
Alles zit nu centraal in het programma in de tablet (we gebruiken nu nog een Samsung Note en die is aan vervanging toe). De lyrics en de muziek wordt bediend met de tablet en het is heel makkelijk om te switchen van het ene nummer naar een andere. Dat kost niet zoveel tijd.

Is een dac zoiets als een externe geluidskaart? Ik moet mij daar eerst in verdiepen. Het zou wellicht een oplossing kunnen zijn.
DAC = Digitaal Analoog Converter. Die sluit je op een USB poort. Daar kan geen enkele geluidskaart in een tablet of laptop tegen aan. Zeker een goede oplossing.

Ik snap nu ook je vraagstelling pas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robert777 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:16:
@ Musicmasters, Ik denk dat TS de onboard audio chip (dac) kwaliteit bedoelt.

Wat dat betreft kun je een usb dac aansluiten op een android tablet echter is het naar mijn weten erg beperkt qua software. Ik weet niet of het ook bestaat voor ipad's.

http://www.extreamsd.com/...chnology/usb-audio-driver

Weet niet of die software lyrics ondersteund, zover ik kan zien niet.

Ik heb usb dac aan mijn android tablet hangen maar de software (usb audio player pro) is niet echt super, het is niet slecht maar het kan niet opboksen tegen een laptop met mediamonkey b.v.
Ook heb ik gemerkt dat tijdens het zoeken of andere handelingen de muziek soms even overslaat maar dat kan aan de hardware combinatie liggen. Niet heel storend maar zoiets wil je eigenlijk niet.

Al met al vind ik de android muziek afspeel software (die ik heb geprobeerd) matig en ben ik tot de conclusie gekomen dat een zuinig laptopje zonder fans het beste is als mediaspeler. Maar dat is persoonlijk. Vooral met flinke playlists vanaf een server hebben veel apps toch moeite of het werkt weer niet goed.

Ik denk dat je indien het perse een tablet moet zijn het beste af bent met een windows tablet en als je niet tevreden bent met het geluid een usb dac aanschaft. Dan heb je de vrijheid van windows en uitstekend geluid.
Virtual DJ op een laptop. Super. Zeker als je er dan ook nog een Numark Mengtafeltje bij koopt voor een feestje. Kan ook een microfoon op aansluiten.

Als beste mediaplayer thuis ben ik voor Bluesound gekoppeld aan NAS of als je iets populairder wil Sonos. Middels bluetooth kan ik dan ook weer afspelen vanaf de laptop als ik dat zou willen.

Tablets vind ik helemaal niets om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:22:
[...]

Virtual DJ op een laptop. Super. Zeker als je er dan ook nog een Numark Mengtafeltje bij koopt voor een feestje. Kan ook een microfoon op aansluiten.

Als beste mediaplayer thuis ben ik voor Bluesound gekoppeld aan NAS of als je iets populairder wil Sonos. Middels bluetooth kan ik dan ook weer afspelen vanaf de laptop als ik dat zou willen.

Tablets vind ik helemaal niets om mee te werken.
Dat vind ik ook, het is het allemaal net niet.

Voor TS is een edirol ua fx misschien een optie, zit een dac in en effecten zoals reverb, echo etc etc. Ook een optie om de stem weg te draaien die in de muziek zit. Ik heb zo'n kastje en het is best veelzijdig.
Weet alleen niet of dat kastje muziek en microfoon input tegelijk kan afspelen. Ik denk het wel anders zou het een vreemde combinatie van opties zijn.

https://static.roland.com...y/ua-4fx_cw_angle_gal.jpg
Pagina: 1