Hallo mede tweakers,
Ik wil binnenkort een simpele maar goed snelle desktop bouwen voor mijn buurman. Zelf heb ik al een lijst gemaakt met onderdelen. Graag heb ik jullie mening hier over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is echt een basic system waar kleine huis programma's op zullen draaien. Het moet echter wel een snel systeem worden. Ook wil mijn buurman er wat videobewerking op gaan doen, maar dit zal niet verder komen dan Movie Maker / andere simpele editing software.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de €500-€600 incl. alle software / randapparatuur kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe is een compleet systeem nodig. Ik heb zelf nog een paar HDD's liggen waarvan ik 1 ga gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een zo'n klein mogelijke kast uitgekozen die er nog wel netjes uit ziet en niet te duur is. Als er nog een kleinere (verticale) kast is, zou dat nog fijner zijn.
Het is een basic system maar het is wel noodzakelijk dat hij snel genoeg is. Momenteel draait mijn buurman nog een 10 jaar oude XP PC en ik wil hem gaan verbazen met de snelheid van deze nieuwe (gaat dus zeker wel lukken)
Als de desktop een beetje stil is en economisch verantwoord is dat altijd mooi!
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening over mijn lijst hieronder willen hebben. Als er advies is zou ik dat graag willen horen
Bedankt alvast.
EDIT
Hij wil ook zijn videocamera gaan gebruiken en opnames gaan bewerken. Daarom koop ik deze FireWire kaart er ook nog bij: LINK
Ik wil binnenkort een simpele maar goed snelle desktop bouwen voor mijn buurman. Zelf heb ik al een lijst gemaakt met onderdelen. Graag heb ik jullie mening hier over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is echt een basic system waar kleine huis programma's op zullen draaien. Het moet echter wel een snel systeem worden. Ook wil mijn buurman er wat videobewerking op gaan doen, maar dit zal niet verder komen dan Movie Maker / andere simpele editing software.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de €500-€600 incl. alle software / randapparatuur kosten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe is een compleet systeem nodig. Ik heb zelf nog een paar HDD's liggen waarvan ik 1 ga gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een zo'n klein mogelijke kast uitgekozen die er nog wel netjes uit ziet en niet te duur is. Als er nog een kleinere (verticale) kast is, zou dat nog fijner zijn.
Het is een basic system maar het is wel noodzakelijk dat hij snel genoeg is. Momenteel draait mijn buurman nog een 10 jaar oude XP PC en ik wil hem gaan verbazen met de snelheid van deze nieuwe (gaat dus zeker wel lukken)
Als de desktop een beetje stil is en economisch verantwoord is dat altijd mooi!
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening over mijn lijst hieronder willen hebben. Als er advies is zou ik dat graag willen horen
Bedankt alvast.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4500 Boxed | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 56,49 | € 56,49 |
| 1 | Cooler Master N200 Closed | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | BenQ GW2270H Zwart | € 98,90 | € 98,90 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 22,49 | € 22,49 |
| 1 | Microsoft Office 2013 Home & Student NL | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 18,99 | € 18,99 |
| 1 | Corsair VS350 | € 35,21 | € 35,21 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader | € 23,95 | € 23,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 562,42 | |
EDIT
Hij wil ook zijn videocamera gaan gebruiken en opnames gaan bewerken. Daarom koop ik deze FireWire kaart er ook nog bij: LINK