Na een jaar van wikken en wegen ben ik er toch uit: het is tijd voor een nieuwe pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ontwikkelen, gamen, films kijken, muziek maken, internetten; tja, wat eigenlijk niet?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst natuurlijk zo min mogelijk, maar met mijn huidige eisen pakket kom ik uit op max €1500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik hou mijn twee huidige 1080p beeldschermen, en m'n muis en toetsenbord. Daarnaast neem ik mijn pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB en nog wat andere oudere harde schijven. Wel mis ik altijd ruimte, dus vandaar de aanschaf van een nieuwe harde schijf.
Verder heb ik ook nog een pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Gamer, die zal denk ik ook mee gaan, tenzij de audiochip van het moederbord zo goed is dat het geen verschil maakt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis componenten. Kast, moederbord, CPU, geheugen, grafische kaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, al merk ik een voorkeur voor Intel / NVidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, en als het een beetje kan ook zo zuinig mogelijk.
Ook heb ik nog even zitten kijken naar een kleine variant, omdat dat wel mooi is. Maar volgens mij heb ik vrij weinig keus, omdat ik met een aantal harde schijven zit (4x 3,5", 1x 2,5" en 1x 5,25"), klopt dat?
Ga je overklokken?
Ja, maar niet veel uitgebreider dan wat het moederbord zelf als mogelijkheden geeft.
Wat verwacht je van ons?
Graag de verificatie dat dit de perfecte pc voor mij is!
Nouja, dat is misschien hoog gegrepen, maar vooral de bevestiging dat alles past, het stil is, en het goed gaat werken!
En dan nu het systeem waar het om gaat:
Mocht iemand toch een idee hebben voor een formfactor kast, dan zou ik het moederbord vervangen door deze: pricewatch: ASRock Z170M Extreme4. De rest moet dan volgens mij gelijk kunnen blijven.
Edit: nieuw lijstje toegevoegd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ontwikkelen, gamen, films kijken, muziek maken, internetten; tja, wat eigenlijk niet?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst natuurlijk zo min mogelijk, maar met mijn huidige eisen pakket kom ik uit op max €1500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik hou mijn twee huidige 1080p beeldschermen, en m'n muis en toetsenbord. Daarnaast neem ik mijn pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB en nog wat andere oudere harde schijven. Wel mis ik altijd ruimte, dus vandaar de aanschaf van een nieuwe harde schijf.
Verder heb ik ook nog een pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Gamer, die zal denk ik ook mee gaan, tenzij de audiochip van het moederbord zo goed is dat het geen verschil maakt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis componenten. Kast, moederbord, CPU, geheugen, grafische kaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, al merk ik een voorkeur voor Intel / NVidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, en als het een beetje kan ook zo zuinig mogelijk.
Ook heb ik nog even zitten kijken naar een kleine variant, omdat dat wel mooi is. Maar volgens mij heb ik vrij weinig keus, omdat ik met een aantal harde schijven zit (4x 3,5", 1x 2,5" en 1x 5,25"), klopt dat?
Ga je overklokken?
Ja, maar niet veel uitgebreider dan wat het moederbord zelf als mogelijkheden geeft.
Wat verwacht je van ons?
Graag de verificatie dat dit de perfecte pc voor mij is!
En dan nu het systeem waar het om gaat:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 367,01 | € 367,01 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 148,95 | € 148,95 |
| 1 | Palit GeForce GTX 1070 GameRock | € 471,38 | € 471,38 |
| 1 | WD Blue WD40EZRZ, 4TB | € 135,75 | € 135,75 |
| 1 | Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.405,99 | |
Mocht iemand toch een idee hebben voor een formfactor kast, dan zou ik het moederbord vervangen door deze: pricewatch: ASRock Z170M Extreme4. De rest moet dan volgens mij gelijk kunnen blijven.
Edit: nieuw lijstje toegevoegd.
[ Voor 46% gewijzigd door Luther op 01-12-2016 08:39 ]