Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tijd voor een nieuwe all-round pc (~€1500)

Pagina: 1
Acties:

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:54
Na een jaar van wikken en wegen ben ik er toch uit: het is tijd voor een nieuwe pc.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ontwikkelen, gamen, films kijken, muziek maken, internetten; tja, wat eigenlijk niet?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst natuurlijk zo min mogelijk, maar met mijn huidige eisen pakket kom ik uit op max €1500,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik hou mijn twee huidige 1080p beeldschermen, en m'n muis en toetsenbord. Daarnaast neem ik mijn pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB en nog wat andere oudere harde schijven. Wel mis ik altijd ruimte, dus vandaar de aanschaf van een nieuwe harde schijf.
Verder heb ik ook nog een pricewatch: Creative X-Fi Xtreme Gamer, die zal denk ik ook mee gaan, tenzij de audiochip van het moederbord zo goed is dat het geen verschil maakt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De basis componenten. Kast, moederbord, CPU, geheugen, grafische kaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, al merk ik een voorkeur voor Intel / NVidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, en als het een beetje kan ook zo zuinig mogelijk.
Ook heb ik nog even zitten kijken naar een kleine variant, omdat dat wel mooi is. Maar volgens mij heb ik vrij weinig keus, omdat ik met een aantal harde schijven zit (4x 3,5", 1x 2,5" en 1x 5,25"), klopt dat?

Ga je overklokken?
Ja, maar niet veel uitgebreider dan wat het moederbord zelf als mogelijkheden geeft.

Wat verwacht je van ons?
Graag de verificatie dat dit de perfecte pc voor mij is! 8) Nouja, dat is misschien hoog gegrepen, maar vooral de bevestiging dat alles past, het stil is, en het goed gaat werken!

En dan nu het systeem waar het om gaat:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 367,01€ 367,01
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Palit GeForce GTX 1070 GameRock€ 471,38€ 471,38
1WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 135,75€ 135,75
1Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black€ 74,-€ 74,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 85,-€ 85,-
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.405,99

Mocht iemand toch een idee hebben voor een formfactor kast, dan zou ik het moederbord vervangen door deze: pricewatch: ASRock Z170M Extreme4. De rest moet dan volgens mij gelijk kunnen blijven.

Edit: nieuw lijstje toegevoegd.

[ Voor 46% gewijzigd door Luther op 01-12-2016 08:39 ]

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
De voeding kan wat kleiner, hier ook dit is gebaseerd op de PC die ik zelf wil aanschaffen, nu met een snellere videokaart vanwege het grotere budget. Volgens verschillende reviews (en casebuilds) kan de CPU-koeler zelfs zonder fan gemonteerd worden. Maar als je gaat overclocken kan ik je dat niet aanraden.

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Silent Base 600 Zwart€ 97,01€ 97,01
1XFX XTS 460W Fanless€ 108,27€ 108,27
1MSI Z170A Gaming Pro Carbon€ 142,95€ 142,95
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,90€ 358,90
1be quiet! Dark Rock 3€ 61,60€ 61,60
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 96,50€ 96,50
1Intel 600p 512GB€ 169,-€ 169,-
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 459,-€ 459,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.493,23

Lekker snelle M.2 SSD met genoeg opslag voor je OS + games, een stillere case en een meer zuinige en stillere voeding. Verder verschilt het qua prestaties niet (behalve de SSD dus).

Overigens, jou geluidskaart past bij beide moederborden er niet meer op.

• Gilles2635
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-12-2023
Swagger schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:57:
De voeding kan wat kleiner, hier ook dit is gebaseerd op de PC die ik zelf wil aanschaffen, nu met een snellere videokaart vanwege het grotere budget. Volgens verschillende reviews (en casebuilds) kan de CPU-koeler zelfs zonder fan gemonteerd worden. Maar als je gaat overclocken kan ik je dat niet aanraden.

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Silent Base 600 Zwart€ 97,01€ 97,01
1XFX XTS 460W Fanless€ 108,27€ 108,27
1MSI Z170A Gaming Pro Carbon€ 142,95€ 142,95
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,90€ 358,90
1be quiet! Dark Rock 3€ 61,60€ 61,60
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 96,50€ 96,50
1Intel 600p 512GB€ 169,-€ 169,-
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 459,-€ 459,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.493,23

Lekker snelle M.2 SSD met genoeg opslag voor je OS + games, een stillere case en een meer zuinige en stillere voeding. Verder verschilt het qua prestaties niet (behalve de SSD dus).

Overigens, jou geluidskaart past bij beide moederborden er niet meer op.
@swagger ik denk niet dat het de moeite is om een kleinere voeding te nemen als hij duurder uitkomt
klein detail ;)

• Swagger
Gilles2635 schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:48:
[...]

@swagger ik denk niet dat het de moeite is om een kleinere voeding te nemen als hij duurder uitkomt
klein detail ;)
Als het gaat om alleen vermogen niet nee, maar deze voeding is stiller en zuiniger. Dat waren ook 2 wensen, niet dat de Corsair niet stil en zuinig is, maar met dat oog heb ik voor deze voeding gekozen. Mits TS het niet met mijn keuze eens is, kan hij er altijd voor kiezen zijn systeem aan te passen d.m.v. een kleinere (en goedkopere) voeding, vandaar dat ik vermeld heb.

• Luther
Hmm, goed dat je het zegt van die geluidskaart! Dat was me inderdaad nog niet opgevallen.
De voeding is een interessante optie. Inderdaad wel wat duurder, maar stil is wel een fijne optie. Zal er nog even over nadenken!
Ben verder voor nu nog prima tevreden met m'n SSD, dus die zal ik nog niet vervangen.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Ik dacht dat de msi gaming x videokaarten de stilste koelers hebben. Die krijgen daarover zeer lovende reviews. Weet niet hoe de evga dat doet. Verder weet ik dat de fractal design r5 uitermate stil is, en meer dan genoeg hdds kwijtkan met z'n tweede 5-disk-bay. Ik heb twee r4s en vind het geweldige kasten voor de stilte freak.

Verwijderd

Waarom zou je een dure fanless voeding nemen als er nog 2 casefans en een cpu fan continue draaien.. Een pricewatch: Enermax Revolution X't II 550W en pricewatch: Corsair RM550x zijn bij elke belasting ook onhoorbaar stil en een stuk goedkoper.

• Swagger
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:27:
Waarom zou je een dure fanless voeding nemen als er nog 2 casefans en een cpu fan continue draaien.. Een pricewatch: Enermax Revolution X't II 550W en pricewatch: Corsair RM550x zijn bij elke belasting ook onhoorbaar stil en een stuk goedkoper.
Omdat, ook al zou er een harder geluid aanwezig zijn, betekend dat niet dat je een minder hard geluid niet kan horen. Of dat je dat geluid niet als storend zou kunnen ervaren. Ik zou zelf er voor kiezen om zo veel mogelijk geluiden te elimineren, vandaar dat ik een fanless voeding aanraad. Of TS het daar mee eens is, is aan hem de vraag.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Bij desktop werk schakelt de koeler van de msi gaming x zz ook uit.

• Luther
Zo, na een tijd stilte hier wordt dit de definitieve:

Edit: zie startpost.

Ik heb de CPU koeler er voor nu even uit gehaald, die kan er altijd nog in als het nodig blijkt.
Geheugen aangepast naar "lelijker", maar goedkoper. En zonder window toch niet in beeld.

Wel beetje jammer dat het geheugen zo duur aan het worden is...! Is daar een goede reden voor?

[ Voor 79% gewijzigd door Luther op 25-11-2016 14:57 ]

Verwijderd

De Sharkoon S28 komt intern grotendeels overeen met de VG5-V. Dat betekent in ieder geval een matige koeling en dito kabelmanagement. Een pricewatch: Sharkoon S25-V steekt dan beter in elkaar en nog beter neem je een pricewatch: Fractal Design CORE 2500. Heb je ook meteen stillere casefans.

Bij de 6700K wordt geen koeler geleverd. Die zal er nog bij moeten. Suggestie pricewatch: Arctic Freezer i32

Verwijderd

Swagger schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:50:
[...]

Omdat, ook al zou er een harder geluid aanwezig zijn, betekend dat niet dat je een minder hard geluid niet kan horen. Of dat je dat geluid niet als storend zou kunnen ervaren. Ik zou zelf er voor kiezen om zo veel mogelijk geluiden te elimineren, vandaar dat ik een fanless voeding aanraad. Of TS het daar mee eens is, is aan hem de vraag.
Terwijl in de praktijk passieve voedingen nou niet zo zeer beter zijn met betrekking tot geluid:
https://nl.hardware.info/...modellen-getest-conclusie

Ook een interessante:
https://nl.hardware.info/...n-getest-geluidsproductie

Een onhoorbare product: be quiet! Straight Power 10 of pricewatch: Corsair RM550x zijn dan logischere keuzes. De RM550x presteert op de meeste gebieden, behalve efficiëntie, ook beter dan de XFX. En zelfs de efficiëntie scheelt bij maximale belasting van het systeem maar 1-2%.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2016 14:03 ]

• Luther
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:58:
De Sharkoon S28 komt intern grotendeels overeen met de VG5-V. Dat betekent in ieder geval een matige koeling en dito kabelmanagement. Een pricewatch: Sharkoon S25-V steekt dan beter in elkaar en nog beter neem je een pricewatch: Fractal Design CORE 2500. Heb je ook meteen stillere casefans.

Bij de 6700K wordt geen koeler geleverd. Die zal er nog bij moeten. Suggestie pricewatch: Arctic Freezer i32
Ah, dat er geen koeler bij de CPU zat wist ik niet. Ik dacht dat "boxed" een koeler betekende... maar dat is kennelijk nu niet meer zo.

Qua case vind ik het wel lastig, hoor! Het is moeilijk om te ontdekken wat nu echt stille cases zijn. Optisch vind ik dan weer wat minder spannend, dus windows en leds hoeven niet (per se).
Maar wel voldoende ruimte voor schijven, en een Bluray speler.

Verwijderd

De boxed K cpu's worden sinds Skylake zonder koeler geleverd.

Zelf heb ik de pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Anthracite) en ben daar erg tevreden mee. Koelt goed, erg stil en plaats voor een odd. Er is ook een ATX versie van product: Nanoxia Deep Silence 3

• Luther
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:34:
De boxed K cpu's worden sinds Skylake zonder koeler geleverd.

Zelf heb ik de pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Anthracite) en ben daar erg tevreden mee. Koelt goed, erg stil en plaats voor een odd. Er is ook een ATX versie van product: Nanoxia Deep Silence 3
Oeh, dat ziet er inderdaad strak uit! Lees er verder ook positieve verhalen over.
Laat ik daar dan maar voor gaan ;)

Verwijderd

Van de hdd wordt het trouwens niet stiller. Na het systeem in de Nanoxia geïnstalleerd te hebben was dat bij mij veruit het luidruchtigste onderdeel. De hdd zit nu dan ook in een NAS in de meterkast.

• Luther
Nee, dat zal. Mja, ik wil toch wel graag de opslagruimte hebben ;)
Pagina: 1