Bios update sony vaio vpccb46ec uit china?

Pagina: 1
Acties:

• nitrama
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07-02-2024
Hallo allemaal, graag wou ik kijken of ik het bios van mijn moederbord kan updaten.
Ik heb veel geprobeerd om een nieuwe bios te downloaden,maar ik kom er niet uit.
Ik word namelijk doorgelinkt naar een sony site in china. Helaas is mijn chinees niet zo goed,dus ik weet het niet meer.
de specificaties van mijn mobo zijn. VPCCB46EC bios versie R2110V2 27-9-2011.
Wie o wie kan dit probleem oplossen?
Alsvast bedankt ,

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-01 22:17
Waarom wil je je BIOS upgraden? Als het prima werkt nu zou ik het gewoon zo laten zoals het is. Voor een BIOS gaat eigenlijk altijd de volgende vlieger op: don't fix it if it ain't broken.

• nitrama
Hoi K1pje, bedankt voor je reactie.Ik dacht dat ik dan betere hardware ondersteuning heb,zoals mischien meer geheugen opties.Maar zoals je zei,het draait nu goed.Dus echt noodzakelijk is het niet.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:30

Nemesizz

Untouchable

BIOS inderdaad alleen updaten als je tegen een probleem aan loopt dat opgelost word met een update. Anders niet doen, als het mis gaat kun je je systeem bricken (en ondanks dat er vaak fail-safe dingen inzitten kan dat nog steeds gebeuren).

Bij OEM bakken (zoals Sony) voegen updates ook weinig opties toe, is vaak hooguit bugfixes maar meer hardware opties? nee, dat komt zelden voor bij OEM's volgens mij.

• nitrama
Thx. Iedereen hier op het forum.
Veel tweak dagen nog.