Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:33
Ik zie bij diverse webshop de Salora UHL2500 in de actie.
een 55" televisie voor een redelijke prijs.

Helaas kan ik vrij weinig over deze televisie terug vinden en staat deze ook nergens in de showroom.
Heeft iemand ervaring met dit merk en is het een beetje een redelijke tv.
Het merk zelf komt niet negatief naar voren

De TV zal voornamelijk voor films/series gebruikt worden icm Xiaomi box 3 en zo af en toe eens een spelletje op de PS4.

Afbeeldingslocatie: https://media.kieskeurig.nl/images/01/62/81/bc/242e/4b65/b302/05d7dc12b048/600x600.jpg
Formaat: 55" (140CM)
Type: Ultra HD LED
Resolutie: 3840×2160
Contrast: 5000:1
Kijkhoek: 178(H)×178(V)
Reactietijd: 8MS

[ Voor 3% gewijzigd door SmoothTweaker op 12-11-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 11:21

Falastine

Think about my signature...

Voor die doeleinden zou ik me niet te druk maken wel hele lage responstijd weet niet of dat werkelijkheid Is anders is dit de laagste responstijd ever voor een tv.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Falastine schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:49:
Voor die doeleinden zou ik me niet te druk maken wel hele lage responstijd weet niet of dat werkelijkheid Is anders is dit de laagste responstijd ever voor een tv.
Responstijd =/= Input Lag

De responstijd betreft de transitietijd waarmee pixels van staat veranderen, meestal uitgedrukt in GTG (Grey-to-Grey). Deze Liquid Crystals veranderen immers niet direct bij het ontvangen van een nieuw signaal, maar hebben tijd nodig om de nieuwe staat aan te nemen. Hierdoor ontstaat Motion Blur - het bekende verhaal waarbij de bal bij bewegingen een streep of waas op het beeld wordt.

Hoe lager de responstijd, hoe minder Motion Blur er wordt weergeven. Voor gamers inderdaad ook een belangrijk aspect, alhoewel minder belangrijk dan de Input Lag.

De Input Lag is de snelheid waarmee het signaal door een toestel wordt verwerkt. Dit is vooral belangrijk voor gamers die er baat bij hebben dat een reactie ook zo snel als mogelijk leidt tot een reactie op het scherm. Is de input lag te hoog, kun je net die headshot missen omdat de tegenstander in werkelijkheid al uit het vizier is, terwijl het toestel de tegenstander nog wel in het vizier laat zien.

Helaas wordt de Input Lag in het geval van televisies niet gespecificeerd door fabrikanten. Hierdoor ben je gewezen aan derden die dit meten met behulp van bijvoorbeeld een Leo Bodnar Input Lag Tester meten.

Bij dit soort toestellen is het nog maar de vraag of de input lag ooit wordt gemeten en gedeeld.

De kwaliteit van het toestel zal waarschijnlijk zeer laag zijn daar het vermoedelijk om een Vestel Rebranded televisie gaat. Voor die prijs zal hier ook slechts een 50/60Hz LCD-paneel in zitten en dat is geen goede combinatie met een UHD-resolutie.

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 08:38
Heb je hem gekocht? Wat zijn je ervaringen? Hoe is de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-03 15:01
Heeft iemand deze nog in gebruik? Is al een oud topic maar kan dit toestel voor 399 scoren dus lijkt mij een goede deal voor low budget TV.

Deze persoon was toch positief: YouTube: Een betaalbare Ultra HD 4K televisie?!? ¦ Salora 55uhl2500 Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055225

Dr bootygrabber vraagje dude heb je de salora al gehaald en waar voor die.prijs 399 euro wil hem ook alvast bedankt hoor van je 🎮
Pagina: 1