• stanvtb
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-11 19:46
Heb net mijn eigen pc in elkaar gezet, alleen nu start de pc niet op. Als ik hem aanzet gaan de fabd draaien en de leds branden voor een paar seconden, maar na een paar seconden vallen deze ook uit en gaan daarba weer verder. Op mijn beeldscherm krijg ik niets te zien, hoor ook geen piepjes.
Wat moet ik nu doen?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Haal de onderdelen uit je kast en probeer m op te starten met alleen de voeding, cpu, en 1 stick ram aangesloten aan je moederbord.
Handig is om het even op te bouwen op de doos van je moederbord om te voorkomen dat je iets beschadigd.

• stanvtb
En wat als er dan hetzelfde gebeurt?

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Dan is er iets mis met je moederbord, cpu of voeding. Zou je kunnen posten welke onderdelen in je build zitten?

• stanvtb
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 184,50€ 184,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 279,95€ 279,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 67,95€ 67,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 86,40€ 86,40
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 883,59

Pc blijft nu gewoon aan hij gaat niet meer vanzelf uit, alle fans en leds doen het allen komt de bios niet op mijn beeldscherm.

Verwijderd

Welke monitor?
Hoe en waarop is de monitor aangesloten?

• stanvtb
Ik heb t met een oude lg monitor geprobeerd en een tv maar bij beide zie ik niets.

• stanvtb
Dankjulliewel, het is al gelukt. Alleen even het ram er opnieuw in doen en het werkte.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:11
stanvtb schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:10:
Dankjulliewel, het is al gelukt. Alleen even het ram er opnieuw in doen en het werkte.
Opnieuw erin doen of goed erin doen? ;)

Je moet namelijk behoorlijk hard doordrukken tot het kraakt als vers ijs, wil het goed erin zitten. En nee, het kan geen kwaad. Gewoon hard doordrukken tot het echt goed erin zit en de klemmetjes dichtklikken. Zeker bij nieuw geheugen. Het kan best wat hebben.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:14:
[...]

Opnieuw erin doen of goed erin doen? ;)

Je moet namelijk behoorlijk hard doordrukken tot het kraakt als vers ijs, wil het goed erin zitten. En nee, het kan geen kwaad. Gewoon hard doordrukken tot het echt goed erin zit en de klemmetjes dichtklikken. Zeker bij nieuw geheugen. Het kan best wat hebben.
Hah hah mijn zusje heeft ooit eens een moederbord+geheugen om zeep geholpen op die manier. De winkelier, waar haar pc ook eerder in elkaar was gezet, had gezegd dat ze het geheugen er makkelijk zelf kon indoen, inderdaad, gewoon doordrukken.

Alleen niet in een pci slot........ oeps

Winkelier was hierna wel zo sportief haar mobo en geheugen te vervangen d:)b

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
:o Ik dacht hezelfde,ik heb het gepresteerd om geheugen in het geheugenslot andersom erin te steken en toen aandrukken,stomste wat ik ooit heb gedaan met pc.gevolg mobo geheugen slot stuk.

Dus bij deze kijk wel om de inkeping op 1 lijn zit, als je het geheugen in moederbord druk, als je te veel kracht moet zetten, check eerst voor de zekerheid nog een keer, dat de inkeping op 1 lijn zit. :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:11
dragon2 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:10:
[...]

Hah hah mijn zusje heeft ooit eens een moederbord+geheugen om zeep geholpen op die manier. De winkelier, waar haar pc ook eerder in elkaar was gezet, had gezegd dat ze het geheugen er makkelijk zelf kon indoen, inderdaad, gewoon doordrukken.

Alleen niet in een pci slot........ oeps

Winkelier was hierna wel zo sportief haar mobo en geheugen te vervangen d:)b
No offence, maar bij "mijn zusje" haakte ik al af. :X :+
freaky35 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:26:
:o Ik dacht hezelfde,ik heb het gepresteerd om geheugen in het geheugenslot andersom erin te steken en toen aandrukken,stomste wat ik ooit heb gedaan met pc.gevolg mobo geheugen slot stuk.

Dus bij deze kijk wel om de inkeping op 1 lijn zit, als je het geheugen in moederbord druk, als je te veel kracht moet zetten, check eerst voor de zekerheid nog een keer, dat de inkeping op 1 lijn zit. :)
Meen je deze? Hoe dronken of high was je op dat moment? 8)7

Anyway, we geraken off-topic. Blij voor TS dat het probleem is opgelost!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
chim0 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:19:
[...]

Vooroordeel, much?

Ik ben zelf een vrouw en ben halve systeembeheerder, beetje programmeur, aardig handig met computers en gadgets in het algemeen, en mijn zusje is ook aardig handig als ze iets wil op dat vlak (ze had eerder een 3Dprinter dan ik, en maakt er behoorlijk uitgebreide en zelf ontworpen voorwerpen mee, om maar wat te noemen). Maar wellicht is mijn zusje ouder dan jij ;)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
chim0 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:19:
[...]

[...]

Meen je deze? Hoe dronken of high was je op dat moment? 8)7

Anyway, we geraken off-topic. Blij voor TS dat het probleem is opgelost!
Ik was erg jong☺, puber, ja ik meen het😊
Pagina: 1