Toon posts:

MEDION AKOYA P4365 D (MD8344) upgraden naar 64-bit susteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Na jaren zelf zoeken op tweakers, en altijd nog mijn antwoorden gevonden te hebben, loop ik nu toch echt vast.

Dit is de pc waar het over gaat:
Systeem:MEDION AKOYA P4365 D (MD8344) Desktop
Moederbord Merk:MEDIONPC
Moederbord Model:MS-7653 1.0
Processor:Pentium(R) Dual-Core CPU E5500 @ 2.80GHz 64Bit
Aanwezige geheugen:3072 MB
Maximaal geheugen:8 GB
Totaal aantal sloten:2
Geheugenslot 1:2048 MB
DDR3 UDIMM PC3-10700
Geheugenslot 2:1024 MB
DDR3 UDIMM PC3-1070
Deze draaide goed op windows 10, maar i.v.m. video/foto bewerking en dat er van sommige software alleen een 64-bit versie is, willen wij deze upgraden naar 64-bit.
Ik heb een systeemscan gedaan, en de 4 gb variant gekocht via de site, zie onderstaande link:
http://www.interngeheugen...17-11e6-8a64-76f06eafb6ea
Ik heb netjes de module uit geheugenslot 2 verwijderd, en vervangen door de 4gb module. En nu doet het systeem niets meer. De pc gaat aan, de ventilatoren draaien, maar ik krijg geen beeld op het scherm, Geen bios, helemaal niets. Heb daarna de oorspronkelijke module terug geplaatst, maar wederom hetzelfde...
Wat zie ik over het hoofd?

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-11-2016 14:48)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:19
Dus, nieuwe module er in gedaan --> problemen;
Oude module teruggeplaatst --> zelfde problemen?

Dan twee mogelijkheden:
1) nieuwe module heeft een flinke kortsluiting veroorzaakt en het moederbord is nu defect, of
2) je hebt zelf per ongeluk iets losgehaald of niet goed aangesloten.

Dus, controleer eerst of je ALLE stekkertjes die je losgehaald hebt weer goed hebt aangesloten. Kijk daarna of alles aan stekkertjes nog steeds goed is aangesloten (desnoods even loshalen en weer aansluiten, dat je zeker weet dat alles goed contact maakt.

En tot slot: hoe zeker weet je dat je het geheugen goed geplaatst hebt? Met name het krachtig in het slot duwen tot de plastic clips aan de zijkant 'dichtklikken'?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:19
Dus, nieuwe module er in gedaan --> problemen;
Oude module teruggeplaatst --> zelfde problemen?

Dan twee mogelijkheden:
1) nieuwe module heeft een flinke kortsluiting veroorzaakt en het moederbord is nu defect, of
2) je hebt zelf per ongeluk iets losgehaald of niet goed aangesloten.

Dus, controleer eerst of je ALLE stekkertjes die je losgehaald hebt weer goed hebt aangesloten. Kijk daarna of alles aan stekkertjes nog steeds goed is aangesloten (desnoods even loshalen en weer aansluiten, dat je zeker weet dat alles goed contact maakt.

En tot slot: hoe zeker weet je dat je het geheugen goed geplaatst hebt? Met name het krachtig in het slot duwen tot de plastic clips aan de zijkant 'dichtklikken'?

Verwijderd

Topicstarter
Die kortsluiting heb ik aan gedacht, maar dan had ik er toch iets van moeten merken toen het gebeurde. Tenminste dat neem ik aan. Ik heb het ook uiterst voorzichtig gedaan, ook het vastpakken en zo, zonder aan de gevoelige delen te komen.
Je 2e mogelijkheid ga ik nog eens extra bekijken, ik haal ze er beide nog eens uit, en plaats ze terug. Maar te hard durf ik ook niet te duwen, is zo fragiel allemaal. Ze klikten in elk geval zelf vast, en heb daarna de clips nog gecontroleerd.
Maakt het nog uit welk geheugen in welk slot geplaatst word?

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus mogelijkheid 2! Heb ze beide eruit gehaald, en opnieuw geplaatst, de pc gaat weer aan. Gelukkig! Wel begin ik steeds meer twijfelen of ik het zo wel goed aanpak, nu ik steeds meer fora door aan het spitten ben.
-Moet ik in het bios eerst nog wijzigingen aanbrengen? Of is het echt alleen de 1gb module vervangen door de 4gb, en dan de 64-bit windows installeren?
Dit i.v.m. de overgang van 32-bit naar 64-bit...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2016 14:11 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:11:
Het was dus mogelijkheid 2! Heb ze beide eruit gehaald, en opnieuw geplaatst, de pc gaat weer aan. Gelukkig! Wel begin ik steeds meer twijfelen of ik het zo wel goed aanpak, nu ik steeds meer fora door aan het spitten ben.
-Moet ik in het bios eerst nog wijzigingen aanbrengen? Of is het echt alleen de 1gb module vervangen door de 4gb, en dan de 64-bit windows installeren?
Dit i.v.m. de overgang van 32-bit naar 64-bit...
Nee hoor je hoeft niks in het bios te doen. Gewoon erin duwen en dan kan je gewoon windows 32bit gebruiken en/of win64 installeren

Verwijderd

Topicstarter
Mooi zo, beide bedankt voor het reageren, ik ga het nog eens proberen.

Update: Het is gelukt, hij herkent het geheugen, en is nu bezig met de installatie van Windows 10 64-bit.
Nogmaals bedankt!

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2016 14:43 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:49

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wel raar, waarom heb je daarvoor geen 64b geïnstalleerd?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Damic schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:11:
Wel raar, waarom heb je daarvoor geen 64b geïnstalleerd?
Omdat het origineel een 32-bit systeem was, met 3gb werkgeheugen.
http://www.interngeheugen...17-11e6-8a64-76f06eafb6ea

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha fabriek uit.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad...

Maar alles is gelukt, de pc loopt weer als een trein! :)

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:59:
[...]

Inderdaad...

Maar alles is gelukt, de pc loopt weer als een trein! :)
Ha met vertraging en stakingen en natuurlijk veels te dure tickets :+ _O- sorry kon't niet laten

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:05

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Voor foto/video bewerking raadt ik toch wel 8/16 aan, het beste stop je er nog 8GB van dezelfde ram bij, dat scheelt echt veel.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Pagina: 1