Oude PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo,

ik ben op zoek naar iemand op dit forum die mij zou kunnen helpen met wat advies te geven rond een upgrade voor een schappelijke prijs. Ik ben terug gestart met gamen en dit systeem heeft zijn beste tijd al lang gehad...

Wat zoek ik?
Ik zoek een processor, evt. moederbord (als ik niet bij socket 775 blijf), en evt. werkgeheugen.

Wat is je budget?
€250 tot €300

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Specificaties:
Intel Core 2 Duo E7400
4GB RAM DDR3-1066Mhz
ASUS P5G41T-M LE
NVIDIA GeForce GTX 260
WD Blue 1TB HDD
Antec NeoPower 650W

Ik wil het systeem vooral gaan gebruiken om te gamen, niet high end, vooral lichte games, CS:GO en League of Legends. Ik merk bij het spelen van deze games dat ik wat haperingen heb, volgens mij is de processor de bottleneck, hij draait constant 80-90% in games. Daarnaast zou ik graag mijn videokaart houden, die heeft het altijd goed gedaan, zeker in CS:GO & league of legends is deze kaart meer dan genoeg. Ten slotte zat ik te denken om een Q6600/Q9550 te halen om toch de games al vloeiend te kunnen draaien, dat ik verder kan en gewoon een processor hoef te veranderen. Een i5 2500K setje op tweakers was ook wel een optie, maar dan zit je al gouw aan de 200 tot 250 euro en misschien kan ik hiermee wat beters kopen nieuw. :) Misschien AMD voor budget?

Laat maar weten,
Alvast bedankt,
Tony

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-01 18:09
Een q6600 heb je niks aan voor die games. Csgo heeft baat bij snelle singlecore prestaties.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
ik zou kijken naar een leuk gebruikt setje

zoiets bijv. aan alle kanten een stuk sneller als wat je nu hebt

V&A aangeboden: Upgrade kit i5 2500K, P67, 8GB DDR3, GTX 760

of zoiets en dan je oude gpu erin en met overgebleven budget een ssd erbij
V&A aangeboden: Z77N-wifi,16 gb(2x8) corsair vengeancelp ddr3 en 2500k met st...

[ Voor 40% gewijzigd door Elmo_b op 12-11-2016 13:18 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Met een q6600 ga je er waarschijnlijk iets op achteruit....
Met alles wat je hebt geldt nu: zwak tot zeer zwak. Dus bij een upgrade zit je te kijken naar mobo/cpu/gpu en het zou ook nog eens kunnen dat je voeding na 8 jaar ook wel zijn beste tijd gehad heeft.

Wil je er echt op vooruit gaan bij dit budget, moet je 2e hands kijken.