Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

overzetten mail post en contacten vista naar win 10

Pagina: 1
Acties:

• -drikus-
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Hallo,
Ben voor een kennis bezig om een laptop met vista uit 2010 de mailcontacten en de mailbox zelf proberen over te zetten.
Is een laptop van dit jaar met een win 10 activatie erop.
Nu heb ik al gezocht op internet en schijnt dat je een csv bestand moet plaatsen op je usb en die via de nieuwe laptop moet integreren maar krijg steeds de melding dat het bestand niet goed is.
Ik kan wel het bestand openen met excel en krijg dan ook netjes de contacten te zien.
Maar krijg ze niet in zijn contactenlijst geintegreerd net zoals zijn inhoud mailbox.
Waar gaat het fout?
Als je wat meer info wilt geef ik die graag om het toch voor elkaar te krijgen,
Vr gr.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is geen Windows vraag, maar een voor een programma. WOS -> CSA.

Verder, wat heb je nog meer geprobeerd? Heb je al gedacht om alles op de Vista machine naar Thunderbird te migreren en dan de profiel mappen naar de nieuwe Windows te brengen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• -drikus-
  • Niet online
Hallo,
Overzetten contacten is gelukt middels ze in word te zetten als ,scv bestand en geimporteerd in outlook.
Nu wil ik nog de mail inhoud vanuit windows mail in vista overzetten naa de outlook in win 10.
Hier ben ik nog niet achter hoed at moet.
Kan het zijn dat je mapinhoud op de oude laptop in je originele map moet kopieren en die op je nieuwe laptop in de outlook originele map kan plaatsen?
Vr gr.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 15:42

Croga

The Unreasonable Man

Heb je überhaupt al eens gegoogled naar deze vraag?

Ik voer in DuckDuckGo in: "migrate windows mail to outlook" en de eerste hit is:
https://www.howto-outlook.com/howto/migratefromoewlm.htm

volledig antwoord op je vraag......

• -drikus-
  • Niet online
Hoi,
Is die er ook in het nederlands?
Kom er zo niet uit in het ned al amper laat staan dit,
Vr gr.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als alles in Outlook staat en je moet het alleen nog maar van het ene systeem naar het andere brengen, kan je de PST gewoon overnemen. Dan koppel je die weer aan het mailaccount wat je op de Windows 10 machine aanmaakt. Tijdens de wizard kan je een nieuw PST laten maken of een bestaande gebruiken.

Let hierbij dus wel op, de instellingen zoals mail adres, servers en gebruikersnaam en wachtwoord zal je opnieuw moeten opgeven bij de nieuwe computer. Zou je het met Thunderbird doen, dan hoef je alleen maar de mappen in %appdata%\thunderbird over te nemen. De account instellingen zitten er dan al in.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• -drikus-
  • Niet online
Hoi,
Sorry maar hier kan ik toch heel weinig van snappen,
Staat het dan echt nergens in jip en Janneke taal?
Vr gr.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 09:16
http://www.webwijzer.nl/e-mail/email-backup.html
en dan terug zetten http://www.mailstore.com/...home-email-archiving.aspx
en wat je niet snapt google je gewoon, bijvoorbeeld deze zin "Dan koppel je die weer aan het mailaccount wat je op de Windows 10 machine aanmaakt"
in google wordt dat dan "koppel je pst bestanden aan je mail account in windows 10"
of om meer resultaten te krijgen typ je in google "pst bestanden koppelen in windows 10" (zonder de aanhalingstekens)

[ Voor 105% gewijzigd door Mel33 op 13-11-2016 12:01 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• -drikus-
  • Niet online
Hoi,
Dank je ga het proberen,
Vr gr.
Pagina: 1