PC Bouwen - Advies/verbeterpunten

Pagina: 1
Acties:
  • 485 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben van plan om mijn oude game pc te upgraden. De kast, voeding en hdd zou ik kunnen hergebruiken. Ik weet dat je naar de socket moet kijken van het moederbord en cpu maar daar houdt mijn kennis ook wel op. Hieronder is het lijstje wat ik van plan was te kopen.
...

MOBO: Asrock H110M-HDS
GPU: Sapphire Radeon RX 480 - NITRO+ - 4GB GDDR5
CPU: Intel Core i5-6600 - Boxed
CPU Koeler: be quiet! Pure Rock
RAM: HyperX Fury - DDR4 2133Mhz CL14 Kit Zwart - 8GB
SSD: Crucial MX300 - 275GB

...

Nu is mijn vraag of ik hier ook een compatibiliteits fout heb gemaakt of dat iemand nog advies of verbeterpunten heeft. Ik weet dat ik met deze cpu/mobo niet kan overclocken.

Bij voorbaat dank,

Hendrik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wil je gaan overclocken? Op welke resolutie wil je gamen? Welke games?

De componenten an sich zijn compatible met elkaar. De vraag is volstaat het met wat jouw game voorkeuren zijn.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Techno Overlord schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 12:10:
Wil je gaan overclocken? Op welke resolutie wil je gamen? Welke games?

De componenten an sich zijn compatible met elkaar. De vraag is volstaat het met wat jouw game voorkeuren zijn.
Ik ben niet van plan te overclocken en gamen doe ik op 1920x1080. Ik speel vooral CSGO maar wil ook graag nieuwere AAA games zoals The Witcher 3 kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk en type voeding heb je? Niet elke voeding is klakkeloos mee te nemen naar een nieuw systeem. Er zijn genoeg voeding die na 4 jaar of minder aan vervanging toe zijn.

Moederbord zou je een pricewatch: MSI H110M ECO kunnen nemen welke een betere netwerkcontroller, een 2e casfanheader en een extra PCI-e x1 slot heeft.

Op een non k cpu kan je probleemloos de goedkopere en kleinere pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim monteren. Koelt net zo goed en net zo stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren

Dit topic is gesloten.