Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Reborn t90
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 06-01 20:08
Mijn Asus laptop (UX302L) is twee jaar oud en heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mijn windows 8 te upgraden naar windows 10. Ik ben zeer tevreden over windows 10, echter heb ik wel te maken met een BSOD op zijn tijd. Ik heb al verschillende meldingen opgezocht, maar ben niet super technisch (misschien meer dan de gemiddelde mens, maar niet meer dan de gemiddelde tweaker gok ik).

Ik wil graag mijn laptop nu helemaal schoon opnieuw installeren. Ik heb echter gevonden dat als ik terug ga naar de fabrieksinstellingen dat ook de originele windows versie er weer op staat. In mijn geval dus windows 8. zie link: https://www.asus.com/nl/support/faq/1013065 .

Opnieuw installeren is verder geen probleem en heb ik met oudere laptops ook wel ooit gedaan. Mijn vraag is alleen of ik mijn laptop dan wel nog gratis kan upgraden naar windows 10 weer, aangezien die actie van het eerste jaar gratis verlopen is. Ik hoop dat iemand dat hier weet en het mij kan vertellen.

Extra info:
De BSOD waar ik eerst mee geconfronteerd werd was: "Faulty Hardware Corrupted Page". (Enkele keren per maand)
Daarna heb ik ook nog twee verschillende gehad: "System Service Exception" en "Critical Process Died".

Ik heb ook een memtest doorlopen, om je ram te testen (tenminste als ik dat goed begrepen heb) en daar kwamen verder geen fouten uit.

• stylzzzz
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:15
quote:
Reborn t90 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:25:
Mijn Asus laptop (UX302L) is twee jaar oud en heb gebruik gemaakt van de mogelijkheid om mijn windows 8 te upgraden naar windows 10. Ik ben zeer tevreden over windows 10, echter heb ik wel te maken met een BSOD op zijn tijd. Ik heb al verschillende meldingen opgezocht, maar ben niet super technisch (misschien meer dan de gemiddelde mens, maar niet meer dan de gemiddelde tweaker gok ik).

Ik wil graag mijn laptop nu helemaal schoon opnieuw installeren. Ik heb echter gevonden dat als ik terug ga naar de fabrieksinstellingen dat ook de originele windows versie er weer op staat. In mijn geval dus windows 8. zie link: https://www.asus.com/nl/support/faq/1013065 .

Opnieuw installeren is verder geen probleem en heb ik met oudere laptops ook wel ooit gedaan. Mijn vraag is alleen of ik mijn laptop dan wel nog gratis kan upgraden naar windows 10 weer, aangezien die actie van het eerste jaar gratis verlopen is. Ik hoop dat iemand dat hier weet en het mij kan vertellen.

Extra info:
De BSOD waar ik eerst mee geconfronteerd werd was: "Faulty Hardware Corrupted Page". (Enkele keren per maand)
Daarna heb ik ook nog twee verschillende gehad: "System Service Exception" en "Critical Process Died".

Ik heb ook een memtest doorlopen, om je ram te testen (tenminste als ik dat goed begrepen heb) en daar kwamen verder geen fouten uit.
Als jij een Windows 10 USB stick maakt en een nieuwe installatie uitvoert, is die gelijk geactiveerd. Je hoeft Windows 8 niet terug te zetten via de backup. De licentiesleutel van Windows 10 is gekoppeld aan je moederbord. Dus Windows 10 via de tool ( die staat op hun website) een USB stick laten maken met de installatiebestanden, en vanuit daar moet je die installeren. Dan word Windows 10 gelijk geactiveerd!

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19:03
In windows 10 zit ook de optie om terug te gaan naar een schone installatie.
Hoef je niks te downloaden, en ben je sneller klaar

BTO 15CL16 Core i5-4210M, 8GB ram, 120GB Samsung 840 ssd. Volkswagen Kever 1974

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Hoi,

Je kan Windows 10 inderdaad 'schoon' installeren vanuit Windows.

Wanneer je op de Windowstoets + I drukt zal je instellingen openen.
Klik hier op Bijwerken en beveiliging, dit is het laatste icoon:
Vervolgens kies je aan de linkerkant voor Systeemherstel.

Vervolgens krijg je te zien Deze pc opnieuw instellen
Hier kies je de beste optie, ik denk dat de eerste optie voor jouw de beste keuze is. dan krijg je de vraag of je alles wilt verwijderen of je bestanden wilt behouden. Programma's e.d. worden bij beide opties verwijderd.

Laat maar even weten of het lukt op deze manier. :+

De zwarte achtergrond bij de instellingen is een hidden theme in Windows 10, te activeren door een register edit voor de liefhebber.

Meg wijzigde deze reactie 12-11-2016 11:34 (9%)

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:11

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Met de Anniversary Update is dat ook netjes via een instelling te doen hoor ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S8 | XBOX One

• Reborn t90
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb morgen de hele dag vrij, dus dan ga ik er even mee worstelen

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

quote:
Reborn t90 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 13:19:
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb morgen de hele dag vrij, dus dan ga ik er even mee worstelen
Succes! :-) Houd er rekening mee dat het wat tijd in beslag neemt (paar uur) en je de laptop onder stroom zet wanneer je het gaat uitvoeren. Het zou zonde zijn als hij uitvalt door een lege accu.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

445033

quote:
Reborn t90 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:25:

Extra info:

Weet je zeker dat al je drivers up to date zijn? Mijn Asus draait hier al zo'n 4jaar probleemloos met een zelfde update als de jouwe. Ik zou eerst daar nog eens naar kijken. Kan je veel tijd schelen. En systeem eens goed opschonen met CC Cleaner.

• Reborn t90
quote:
Musicmasters schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:26:
[...]

Weet je zeker dat al je drivers up to date zijn? Mijn Asus draait hier al zo'n 4jaar probleemloos met een zelfde update als de jouwe. Ik zou eerst daar nog eens naar kijken. Kan je veel tijd schelen. En systeem eens goed opschonen met CC Cleaner.
Ik heb ze ooit vlak nadat ik windows 10 had geupdate, echter heb ik toch nog twee dingen kunnen updaten. Ik ben ook vast met CC Cleaner aan de gang gegaan. Ik kijk het nu maar even aan, want zoals je zegt kan het veel tijd besparen als dit het probleem gewoon oplost. Heb voor de zekerheid wel nog even van alles een backup gemaakt en een systeemherstelpunt en mocht het nog een keer gebeuren dan ga ik waarschijnlijk voor die schone installatie van windows 10.

Verder in ieder geval heel erg bedankt al!

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:54
Let op, ik had hetzelfde gedaan op een iets oudere Dell laptop. Het opnieuw instellen via de hersteloptie mislukte en toen wou de laptop niet meer booten. En omdat ik de Windows10 key niet had, kon ik daarna eerst weer Windows7 installeren en vervolgens opnieuw upgraden naar Windows10. Al met al was ik daar de rest van de dag wel zoet mee.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Als Windows 10 eens geïnstalleerd en geactiveerd is op een systeem, hoef je niet het hele upgrade traject door te lopen. Je hoeft alleen maar met de media creation tool een stick te maken en installeren. Vraag voor key overslaan en als er internet is haalt 'ie vanzelf de licentie bij MS vandaan.

Commandline FTW

• Obelink
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-01-2017
Heb je eenmaal weer een schone installatie dan is het aan te raden er een kloon van te maken. Als je een image op een data partitie of op een USB-stick maakt kun je later bij calamiteiten vrij eenvoudig je Windows weer terugklonen naar de goed werkende toestand.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Image maken van alleen de installatie zonder je extra software e.d. is nogal nutteloos, omdat die na een maand al verouderd is mbt updates. Kan je net zo goed een nieuwe stick maken waar die updates al gelijk in zitten. ;)

Commandline FTW

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:54
quote:
Hero of Time schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:12:
Als Windows 10 eens geïnstalleerd en geactiveerd is op een systeem, hoef je niet het hele upgrade traject door te lopen. Je hoeft alleen maar met de media creation tool een stick te maken en installeren. Vraag voor key overslaan en als er internet is haalt 'ie vanzelf de licentie bij MS vandaan.
Als ik rekening had gehouden met een falende reset optie had ik dat waarschijnlijk wel gedaan. Maar nu ging ik er compleet cold turkey in :+. Voor de volgende keer is dat wel iets om te doen inderdaad.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

quote:
MeltedForest schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:24:
[...]

Als ik rekening had gehouden met een falende reset optie had ik dat waarschijnlijk wel gedaan. Maar nu ging ik er compleet cold turkey in :+. Voor de volgende keer is dat wel iets om te doen inderdaad.
Tja, het is ook niet zo alsof het hier al 100x is gezegd ofzo, naast de duizenden hits die je met Google krijgt. :z :P

Commandline FTW

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True