Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Ficente
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-03-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een 4-5 jaar geleden een PC gemaakt voor het gamen, maar ik merk dat deze nu enigszins aan een upgrade toe is. Ergens tussendoor al eens de videokaart up moeten daten, maar die is nu ook al niet zo krachtig meer. Ik wil graag nieuwe spellen als Dishonored 2, Witcher 3 en Fallout 4 goed kunnen spelen, maar echt ultra hoeft niet. Zou er graag ook weer een poosje mee vooruit willen kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat dat zo tussen de 600 - 900 euro me een aardige upgrade zou moeten opleveren. Kan dit met wat ik wil bereiken?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Coolermaster kast die volgens mij nog prima mee kan, maar het precieze type weet ik niet. Verder heb ik al opslag: HDD Samsung D103SJ 1TB en SSD Samsung Evo 250GB. Tevens voeding van 550W is al aanwezig, en processorkoeling in de vorm van Mugen 2 Rev.B SCMG-2100. Is dat nog afdoende? Op dit moment zit er een i5-2500 in en een AMD R9 380 4GB, maar die zijn dus aan upgraden toe, denk ik.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 247,-€ 247,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 279,95€ 279,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,86

Als ik dus wil gamen, is dit een beetje gepast, in combinatie wat ik al heb? Heb trouwens een SyncMaster SA300, 1080p 23inch wat betreft beeldscherm. Wat voor moederbord zou er bij moeten?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb eigenlijk altijd een AMD videokaart gehad, maar ik merk dat dat hier en daar problemen oplevert en dat de meeste games toch liever nvidia hebben. Sta voor beiden open, en heb verder ook geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee, weet niet hoe het moet/wat de risico's zijn.

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik er net genoeg van snap om te snappen dat ik er niet genoeg van weet, vraag ik vooral om advies. Kloppen mijn verwachtingen/opties enigszins of zijn er veel betere mogelijkheden? Wat voor moederbord zou ik er bij moeten zoeken?

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
Zou er een GTX 1060 6GB in zetten en kijken wat er met je FPS en settings gebeurt. Mocht je toch meer CPU power nodig hebben dan zou ik adviseren te wachten op Kabylake januari 2017. En of kijken wat de AMD Zen voor CPU performance gaat brengen.

Een passend moederbord voor de onderdelen die je hebt geselecteerd zijn Z170 chipset moederborden. Alleen zijn die net zoals de gekozen CPU in je lijst bedoeld voor overklokken K series cpu's.

Kies een non K i5 en een B150 Moederbordje dat scheelt weer wat geld aangezien je niet gaat overklokken. Al is dat niet moeilijk met de Skylake series. Je hebt zelfs Z170 moederborden die dat met 1 druk op een knopje in de bios voor je realiseren.

De i5 6400 geeft de meeste bang for buck maar ik weet niet hoeveel performance je daarmee wint in vergelijking met je huidige cpu.

Die processor koeler die je hebt is prima.

[ Voor 83% gewijzigd door JT888 op 12-11-2016 08:56 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ene optie is inderdaad om in je huidige setup een nieuwe videokaart te zetten. Bijvoorbeeld een gtx 1060 6gb. Hoeveel geheugen heb je erin zitten?

Voor een nieuw systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,73€ 178,73
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,95€ 86,95
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 275,95€ 275,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 654,49

Ervan uitgaande dat je voeding niet te oud is en het in je kast past, dat moet je wel checken.

Edit: Als je je budget helemaal wilt spenderen kan je er zelfs nog een gtx 1070 in zetten

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Ficente
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-03-2022
Bedankt voor de reacties. Momenteel zit er 8GB (DDR3) geheugen in, vergeten te zeggen. Een nieuwe videokaart lijkt dus een goede optie. Is het verstandig te wachten met nieuwe processor/moederbord tot de nieuwe serie uitkomen dus? Zijn deze straks dan wel in dezelfde prijsklasse te verkrijgen? Ook bedankt voor de aanwijzingen wat betreft moederbord, dan weet ik waar ik op moet letten.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ficente schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 09:29:
Bedankt voor de reacties. Momenteel zit er 8GB (DDR3) geheugen in, vergeten te zeggen. Een nieuwe videokaart lijkt dus een goede optie. Is het verstandig te wachten met nieuwe processor/moederbord tot de nieuwe serie uitkomen dus? Zijn deze straks dan wel in dezelfde prijsklasse te verkrijgen? Ook bedankt voor de aanwijzingen wat betreft moederbord, dan weet ik waar ik op moet letten.
Op zich is je processor nog prima. Je kunt gewoon een nieuwe videokaart kopen en die erin steken. Vervolgens kijken hoe dat bevalt en hoe je games draaien. Mocht het ooit nog tegenvallen kan je alsnog je systeem upgraden.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 00:54
Zelf verwacht ik dat de prijzen van Kabylake iets hoger zullen liggen en de oudere Skylake dan wat goedkoper word. Maar zekerheid kan ik je daar helaas niet over geven . En over de prijzen van Zen is nog helemaal niets bekend. Maar verwacht zelf dat AMD goedkoper word dan Intel. Doe eerst een GPU upgrade de rest kan je daarna nog beslissen mocht dat te wensen overlaten.

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 23:22

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

-foutje-

[ Voor 141% gewijzigd door SpeedyGJ op 13-11-2016 10:22 ]

Pagina: 1