Welke HDMI switch heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Cons4
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-01 00:28
Ik zoek een?
HDMI Switch. Ik heb deze switch nodig omdat ik meerdere apparaten op mijn monitor wil aansluiten. Mijn monitor heeft namelijk maar 1 hdmi aansluiting. Ik heb op het moment alleen mijn pc aan de monitor gekoppeld en ik zou graag in de toekomst de mogelijkheid hebben om gameconsoles zoals de ps4/xbox erop aan te sluiten.

Wat is je budget?
Mijn budget is 40/50 euro maximaal.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt mij niets uit, zolang de Switch maar van goede kwaliteit is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals gezegd wil ik meerdere apparaten (maximaal 3) verbinden met mijn monitor die maar 1 hdmi aansluiting heeft. Ik neem aan dat ik een hdmi switch nodig heb, alleen heb ik geen idee welke van redelijke kwaliteit is en binnen mijn budget past. Ik zou ook graag 1 hebben die makkelijk in gebruik is. Als iemand een suggestie voor mij heeft, zou ik dit erg op prijs stellen. Alvast bedankt!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
En wat heb je zelf al voor vooronderzoek gedaan? En welke switches heb je al gevonden?

Zie CAA-beleid sub 3.

• Cons4
Ja ik heb zeker zelf onderzoek gedaan, maar ja, er is zoveel keus en ook een groot verschil in prijs. Ik betaal natuurlijk liever 15 euro dan 50. Maar als me wordt verteld dat ik beter iets meer kan betalen voor een kwalitatief goede Switch, dan ben ik zeker bereid om dat te doen.

Deze HDMI switch is me bijvoorbeeld aangeraden: http://www.allekabels.nl/...hakelaar-met-3d-aten.html. Alleen is die gelijk weer iets boven mijn budget.

Ik had ook bijvoorbeeld deze in gedachten: https://www.bol.com/nl/p/...tie-led/9200000061704970/. Alleen is die weer erg goedkoop en dan vraag ik me af of de kwaliteit wel goed is.

Deze leek me ook wel goed:
https://www.bol.com/nl/p/...57891404-9200000058767329

Zo ben ik al meerdere websites afgegaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is gewoon zoveel aanbod als het om Switches gaat. En ik heb gewoon te weinig verstand ervan om een goede keus te maken voor mijn (toekomstige) setup.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij bijvoorbeeld Amazon.de kun je veel reviews vinden van HDMI switches, door simpelweg te zoeken op 'HDMI switch'. De meest populaire (niet gesponsorde!) modellen staan bovenaan. Daar kun je ook vaak terugvinden of bepaalde combinaties van apparaten samenwerken. De zeer goedkope apparaten hebben wat vaker problemen, maar ook bij zeer dure apparaten is succes niet gegarandeerd.
Het boven vermeldde model is daar ook goedkoper te verkrijgen tegen een aanzienlijk lagere prijs. Wel Amazon zelfs als verkoper kiezen, of laten leveren door Amazon, zodat verzenden gratis is.
Er is helaas geen 'perfecte' switch, want zelfs bij de best beoordeelde apparaten zijn er soms toch mensen met compatibiliteitsproblemen (geen of slecht beeld) of simpelweg defecten.
Een bijgeleverde adapter kan een voordeel zijn bij het gebruik van apparaten die niet voldoende vermogen leveren op de HDMI poort (sommige set-top boxen of zeer zuinige mediaspelers).

• Cons4
Flitzer schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:12:
Bij bijvoorbeeld Amazon.de kun je veel reviews vinden van HDMI switches, door simpelweg te zoeken op 'HDMI switch'. De meest populaire (niet gesponsorde!) modellen staan bovenaan. Daar kun je ook vaak terugvinden of bepaalde combinaties van apparaten samenwerken. De zeer goedkope apparaten hebben wat vaker problemen, maar ook bij zeer dure apparaten is succes niet gegarandeerd.
Het boven vermeldde model is daar ook goedkoper te verkrijgen tegen een aanzienlijk lagere prijs. Wel Amazon zelfs als verkoper kiezen, of laten leveren door Amazon, zodat verzenden gratis is.
Er is helaas geen 'perfecte' switch, want zelfs bij de best beoordeelde apparaten zijn er soms toch mensen met compatibiliteitsproblemen (geen of slecht beeld) of simpelweg defecten.
Een bijgeleverde adapter kan een voordeel zijn bij het gebruik van apparaten die niet voldoende vermogen leveren op de HDMI poort (sommige set-top boxen of zeer zuinige mediaspelers).
Oké, bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ga dan waarschijnlijk voor een duurder model kiezen. Zo ben ik (vrijwel) zeker dat er geen complicaties optreden.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
In onze eigen pricewatch staan er ook een aantal, inclusief review.

categorie: USB, audio en video-hubs

Let er wel op dat hier een enkele USB-hub tussen kan zitten. Zover kan je hier niet op filteren.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:51

OgWok

U.N.C.L.E.

Bij de Action. Zelfs met afstandsbediening, als ik me niet vergis. Kost een paar €. Bevalt die niet, dan breng je hem gewoon terug....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wat voor monitor heb je? Als je enkel 1080p beeld wil switchen heb je wat anders nodig dan als je 4k hdr wil kunnen gebruiken

• Cons4
418O2 schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:09:
Wat voor monitor heb je? Als je enkel 1080p beeld wil switchen heb je wat anders nodig dan als je 4k hdr wil kunnen gebruiken
Ik heb een monitor die maximaal 1080p aankan. Dus een switch specifiek voor 4k heb ik niet nodig.
Pagina: 1