Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de 55EF950V, een 55” Oled-TV. Het ding geeft een geweldig beeld en ik ben er heel tevreden mee, op 1 ding na. Bij gebruik van trumotion is sinds een tijdje storing zichtbaar. Deze storing was niet aanwezig de eerste keren dat ik trumotion gebruikte maar is op een gegeven moment opeens opgetreden. Het maakt niet uit welke beeldmodus staat ingesteld en of trumotion op vloeiend, helder of handmatig staat ingesteld. Ik heb verschillende videobronnen gebruikt maar dat maakt eveneens geen verschil. Content via Live-TV, Xbox One, Playstation 4, Apple-TV, USB of Blu-ray geeft allemaal storing als trumotion is ingeschakeld. 1080i/p, 4K etc. maakt allemaal niet uit. Ook handmatig de mate van de-jutter en de-blur wijzigen maakt niet uit. Trumotion aan betekent storing ongeacht de bron en kwaliteit van de bron.
Alleen trumotion uitzetten lost de storing op waarmee de functie dus in feite niet bruikbaar is. LG geeft zelf aan dat "Wanneer het op te lossen is door de instellingen aan te passen wordt het niet gezien als een defect en valt het binnen de specificaties van het product." Blijkbaar kun je dus ook redeneren dat als je storing hebt in het geluid en je kunt het geluid uitzetten om dit op te lossen, het dan binnen de specificaties valt
Ik kan me niet vinden in de reactie van LG omdat het probleem zich in eerste instantie niet voordeed en daarnaast lijkt het probleem ook niet bekend als ik via internet zoek.
Ik vraag me toch af of ik iets over het hoofd zie kwa instellingen en of er mensen zijn die deze storing herkennen? Hoewel lastig op beeld te krijgen heb ik toch een paar voorbeelden die een indruk geven:
screenshot 1, storing alleen in linkerdeel van het scherm zichtbaar
screenshot 2, ook alleen links storing zichtbaar
screenshot 3, volledig beeld storing
screenshot 4, volledig beeld storing
Alleen trumotion uitzetten lost de storing op waarmee de functie dus in feite niet bruikbaar is. LG geeft zelf aan dat "Wanneer het op te lossen is door de instellingen aan te passen wordt het niet gezien als een defect en valt het binnen de specificaties van het product." Blijkbaar kun je dus ook redeneren dat als je storing hebt in het geluid en je kunt het geluid uitzetten om dit op te lossen, het dan binnen de specificaties valt

Ik vraag me toch af of ik iets over het hoofd zie kwa instellingen en of er mensen zijn die deze storing herkennen? Hoewel lastig op beeld te krijgen heb ik toch een paar voorbeelden die een indruk geven:
screenshot 1, storing alleen in linkerdeel van het scherm zichtbaar
screenshot 2, ook alleen links storing zichtbaar
screenshot 3, volledig beeld storing
screenshot 4, volledig beeld storing