Ipad 3 koptelefoonaansluiting laten repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoi allemaal,

Wie weet er een betrouwbaar adresje in Amsterdam waar ik de koptelefoonaansluiting van mijn Ipad3 kan laten vervangen? Sinds ik hem heb laten kletteren met de headphone jack erin krijg ik slechts mono gluid of moet ik morrelen om stereo te krijgen...

Ik wil vooral geen louche zaak proberen, vandaar mijn vraag ;)

Wie o wie? Mijn dank zou groot zijn. O ja, wat denken jullie dat dit ongeveer zal kosten?

Thanks!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff bij de electronicazaak contactsprai kopen.
Veel voorkomend probleem bij tel. Of tablets.
Goed laten drogen liefst 1 nacht.
Daarna weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:24:
Ff bij de electronicazaak contactsprai kopen.
Veel voorkomend probleem bij tel. Of tablets.
Goed laten drogen liefst 1 nacht.
Daarna weer ok.
Hij is gevallen. Waarschijnlijk zijn de contacten dus krom. Daar helpt geen contact spray tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
grote kans dat de connector los gekomen is van het moederbord dat wordt heel fijn solderen er zijn mensen die het kunnen maar zal duur worden want de standaard reparateurs doen het niet. Zou overwegen deze te verkopen en een nieuwe te halen kan qua kosten wel eens gunstiger zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Reparatie kan een dure aangelegenheid zijn en de hamvraag gaat worden of deze inderdaad gesoldeerd kan worden of dat het Jack board vervangen moet worden. Ook weet je niet of die partij de boel weer heelhuids in elkaar kan zetten:

https://nl.ifixit.com/Gui...ck+Board+Replacement/8676

Je zou ook kunnen kijken naar een 30 pin verloopstukken naar female Jack zodat je de headset kan gebruiken via de laadconnector :

http://m.ebay.nl/itm/FEMA...DIO-ADAPTER-/281135762612

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tierelier schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:59:
Ik wil vooral geen louche zaak proberen, vandaar mijn vraag ;)
Ik denk dat het alleen bij een simpele winkel voor weinig geld nog de moeite waard is. Een goed werkende gaat voor rond de 150 euro weg. Meer dan 50 euro er in steken zou ik persoonlijk niet doen. Wil je het door een goed bedrijf laten repareren zit je makkelijk boven de 100 euro. Dat zou het voor mij met een dagwaarde van 150 euro niet waard zijn. Dan kan je deze beter verkopen voor rond de 100 euro en iets anders kopen.
Pagina: 1