Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een lichte gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• evilsword
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-09 15:22
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een laptop om mijn 10 jaar oude laptop (elitebook 8530w) te vervangen. Het kost mij steeds meer moeite om deze fatsoenlijk te laten draaien en hij begint zijn beperkingen te krijgen. Daarom ben ik inmiddels aan het zoeken naar een waardige opvolger die minstens 5 jaar mee moet kunnen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wil ik gebruiken voor algemene administratie (microsoft office pakket en dergelijke). Hiernaast wil ik hem ook gebruiken om te gamen. De zwaarste games moet ik er niet op kunnen spelen in de hoogste, of zelfs recommended, settings. Wat wel? Spellen als league of legends, starcraft II, civilization, en overige strategy games.

Wat is je budget?
Rond de 700 euro zou ik er voor willen uitgeven. Het heeft opzich geen haast, dus als jullie me kunnen adviseren om een bepaalde uitverkoop af te wachten hoor ik het ook graag! Indien de bovengenoemde games makkelijk gedraaid kunnen worden op deze laptop, dan zou ik graag de performance verhogen zodat ik recentere games kan spelen op hogere kwaliteit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben niet van plan deze laptop veel mee te nemen, hoogstens een paar keer per maand.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben niet heel merkgevoelig, zolang het een bekend merk is ben ik tevreden. Geen chineze merken dus. Op dit moment heeft wehkamp een actie met asus, dus lijken de onderste drie laptops wel interessant. Met name de eerste qua performance.

Asus P756UA-TY157T 17,3

Asus VivoBook R753UA-T4171T Full HD 17,3 inch laptop

Asus VivoBook R558UA-DM485T Full HD 15,6 inch Laptop

Denken jullie dat dit de beste prijs/kwaliteit laptop is voor de bovenstaande doeleinden? Wetenjullie een beter alternatief? Of kan ik beter nog even wachten tot black friday om een fatsoenlijke laptop te kopen?

Alvast bedankt voor jullie input!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Als ik kijk naar specificaties kom ik op deze laptop uit:
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020564, Qwerty toetsenbord)

En als je iets meer geheugen wilt
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020930)

Het is een redelijk bekend merk, echter geen A-merk zoals Asus of Lenovo. Overigens, ik dacht dat het in eerste instantie ging om een lichte (compacte) laptop.

[ Voor 8% gewijzigd door Swagger op 11-11-2016 21:14 ]

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:30

WCA

Swagger schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:14:
Als ik kijk naar specificaties kom ik op deze laptop uit:
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020564, Qwerty toetsenbord)

En als je iets meer geheugen wilt
pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020930)

Het is een redelijk bekend merk, echter geen A-merk zoals Asus of Lenovo. Overigens, ik dacht dat het in eerste instantie ging om een lichte (compacte) laptop.
Medion is letterlijk rebranded Lenovo spul tegenwoordig ;)

Share and Enjoy!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11 23:55
In je asus laptop zit een igpu. Niet aan te raden als je erop wilt gaan game