Voeding troubles ???

Pagina: 1
Acties:

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 13:06

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Ik heb de laatste twee weken zitten stoeien met een supervaag probleem!

The story:
Originele config. Celeron400, Asus P3B-F, IBM 6GB, IBM 20GB, 80mm fan op 5V.
Nieuwe config. 2 P3 500, Epox KP6-BS, IBM 6GB, IBM 20GB, IBM 60GB, 80mm fan op 5 V.

Nieuwe config week laten test draaien met koetjes en W2K Server. No problem.

Besluit genomen om case te modden. 80mm gat voorin voor toevoer. 80mm fan vervangen voor 92mm fan met gat en op 12V. Alles in elkaar gezet. Computer houdt er na de IDE detectie meeop :( :'( :( :'(

Status nu: 4 IDE schijven, CD-ROM speler & MoBo (nog in onderzoek) kaduuk!!!

Gelukkig zat er op de 60GB (week oud) en de 20 GB(twee jaar oud) nog garantie. 60GB omgeruild en 20GB laten op sturen naar IBM.
60GB ingebouwd systeem gestart, BOEM schijf kaduuk :? :? :? Potjandorie

Vermoed dat aan de voeding heeft gelegen. Deze had een beperkt vermogen (250 W). Denk dat dit net iets te weinig was. Heb hem nog wel laten nakijken maar er was aan de voeding zelf niks mis. Heb nu een Enermax (350W) ingebouwd 20GB en 60GB ingebouwd. Nu alleen nog het MoBo terug krijgen en even een nieuwe CD-speler kopen. Dan kunne we hopelijk weer draaien.

--== Dit is puur informatie bedoeld. Eventuele opbeurende of informatiefe opmerkingen zijn welkom ==--

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Tja ... heel vreemd idd ..

Als je een voeding overbelast zou ie zich zelf eigenlijk moeten uitschakelen

(tenzij je een ultra cheapo voeding hebt)

Repareren doe je zo.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb nu ongeveer een soortgelijk probleem (denk ik), maar bij mij is het ontstaan nadat ik m'n CD-drive op UDMA heb gezet met een jumper (terugzetten helpt btw niet, en ik betwijfel of het überhaupt hierdoor kan komen..). Computer gaat aan, geen beeld. Zodra 'ie de harddisk en CD-drives gaat initialiseren stopt ie en doet hij nix meer. Lampje van de CD-ROM en/of harddisk blijft dan branden. Heb nog niet getest of de harddisk kapot :'( is. Ik hoop in ieder geval van niet, want er staan nogal belangrijke gegevens op!
De voeding is het bij mij iig niet, heb getest met een andere voeding en bovendien heeft hij het er altijd goed mee gedaan.
De eerste 2 weken POSTte hij nog wel na lang wachten en vaak aan en uit zetten, maar dit duurde steeds langer en nu doet ie dus helemaal niets meer...
Ik denk zelf dat 't bij mij mijn moederbord is, maar ja dat zegt natuurlijk niks over jouw probleem.

Maar ik vraag me af of (om ff op jouw geval terug te komen) een te zwakke voeding iets fysiek kapot kan maken? 250 watt is idd misschien wel wat weinig met een dual-proc. config en dan ook nog 4 HDD's... ;)

Tsja sorry, tis een flink verhaal, maar echt helpen kan ik je verder ook niet. Suc6 ermee iig.. :)

#

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Voedinkje ooit gehaald bij Informatique. Merk euuhhh momentje even nakijken ..... ben ik weer. Het merk is Highlight :? :? Bekend bij iemand?

Even alle misverstanden voorkomen. Er zaten drie (3) HD's en één CD-ROM speler in. Heb helaas maar 2 IDE poortje op een P3B-F.

Verwijderd

Misschien een stomme vraag hoor, maar toen je dat gat ging zagen in je kast zaten de schrijven er toen nog in. Kan me voorstellen dat hardware het niet zo leuk vind om in aanraking te komen met ijzerslijpsel.

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Nope, kast was compleet kaal. Geen enkel stukje hardware zat er in tijdens het zagen.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
SpeedyG, had je tijdens die testfase met }:O 'en al eens gekeken wat voor een spanningen MBM aangaf? Misschien een idee om dat met je nieuwe voeding extra in de gaten te houden.
Verbaasd me trouwens wel dat je moederbord en harddisk het loodje hebben gelegd nog voordat je stabiliteitsproblemen hebt kunnen ontdekken...zouden die twee extra fans echt de druppel zijn geweest, zal hooguit 10 watt extra zijn... nouja een 350 Watt Enermax kan nooit kwaad :9

Volvo V70 D5 my2011

• SpeedyG

SpeedyG

Say Cheese !!

Topicstarter
Had tijdens testrun MBM 5.07 draaiende niks extreems opgevallan.

Pagina: 1