Externe SSD steeds in gebruik als je wilt uitwerpen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06 12:12
Hoi,
Ik heb altijd een Samsung 850 Evo 120gb in mijn case gehad. Vanwege school heb ik een "behuizing" hiervoor gekocht om hem dan steeds te kunnen switchen tussen mijn laptop en mijn pc. Nu is er alleen het volgende probleem:

Elke keer als ik de schijf wil uitwerpen, zegt hij dat hij in gebruik is. Als ik dan kijk met dat windows programma waarmee je kan zien wie de schijf gebruikt, dan zie je dat hij helemaal niet gebruikt wordt. Wanneer ik hem wil uitwerpen, gaat hij ineens bezig met iets.

Dit is heel vervelend, omdat ik dan de SSD alleen maar uit mijn pc kan halen als ik hem uitzet. Ik heb de SSD al geformatteerd naar FAT32 (en later naar exFAT) omdat dit volgens veel fora het probleem zou oplossen. Dit is helaas niet het geval :'(

Heeft iemand enig idee hoe ik dit vervelende probleem kan oplossen?

Beste antwoord (via NielsG op 13-11-2016 15:34)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Er staat wel meer raars.
Zo is er normaal gesproken 1 actieve partitie, en meestal is dat de systeempartitie die ook meestal, geen stationsletter heeft.

Je systeempartitie heeft een stationsletter, en is actief, maar ook de C is actief en ook de F (de SSD).
Ik zou zeggen, er heerst verwarring in je systeem.

Er kan ook een proces vanuit de C gestart worden naar de F. Om wat voor reden dan ook. Zoiets zou ook in het register moeten staan. Als de F niet is aangesloten en je draait een registercleaner (bijv die van ccleaner) zie je daar dan een fout voor een sleutel die naar de F verwijst?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Moet je misschien in de bios hotswap nog specificeren voor de schijf? Dat staat standaard op disabled namelijk. Ik ga er hier even vanuit dat je Esata gebruikt en geen USB.

[ Voor 21% gewijzigd door arbraxas op 11-11-2016 19:17 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Beste arbraxas,
Ik gebruik wel USB. Hij is aangesloten met een USB 3.0 kabel op m'n pc.
Ik kan nergens hotswap vinden op mijn bios. Ook kreeg ik ergens de tip van xHCI, maar die was er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Misschien is de disk eens als boot disk in gebruik geweest.
Dan kan het gedoe denken dat het een systeem disk is, eens aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Beste Reepje,
Ik denk dat u inderdaad gelijk heeft! Ik heb de schijf ongeveer 2 jaar in de pc gehad (3 besturingssystemen overleefd) en uiteindelijk als extern gedaan. Ik heb hem wel gereset, maar moet ik dan denk je mijn hele windows opnieuw installeren om te zorgen dat hij de disk niet meer zo ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Nee dat hoeft niet denk ik. Met diskmanagament alle bestaande partities eraf gooien en een nieuwe aanmaken als non-boot disk zou genoeg moeten zijn.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik vermoed dat je windows >8 hebt, kijk ook eens of de schijf niet gebruikt word voor caching en dat ie klaar staat voor fast ejecting.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:54
arbraxas schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:19:
Nee dat hoeft niet denk ik. Met diskmanagament alle bestaande partities eraf gooien en een nieuwe aanmaken als non-boot disk zou genoeg moeten zijn.
Dat of via diskpart clean commando uitvoeren
http://www.sevenforums.co...all-diskpart-command.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-07 22:27
Kan zijn dat een virusscanner bezig is, wacht eens langer of het dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
arbraxas schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:19:
Ik zie geen boot gerelateerde dingen bij mij schijf (SSD F:). Ook geen partities

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bzZwnxW.pngl
Kan zijn dat een virusscanner bezig is, wacht eens langer of het dan weg is.
Ik heb hem soms wel eens 8 uur laten, maar nog steeds was het niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 14:30

mvz

muziek verslaafde

Windows search indexer killen, dan lukt het 😀

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19

MsG

Forumzwerver

Komt het niet omdat hij 'Actief' is? Kan je die flag niet verwijderen? Probeer dat eens en kijk of het dan wel kan.

Welke instellingen zie je trouwens als je rechtermuisknop op de schijf doet bij "Deze computer" en dan in 1 van de tabjes kijkt, daar kan je instellen dat hij wordt ingesteld voor snel verwijderen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

MsG schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:21:
Komt het niet omdat hij 'Actief' is? Kan je die flag niet verwijderen? Probeer dat eens en kijk of het dan wel kan.
Dat is inderdaad de oorzaak, zoals eerder ook gemeld, doordat de disk als boot disk gebruikt is.
Gebruik diskpart om hem inactive te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 13-11-2016 13:25 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
DukeBox schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:24:
[...]

Dat is inderdaad de oorzaak, zoals eerder ook gemeld, doordat de disk als boot disk gebruikt is.
Gebruik diskpart om hem inactive te zetten.
Ik heb hem op inactive gezet, maar helaas lost dit het ook niet op :'(

Ik krijg nog steeds deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NF075fK.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
MsG schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:21:

Welke instellingen zie je trouwens als je rechtermuisknop op de schijf doet bij "Deze computer" en dan in 1 van de tabjes kijkt, daar kan je instellen dat hij wordt ingesteld voor snel verwijderen.
Dit krijg ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hZRnFL7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Bij sysinternals.com kun je de tool ProcessExplorer downloaden, een soort taak beheer. Met dit programma kun je onder andere zoeken op open files. Mogelijk dat als je zoekt op open files beginnend met F:\, dat je dan ziet welk proces verantwoordelijk is. En waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:19

MsG

Forumzwerver

Bedoel dan dat menu'tje op 'Eigenschappen' en dan in een van die tabjes. Maar het komt denk ik dus door het 'active' gedeelte, los dat eerst op, dan kan je eventueel nog hierin duiken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
NielsG schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:52:
[...]

Ik heb hem op inactive gezet, maar helaas lost dit het ook niet op :'(

Ik krijg nog steeds deze melding:

[afbeelding]
Pc daarna geherstart?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Mijzelf schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:59:
Bij sysinternals.com kun je de tool ProcessExplorer downloaden, een soort taak beheer. Met dit programma kun je onder andere zoeken op open files. Mogelijk dat als je zoekt op open files beginnend met F:\, dat je dan ziet welk proces verantwoordelijk is. En waarom.
Ik zag hier dat hij met 3 bestanden nog bezig was. Na dat proces te hebben gesloten, en weer hebben gezocht, had hij niks meer gevonden en kon ik hem ook niet uitwerpen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uVDM3kz.png
Bedoel dan dat menu'tje op 'Eigenschappen' en dan in een van die tabjes. Maar het komt denk ik dus door het 'active' gedeelte, los dat eerst op, dan kan je eventueel nog hierin duiken.
Hier stond helaas niks tussen dat "snel verwijderen" gereleerd is
Pc daarna geherstart?
Ik wou dat doen, maar was nog met iets bezig. Probeer het nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Gedaan. Helaas werkt het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-07 23:05
NielsG schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:17:
[...]

Gedaan. Helaas werkt het nog steeds niet.
Ok pc missc uitzetten en dan loskoppelen en kijken wat er gebeurd, als je hem dan weer aandoet en aankoppelt en weer los.

[ Voor 10% gewijzigd door Mel33 op 13-11-2016 15:21 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Er staat wel meer raars.
Zo is er normaal gesproken 1 actieve partitie, en meestal is dat de systeempartitie die ook meestal, geen stationsletter heeft.

Je systeempartitie heeft een stationsletter, en is actief, maar ook de C is actief en ook de F (de SSD).

Er kan ook een proces vanuit de C gestart worden naar de F. Om wat voor reden dan ook. Zoiets zou ook in het register moeten staan. Als de F niet is aangesloten en je draait een registercleaner (bijv die van ccleaner) zie je daar dan een fout voor een sleutel die naar de F verwijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsG
Reepje schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:22:
Er staat wel meer raars.

Nice!!! Het werkt eindelijk!! enorm bedankt!!!
Pagina: 1