Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming desktop - Rond €2000,-

Pagina: 1
Acties:

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11 08:36

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Aangezien ik een tijd heb gespaard en ik na goed nadenken een gaming desktop wil gaan bouwen start ik dit topic. Ik wil de pc samenstellen onder het mom van beter in een keer goed (toekomstgericht) dan helemaal niet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat ik over het algemeen wil gaan doen is: Gamen, films/netflix, muziek luisteren/ontspannen en surfen op het net.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Aangezien ik een systeem wil maken waar ik de komende jaren geen omkijken naar heb (lees: upgrades van gpu/cpu etc.) heb ik mezelf een budget voorgenomen van max. €2000,-.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben momenteel voorzien van een muis/keyboard en een headset. Qua componenten niets. Verder wil ik naast de pc een nieuwe monitor aanschafen welke niet in de €2000,- verwerkt hoeft te worden. Hier kom ik later over terug.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goed systeem in een goede case. Specs waarmee ik kan gamen op de beste instellingen (zolang dit mogelijk is natuurlijk). Een systeem wat kan en wil werken en me niet in de steek laat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na veel research ben ik op de volgende merken uitgekomen: msi/asus, nvidia, intel, corsair, nzxt, samsung, western digital. Voor andere merken en suggesties sta ik zeker open ik wil tenslote informatie en eerlijke meningen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stil systeem vindt ik heel voornaam! Verder vindt ik het leuk als de desktop voorzien is van wat ledjes, lampjes, lichtjes hoe je het ook noemt. Als het maar geen bonte kermis wordt uiteraard.

Ga je overklokken?
Heb me hier nooit in verdiept, maar zou het in de toekomst misschien wel willen doen met de hardware die ik koop.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht antwoord op vragen en eerlijke meningen m.b.t. mijn project. Wat je van mij kunt verwachten t.z.t is een leuk forum topic met foto's etc. van de uiteindelijke opbouw en noem maar op.

Over naar de orde van de dag. Ik zal allereerst mijn wenslijst posten en daaronder tekst en uitleg:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,90€ 358,90
1MSI Z170A GAMING M5€ 174,95€ 174,95
1Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING€ 865,-€ 865,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 131,95€ 131,95
1NZXT Noctis 450 Zwart/Rood€ 129,99€ 129,99
1NZXT Kraken X61€ 146,95€ 146,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 96,50€ 96,50
1Corsair HX750i€ 156,-€ 156,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.155,75

Hierbij mijn wenslijst. Neem het me niet kwalijk als ik een component ben vergeten.

Zoals je kunt zien wil ik gaan werken met een i7, 16GB DDR-4, 1080 gpu en cpu waterkoeling.

Ik heb in mijn wenslijst een z170 gaming m5 moederbord geplaatst maar ben erg in twijfel of dit een juiste keuze is? Ik twijfel bijvoorbeeld o.a. met de Asus z170 pro gaming. Is deze twijfel terecht of is de keuze juist goed in de opzet?

In de wenslijst heb ik ook de GTX1080 Rog geplaatst. Met de research ben ik op zoveel verschillende 1080 kaarten uitgekomen dat ik persoonlijk door de bomen het bos niet meer zag. Heb bijvoorbeeld ook een founders edition gezien (ik neem aan dat deze over te clocken is naar eenzelfde snelheid als de gpu van Rog?) maar de founders edition beschikt 'maar' over 1 fan. Wat is de juiste keuze voor een goede 1080 kaart? En aangezien ik er een project van wil en ga maken ben ik van plan de gpu als een van de laatste onderdelen aan te schaffen. Gaat er de komende maand/maanden nog iets met de prijs gebeuren van deze nieuwe kaarten?

Verder heb ik gekozen voor een case van nzxt, het design spreekt mij aan en ik kan er alles in kwijt (als ik het goed heb teminste). Ook heb ik research gedaan en is de airflow prima in deze case.

Voor de waterkoeling heb ik ook research gedaan en deze kwam goed uit de test. Prima voor mij dus, maar mochten er suggesties zijn.

Zoals je hebt kunnen lezen ben ik naast dit project van plan een nieuwe monitor aan te schaffen. Rond de 27" met G-sync. In ieder geval een monitor die de schoonheid en kracht van de 1080 GPU naar buiten brengt.

Ik hoop dat ik de info duidelijk naar voren heb kunnen brengen en ben zeer benieuwd naar de reacties en meningen van jullie. Wil het project graag tot een goed einde brengen zodat ik er vele jaren plezier aan beleef!

Groetjes!!!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 21:38
Met je budget en gekozen GPU is het misschien verstandig om te wachten op de GTX 1080ti. Deze gaat zeer waarschijnlijk zich kunnen meten met de Titan X (en overclocked wellicht beter), voor een suggested retailprijs van circa 800 euro. Deze kaart verschijnt naar alle waarschijnlijkheid in januari.

Qua opslag zou ik ook iets ruimer gaan zitten en voor je 'main' games, apps en Windows een M.2 960 EVO overwegen. Om vervolgens een goedkope SSD met veel opslagruimte voor je wat minder gespeelde games en een HDD voor de rest van je opslag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 960 EVO 250GB€ 130,85€ 130,85
1Sandisk Ultra II SSD 960GB€ 238,94€ 238,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 369,79

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Het is inderdaad ook rond die periode dat ik me ga focussen op een gpu card. Ben benieuwd wat er aan komt!

Verder is het dus beter om de hdd te laten voor wat het is (eventueel later toevoegen voor losse data). Aangezien ik al mijn muziek via een apple music abonnement luister wat dus geen data kost is een grote ssd beter? Verder heb ik nog niet gekeken naar een m.2 ssd maar ziet er zeker niet verkeerd uit!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Schuimpje schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:30:
Het is inderdaad ook rond die periode dat ik me ga focussen op een gpu card. Ben benieuwd wat er aan komt!

Verder is het dus beter om de hdd te laten voor wat het is (eventueel later toevoegen voor losse data). Aangezien ik al mijn muziek via een apple music abonnement luister wat dus geen data kost is een grote ssd beter? Verder heb ik nog niet gekeken naar een m.2 ssd maar ziet er zeker niet verkeerd uit!
Je kan ook een HDD nemen voor je secundaire games hoor. Naar mijn mening hoef je daar niet ook een SSD voor te nemen. Het is vooral dat je voor je main games, besturingssysteem en andere belangrijke programma's op een SSD hebt staan en ik ben het met MadDog eens dat als je het geld ervoor hebt de 960 EVO een goede aankoop is. Maar secundaire games, films, muziek en opgeslagen bestanden kunnen naar mijn mening prima op een HDD, dat zijn zaken die (naar mijn mening) niet bliksemsnel geladen hoeven te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim2010 op 12-11-2016 12:14 ]

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Het zullen inderdaad ook maar 3 á 4 games zijn die ik graag op mijn ssd wil spelen. De overige games zullen naar mijn mening ook goed functioneren op een 7200RPM hdd. Bedankt al voor deze nuttige tips!

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Ik zou graag nog wat info willen m.b.t. de moederbord keuze. Loop hier nog een beetje op vast. Voor de rest ben ik al aardig op weg geholpen!

• MadDogMcCree
Het komt er een beetje op neer; hoe duurder, hoe luxer. In jouw geval heeft je gekozen moederbord twee M.2 slots. Je kan dus in een later stadium er een tweede supersnelle SSD naast zetten. Tevens veel bruikbare PCI-e sloten en geen USB 2.0 meer (wel de ondersteuning uiteraard). Wat wel mist is Wifi en bluetooth.

Het is een moederbord dat je koopt met oog op toekomstige uitbreiding, SLI bijvoorbeeld. Er is echter een goedkopere variant en naast het uiterlijk zie ik zo snel geen noemenswaardige verschillen (ik vermoed dat er enkel verschil zit in de look en heel misschien de verpakking, ik heb geen idee, de M5 is aan de reviews te zien een veilige keuze);

pricewatch: MSI Z170A-G45 GAMING

Als je voor een spectaculaire build gaat met veel fans, zorg dan dat het gekozen bord genoeg fan headers heeft. Je kast heeft 4 fans en bovenstaande mobo heeft 4 slots.

Heb je het bord nodig voor je build? Nee, het kan altijd goedkoper, maar het bord heeft wel nagenoeg alles en prima bang for buck.

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
MadDogMcCree schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:45:
Als je voor een spectaculaire build gaat met veel fans, zorg dan dat het gekozen bord genoeg fan headers heeft. Je kast heeft 4 fans en bovenstaande mobo heeft 4 slots.
Allereerst bedankt voor de nuttige informatie MadDog!

4 fans lijken me meer dan voldoende dus dat zit wel goed haha! Ik denk dat ik toch met de M5 aan de slag ga, hier viel mijn oog al snel op en denk dat ik hier een goede koop aan doe.

Tevens nog een vraagje, ik neem aan dat dit moederbord beschikt over een intern usb slot? Hier wordt namelijk een kabeltje op aangesloten voor de waterkoeling (nzxt cam software om de fanspeed te veranderen etc.)

• MadDogMcCree
Schuimpje schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 23:00:
[...]

Allereerst bedankt voor de nuttige informatie MadDog!

4 fans lijken me meer dan voldoende dus dat zit wel goed haha! Ik denk dat ik toch met de M5 aan de slag ga, hier viel mijn oog al snel op en denk dat ik hier een goede koop aan doe.

Tevens nog een vraagje, ik neem aan dat dit moederbord beschikt over een intern usb slot? Hier wordt namelijk een kabeltje op aangesloten voor de waterkoeling (nzxt cam software om de fanspeed te veranderen etc.)
Ja hoor, de waterkoeling gebruikt een USB 2.0 header (F-USB op het moederbord, 9 pins). Deze ziet er niet hetzelfde uit als een standaard USB aansluiting, maar zo (je moederbord heeft twee van deze aansluitingen);

http://www.nmediapc.com/CR68_files/image001.jpg

Ik zie overigens dat je case zelf ook al fan headers heeft ingebouwd, alleen maar makkelijk, hoef je geen kabeltjes weg te werken:

http://tmz-media.com/imag...50_mid_tower_review11.jpg

Wat ik nog wel wil vermelden, mocht je ooit SLI gaan, hou er dan wel rekening mee dat 750 watt zeer krap kan zijn. Met 2 kaarten van 250 watt per stuk, waterkoeling en een i7 zit je wel aan de max.

Edit; scrap dat laatste, ik rekende teveel voor de i7 en waterkoeling. Komt neer op 100 watt samen, kan dus prima.

[ Voor 4% gewijzigd door MadDogMcCree op 12-11-2016 23:25 ]

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Mijn vraag

Ben bezig met een eigen pc maken voornamelijk voor gaming. Heb al een aantal onderdelen in huis. Ben nu bezig een moederbord te bestellen weet alleen niet zo goed welke goed genoeg is.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Heb ondertussen al ontvangen:
I7 6700K
Samsung SSD 500 GB
Corsair Vengeance 16 GB Werkgeheugen (3200 mhz)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben al verschillende moederborden tegengekomen. Moederborden met M2 zonder M2 en noem maar op.

Het kleuren thema moet zijn zwart-rood.

Ik wil gaan overclocken vandaar mijn proccesor keuze.

Heb al gezien:
Asus Z170 pro gaming
Msi z170 gaming m5 & m7
Msi maximus VIII hero.

Wat is een goed moederbord (future proof) voor mij? Prijs: Maximaal €200,-

Vriendelijke Groet!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan prima in Gaming desktop - Rond €2000,-. Merge.

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
Klopt, dankje!

Zoals je leest ben ik nog erg aan het twijfelen welk mobo ik moet nemen.

Zoals je ook kunt lezen heb ik al het e.e.a. aan hardware gekocht.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, met een moederbord is het eigenlijk vrij simpel. Wat zoek je allemaal voor opties, waar wil je eventueel nadruk op leggen en eventueel, als dat belangrijk is, hoe moet die eruit zien. Daar filter je op en je hebt de beste kandidaat te pakken.

Qua kwaliteit ontloopt het elkaar nauwelijks. Je betaalt soms eerder wat meer voor een merkje dan voor echt meer kwaliteit.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 21-11-2016 21:28 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een i7 is overkill voor game PC. Ga je ook streamen, dan kan het wel handig zijn. Als je wil overclocken, kun je dat het beste meteen doen, wil je dat later pas gaan doen, dan is het wellicht al te laat en is upgraden wellicht goedkoper. als alternatief voor de i7 kun je de i5 6600K overwegen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Die i7 heeft TS al in huis ;).

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oh, dan wordt het lastig idd. :+

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:26:Qua kwaliteit ontloopt het elkaar nauwelijks. Je betaalt soms eerder wat meer voor een merkje dan voor echt meer kwaliteit.
Dit wilde ik inderdaad even weten. Aangezien ik een zwart-rode kast heb besteld (noctis 450) wil ik graag dat het moederbord ongeveer dezelfde kleuren heeft. RGB is niet persee nodig want de ram modules, kraken x62 waterkoeling en de videokaart zijn al voorzien van ledjes etc.

Ik neig daarom sterk naar een Z170 gaming m5 moederbord. Lees hier goede verhalen over op een aantal punten na:

Killer netwerk: werkt niet altijd even fijn.
Audio boost vs Supreme FX: de gaming m5 beschikt over audio boost (msi) maar ik lees dat de Supreme FX (Asus) kwalitatief beter is.

Het klopt inderdaad dat ik de i7 6700K al in huis heb, echter is deze nog ongeopend en kan in deze nog 8 dagen omruilen.

• Schuimpje

Schuimpje

Couch Warrior

Topicstarter
CH40S schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:31:
Een i7 is overkill voor game PC. Ga je ook streamen, dan kan het wel handig zijn. Als je wil overclocken, kun je dat het beste meteen doen, wil je dat later pas gaan doen, dan is het wellicht al te laat en is upgraden wellicht goedkoper. als alternatief voor de i7 kun je de i5 6600K overwegen.
Wat bedoel je precies met dan is het al te laat? Het beste is dus om vanaf dag 1 als het ware te overclocken?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Schuimpje schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 06:51:
[...]

Wat bedoel je precies met dan is het al te laat? Het beste is dus om vanaf dag 1 als het ware te overclocken?
Qua performance zal het dan waarschijnlijk niet heel veel meer uitmaken en upgraden kan dan (tegen die tijd dus) wellicht een verstandiger optie zijn.
Pagina: 1