1440P ultra, 3D animatie en code compilen/programmeren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anned20
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 19:42
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel zegt: Gamen op 1440P op ultra met bijvoorbeeld: BF1, GTAV en dat soort spul. Video bewerken. 3D animaties en programmeren/compilen van code

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan plus/minus 1700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Maxxter gaming muis en die voldoet erg goed moet ik zeggen, alhoewel ik nog wel naar een Razer Chrome neig. Toetsenbord nog niet, maar dat komt goed. (als er nog tips daarvoor zijn, zeg het gerust.)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een klein lijstje gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,99€ 358,99
1Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3€ 146,85€ 146,85
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 503,95€ 503,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,95€ 48,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 122,-€ 122,-
1LG 25UM58-P Zwart€ 178,90€ 178,90
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 101,95€ 101,95
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 130,85€ 130,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.715,39

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het lieft heb ik Intel en nVidia, waarom weet ik niet, maar het voelt beter.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te luid. Bang for the buck. Gewoon goed.

Ga je overklokken?
Ik ga misschien TZT wel overklokken. Niet meteen. Ik ben me er van bewust dat ik tegen die tijd beter waterkoeling ofzo kan gaan gebruiken.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of dit een goeie build is voor mijn doelen en of er nog verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChris
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-06 15:28
Goed lijstje, misschien nog 1 a 2 aanpassingen.
- Een arctic freezer is goed voor koelen zonder overklokken. Maar met overklokken kan je beter een andere processor koeler nemen.
- Zoals de Scythe Fuma of de Be Quiet! Dark Rock Pro 3 nemen. Verder zou ik een Seagate vervangen door een Toshiba of een WD blue
Over je gevoel van intel en nVidia goed. Dit komt waarschijnlijk omdat je weet dat ze ver vooruit lopen op de high-end videokaarten en processors vergelijken AMD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou deze ssd erin hangen;
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Paar cent goedkoper, al zal je dit budget niet veel uitmaken, maar wel dubbel zoveel capaciteit.

Ken je exacte gebruik niet, maar kan mij voorstellen dat als je veel videomateriaal hebt, 1TB zo maar eens tekort zou schieten. 2TB is niet eens significant veel duurder.

Een goede 450 watter zou ook meer dan voldoende moeten zijn om dit systeem van voldoende prik te voorzien. Heb je weer 4 tientjes bespaard.
Kan in geval van overclock overigens begrijpen dat je de voeding iets ruimer neemt al denk ik dat je niet het type bent die perse het uiterste uit zijn i7 wil halen?!
Sowieso werd dit naar mijn weten nooit echt aanbevolen voor dingen als rendering/compilen omdat overclock > minder stabiel systeem (foutgevoelig)

Anway, deze zal bij geen tot matige overclock ook volstaan;
pricewatch: Corsair CX450M

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Kast is redelijk lawaaiig lees ik hier op de reviews. Krast snel. Vingerafdrukken. Je gpu is erg stil, je CPU koeler ook. Check of je een stille kast kunt krijgen en google die voeding ook even op noise review. Ssd is te klein, neem een grotere zodat je al je apps en games op die ssd kwijt kunt. Voor de rest ziet het er goed uit. Check of dat ram op de compatibiliteitslijst van je mobo staat, asus met ddr4 is picky.

[ Voor 25% gewijzigd door Znorkus op 14-11-2016 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 00:06
iChris schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:13:
Goed lijstje, misschien nog 1 a 2 aanpassingen.
- Een arctic freezer is goed voor koelen zonder overklokken. Maar met overklokken kan je beter een andere processor koeler nemen.
- Zoals de Scythe Fuma of de Be Quiet! Dark Rock Pro 3 nemen. Verder zou ik een Seagate vervangen door een Toshiba of een WD blue
Over je gevoel van intel en nVidia goed. Dit komt waarschijnlijk omdat je weet dat ze ver vooruit lopen op de high-end videokaarten en processors vergelijken AMD ;)
Wat een onzin, Arctic Freezer i32 is prima voor overclocken. Ik draai een i7 6700k met deze koelen op 4.5Ghz en komt niet boven de 70 graden uit, en dat is op full load. Ik zie mijn CPU in alledaags gebruik niet boven de 65 graden uitkomen wanneer hij op zijn zwaarts belast wordt tijdens gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Znorkus schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:32:
Kast is redelijk lawaaiig lees ik hier op de reviews. Krast snel. Vingerafdrukken. Je gpu is erg stil, je CPU koeler ook. Check of je een stille kast kunt krijgen en google die voeding ook even op noise review. Ssd is te klein, neem een grotere zodat je al je apps en games op die ssd kwijt kunt. Voor de rest ziet het er goed uit. Check of dat ram op de compatibiliteitslijst van je mobo staat, asus met ddr4 is picky.
Het is een prima kast, maar pak voor een build van dit kaliber gewoon de H440 New Edition, die zit echt op een heel ander niveau qua alles.
MadDogMcCree schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:47:
[...]

Wat een onzin, Arctic Freezer i32 is prima voor overclocken. Ik draai een i7 6700k met deze koelen op 4.5Ghz en komt niet boven de 70 graden uit, en dat is op full load. Ik zie mijn CPU in alledaags gebruik niet boven de 65 graden uitkomen wanneer hij op zijn zwaarts belast wordt tijdens gamen.
Grappig, dat lukt me maar net met een Corsair H80i waterkoeler, weet je zeker dat je die temps onder Prime95 haalt? Lijkt me sterk :P

Prima systeem verder.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 00:06
kuusj98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:53:
[...]

Het is een prima kast, maar pak voor een build van dit kaliber gewoon de H440 New Edition, die zit echt op een heel ander niveau qua alles.

[...]

Grappig, dat lukt me maar net met een Corsair H80i waterkoeler, weet je zeker dat je die temps onder Prime95 haalt? Lijkt me sterk :P

Prima systeem verder.
Klopt, niet via Prime95, maar 'handmatig' de CPU aan het werk gezet.

Edit; Prime95 20 minuten lang gedraaid, maximale temp 72 graden. Volgens mij zijn dat prima temperaturen. Natuurlijk kan het beter en is 4,5Ghz een bescheiden clock, maar je hebt zeker geen enorm duur koelsysteem nodig om te kunnen overclocken. Als je naar bang for buck kijkt, dan zal een fankoelertje de beste waarde hebben. Ga je voor extremen, dan zou ik ook voor een waterkoeler kiezen, maar dit is relatief duur voor de prestatie die je er voor terug krijgt. Het ziet er natuurlijk wel mooier uit. Het is maar net waar je genoegen mee neemt.

[ Voor 35% gewijzigd door MadDogMcCree op 14-11-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
De originele kast (niet new edition) doet 38 DB. Dat is echt zonde met die dure stille msi kaart, die heeft een superkoeler. De new edition zit met 7volt op 31 DB, even stil als je CPU onder load als ik me niet vergis.

[ Voor 27% gewijzigd door Znorkus op 14-11-2016 10:56 ]

• anned20
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-05 19:42
Dank jullie wel voor alle reacties!

Ik was een paar dagen weg, maar ben er nu weer :D.
iChris schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:13:
O-)

Switchie schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:28:
Zou deze ssd erin hangen;
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Paar cent goedkoper, al zal je dit budget niet veel uitmaken, maar wel dubbel zoveel capaciteit.

Ken je exacte gebruik niet, maar kan mij voorstellen dat als je veel videomateriaal hebt, 1TB zo maar eens tekort zou schieten. 2TB is niet eens significant veel duurder.

Een goede 450 watter zou ook meer dan voldoende moeten zijn om dit systeem van voldoende prik te voorzien. Heb je weer 4 tientjes bespaard.
Kan in geval van overclock overigens begrijpen dat je de voeding iets ruimer neemt al denk ik dat je niet het type bent die perse het uiterste uit zijn i7 wil halen?!
Sowieso werd dit naar mijn weten nooit echt aanbevolen voor dingen als rendering/compilen omdat overclock > minder stabiel systeem (foutgevoelig)

Anway, deze zal bij geen tot matige overclock ook volstaan;
pricewatch: Corsair CX450M
Ik wil beslist een M.2 hardeschijf. Ook heb ik liever iets te veel voeding, als ik ooit nog een keer veel wil upgraden en meer juice nodig heb...

kuusj98 schreef op maandag 14 november 2016 @ 00:53:
[...]

Prima systeem verder.
Zal er naar kijken, thanks!

Znorkus schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:46:
De originele kast (niet new edition) doet 38 DB. Dat is echt zonde met die dure stille msi kaart, die heeft een superkoeler. De new edition zit met 7volt op 31 DB, even stil als je CPU onder load als ik me niet vergis.
De H440 New Edition? Daar ga ik sws toch naar kijken, hijk hierboven ^^.

Edit: Lijstje geupdate.

[ Voor 0% gewijzigd door anned20 op 17-11-2016 17:11 . Reden: edit edit edit ]

• Znorkus
Mobo qualified vendor list ram:
http://www.gigabyte.com/p...7#memory%20support%20list

Moet je even kijken of je ram erbij staat.
Volgens mij niet, maar ik keek maar even gauw. Ik zie veel HX424 maar niet HX421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Je hebt het over gamen op 1440p maar je hebt een beeldscherm genomen met 1080p resolutie?
Pagina: 1