Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet via ethernet kabel doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Prozzac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 18:50
Mijn vraag

Ik heb recent een nieuwe pc in elkaar gezet en loop tegen een probleem aan met bedraad internet:
Mijn pc krijgt geen tot slechte verbinding (10 Mbps) met UTP kabel vanuit de muur.

Wellicht dat iemand mij kan helpen :)

Relevante software en hardware die ik gebruik

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,-€ 229,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix GS 8GB€ 489,-€ 489,-
1Cooler Master Silencio 352€ 58,91€ 58,91
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 315,-€ 315,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 34,95€ 34,95
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,50€ 23,50
1Kingston ValueRAM KVR21N15S8K2/16€ 93,99€ 93,99
1Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router€ 135,-€ 135,-
1Corsair HX850W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 131,17€ 131,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.590,47

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • De UTP kabel(cat 5e - cat6) vanuit de muur geeft op mijn pc geen tot max 10 Mbps, zodra ik dezelfde kabel in een macbook pro of andere pc steek heb ik 1 Gbps.
  • Als ik een UTP kabel (cat6) rechtstreeks vanaf mijn router naar de pc breng heb ik 1 Gbps.
  • De LAN drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zowel vanaf de site van Gigabyte als Intel (oude en nieuwe drivers)
  • Fresh install van windows 10
  • In de eigenschappen van de Intel I129-V diagnostics uitgevoerd: Cable link status failed komt hier als enigste in beeld maar hier kom ik niet verder mee op het WWW..
Wie weet heeft een van jullie een idee wat ik nog kan proberen? Bedankt alvast! _/-\o_

Alle reacties

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
En met een andere kabel, via de muur?

Als de conclusie is dat het enkel niet 'via de muur' werkt, zou ik eens kritisch gaan kijken of de kabel daar aan beide zijden correct gepunchet is. Al dan niet met een kabeltester.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De UTP kabel(cat 5e - cat6) vanuit de muur geeft op mijn pc geen tot max 10 Mbps, zodra ik dezelfde kabel in een macbook pro of andere pc steek heb ik 1 Gbps.
Waar zijn deze waardes op gebasseerd?
Draai eens een speedtest op beide systemen om te checken of theorie/praktijk overeen komt.

Ps. Waarom overigens met custom drivers 'geklooid'?
Heb exact hetzelfde mobo en na een fresh install van win 10 werkte het out-of-the-box.
Onder mom "if it aint broke, don't fix it" zou ik lekker de standaard drivers van win 10 het werk laten doen.

Daarnaast, als rechtstreeks op router wel de gewenste waardes oplevert, zou ik denken dat de pc doet wat het moet doen. Zou dus eerst probleem buiten de pc zoeken (bekabeling e.d.) alvorens met verschillende drivers te stoeien.

[ Voor 46% gewijzigd door Switchie op 11-11-2016 19:29 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Prozzac
Thralas schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:20:
En met een andere kabel, via de muur?

Als de conclusie is dat het enkel niet 'via de muur' werkt, zou ik eens kritisch gaan kijken of de kabel daar aan beide zijden correct gepunchet is. Al dan niet met een kabeltester.
2 andere kabels (waaronder de werkende rechtstreeks vanaf de router) via de muur geven dezelfde problemen.

De kabel komend uit de muur naar een macbook pro of mijn andere pc geeft volledige sneldheid via 1Gbps, dus hier is niks mis mee.
Switchie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:25:
[...]

Waar zijn deze waardes op gebasseerd?
Draai eens een speedtest op beide systemen om te checken of theorie/praktijk overeen komt.

Ps. Waarom overigens met custom drivers 'geklooid'?
Heb exact hetzelfde mobo en na een fresh install van win 10 werkte het out-of-the-box.
Onder mom "if it aint broke, don't fix it" zou ik lekker de standaard drivers van win 10 het werk laten doen.

Daarnaast, als rechtstreeks op router wel de gewenste waardes oplevert, zou ik denken dat de pc doet wat het moet doen. Zou dus eerst probleem buiten de pc zoeken (bekabeling e.d.) alvorens met verschillende drivers te stoeien.
De waardes zijn gebaseerd op dit:
Afbeeldingslocatie: http://html-tuts.com/wp-content/uploads/local-area-connection-limited-to-10-mbps.png

Via speedtest kom ik bij een 10 Mbps uit op 1 mb per seconde.. ;)
Met 1 Gbps kom ik uit op 150Mbps op al mijn apparaten. (max van mijn isp abbo)

Ik hoopte hetzelfde als bij jou een werkende pc fresh out the box enkel dit deed het niet dus dan zoek ik naar oplossingen. Drivers herinstalleren is daar eentje van i guess.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
Prozzac schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:55:
De kabel komend uit de muur naar een macbook pro of mijn andere pc geeft volledige sneldheid via 1Gbps, dus hier is niks mis mee.
Tja, en met een andere kabel in de PC werkt het wel, dus volgens diezelfde logica is met de PC is ook niets mis. Conclusie: alles werkt?

Niet dus. Dus dan ligt het voor de hand om toch even te controleren of alles in de muur goed aangesloten is, desnoods met een kabeltester. For all we know zijn de apparaten die wel werken wat minder kieskeurig tav. swapped pairs ofzo.

En check dan meteen wat voor kabel er in de muur ligt. Volkoper, of CCA?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Thralas schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 20:13:
[...]

Tja, en met een andere kabel in de PC werkt het wel, dus volgens diezelfde logica is met de PC is ook niets mis. Conclusie: alles werkt?

Niet dus. Dus dan ligt het voor de hand om toch even te controleren of alles in de muur goed aangesloten is, desnoods met een kabeltester. For all we know zijn de apparaten die wel werken wat minder kieskeurig tav. swapped pairs ofzo.

En check dan meteen wat voor kabel er in de muur ligt. Volkoper, of CCA?
https://communities.intel.com/thread/107316

Hier een mooi voorbeeld van iemand die met een nieuwe build ook op 10mbps blijft steken terwijl het oude systeem 100 deed.
Blijkt achteraf ook te komen door de slechte aansluiting in een wall-socket.
My previous PC was connected to the same LAN socket with the same cable and with speed 100mbps.
Hello,
I've found out that the problem was in incorrect connection of the in-wall
cable to the LAN socket. After rewiring, the problem disappeared.
Thank you
For all we know zijn de apparaten die wel werken wat minder kieskeurig tav. swapped pairs ofzo.
lijkt me dus een vrij plausibele conclusie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Switchie op 11-11-2016 20:24 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik zie dat je mobo geleverd is met "cFosSpeed Internet Accelerator Software"
Heb je die bagger geïnstalleerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Ik zou de aansluitingen in xe muur en meterkast maar ens grondig nakijken.ik denk dat het probleem hem in de afwerking van de kabels zit.of verkeerde kabel gebruikt(cat 3 of norm 88(telefoonkabel)

• Prozzac
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 04:29:
Ik zie dat je mobo geleverd is met "cFosSpeed Internet Accelerator Software"
Heb je die bagger geïnstalleerd?
Niet dat ik weet, ik ga me er in verdiepen 😊

Ik ga de kabel in de muur aankomende week controleren dmv kabeltester van de it-afdeling op het werk, hopelijk weet ik dan meer!

Ondertussen heb ik een wifi ac kaart in me pc zitten dus me mood is al wat beter 😊

Bedankt zover!

[ Voor 37% gewijzigd door Prozzac op 12-11-2016 17:03 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:51
Prozzac schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:55:
[...]

Dan ligt je probleem dus bij de pc. Een kabeltest van van de kabel tussen de router naar je wall outlet is dan niet nodig.

Het komt heel af en toe voor dat er een stofje op de contactjes van je NIC zit. Blaas die een keer goed schoon en kijk tegelijk of alle pinnetjes netjes in het gareel staan.

Op basis van wat je in het bovenstaande zegt zit het probleem of in je NIC of de drivers.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

EricJH schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:51:
[...]
Dan ligt je probleem dus bij de pc. Een kabeltest van van de kabel tussen de router naar je wall outlet is dan niet nodig.

Het komt heel af en toe voor dat er een stofje op de contactjes van je NIC zit. Blaas die een keer goed schoon en kijk tegelijk of alle pinnetjes netjes in het gareel staan.

Op basis van wat je in het bovenstaande zegt zit het probleem of in je NIC of de drivers.
En op basis van wat hij hier zegt, zit het hem wel in de wall outlet:
Als ik een UTP kabel (cat6) rechtstreeks vanaf mijn router naar de pc breng heb ik 1 Gbps.
Zoals Thralas en ik hierboven al aangeven, kan het in praktijk prima dat het ene apparaat wat "kritischer" is dan de ander en hierdoor geen gigabit kan pakken bij brakke aansluitingen.

Vewacht dus nog steeds dat het probleem hem gewoon in een slechte aansluiting tussen router en outlet zit.

• nickkoole
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11-2024
Hier heb ik ongeveer het zelfde probleem, sinds 1,5 week ook een upgrade gedaan van AMD cpu +gigabyte moederbord naar Intel cpu + Asus moederbord.

voor de upgrade werkte alles perfect en sinds de upgrade krijg ik socket error 10054 bij het binnen halen van data. op de ziggo speedtest website stopt de test er gewoon mee met een socket error melding zonder code.

Websites zoals ad.nl/ youtube en gmail heeft me pc gewoon moeite.

de drivers van intel zijn geinstalleerd voor netwerk kaart, daarvoor had ik de asus drivers voor mijn Z170 pro gaming moederbord maar dat heeft ook niet geholpen.
wie kan mij helpen of de goede richting wijze van het mogelijk probleem??

iRacing Profiel

Pagina: 1