Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVoshart
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-04 20:21
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een videokaart waarmee ik zeker 2 jaar mee vooruit kan qua games met een budget van 250 a 300 euro. Ik krijg tegenwoordig steeds meer haperingen tijdens het gamen als er veel tegelijk gebeurt. Zelfs nadat ik mijn harde schijf heb geformatteerd om alle oude en rotzooi te verwijderen. Als er andere onderdelen zijn van mijn pc die aan vervanging toe zijn hoor ik het ook graag dan stijgt mijn budget naar rond de 700 a 800 euro.

Mijn PC configuratie is als volgt:
Moederbord: ASUS P8Z68-V
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz
Werkgeheugen 16GB DDR3 @ 1333mhz
Harde schijf: 1 tb WD HD
(Huidige) Videokaart: AMD Radeon HD 6800 Series
Voeding: Cooler Master 620 watt
Monitor: HP 2310ti

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al zitten kijken op pricewatch en de bijbehoorden reviews maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie staan van deze kaart is geweldig maar dan staat er weer voor een paar tientjes meer heb je deze kaart en die is weer veel beter. Ik wil een videokaart met 2 hdmi aansluitingen en 1 dvi aansluiten, zodat ik voor nu en voor in de toekomst voldoende moet hebben. Op dit moment gebruik ik 1 dvi (monitor) en 1 hdmi port (TV). Mijn tv krijgt op dit moment behalve het beeld ook het geluid doorgestuurd van mijn videokaart en het zou leuk zijn als mijn toekomstige videokaart dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
GTX1060 of RX 480. Features kun je uitzoeken per merk.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvid 1060 6 gig of amd 470/480 4/8 gig

Ik zie ook dat je geen ssd hebt ik zou een ssd van 240 gig of 500 gig aanbevelen zet daar je OS op ( kan je pc mooi opstarten in 5 a 15 seconden )

En het helpt erg met laadtijden met spellen.

Voor de rest kan je pc nog wel paar jaartjes dan mee vooral als je de cpu gaat overklocken je ram is ook nog wel goed genoeg.

Dus gpu + ssdtje en je kan weer een paar jaartjes vooruit vooral als je cpu wat overclockt ( alleen niet met de stock cpu koeler gaan overclocken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:41
Dat systeem kan nog prima mee, behalve videokaart. En zoek hier op tweakers op V&A een fijne goedkope 2e hands SSD op van rond de 250 GB of iets van 60GB minimum voor windows en dat systeem vliegt weer.
Want die HDD, dat is de reden van je haperingen.

Aangezien je budget omhoog kan zou ik toch eens naar een GTX1070 kijken.
Wat je ook doet, neem een kaart met meer als 4GB mem. Ik heb zelf een FuryX met 4GB en merk dat dat langzaamaan toch te weinig begint te worden. Zelfs op 1080p.
Dus misschien is een r9 390(x) 8GB ook wel wat voor je. Die kun je 2e hands wel voor onder de 200 euro op de kop tikken.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankVoshart
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-04 20:21
Bedankt voor alle snelle reacties.

Op dit moment zit ik nog te twijfelen tussen de Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC en de XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB. Wat ik zelf zie is dat het aantal Ghz iets verschilt, 1,208GHz voor de Sapphire en 1,338GHz voor de XFX. Zelf weet ik niet of de een heel veel beter is dan de andere.

Voor een nieuwe ssd lijkt mijn de Samsung 850 EVO 500GB interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stankoen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 21:13
Beste frank,
De saphire koeler staat beter aangeschreven maar het oog wil ook wat. Het verschil in kloksnelheid is niet te merken in je fps. Dus ik zou zelf voor de saphire variant gaan maar het ligt een beetje aan je kleuren thema.
Gr. Stan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:25
FrankVoshart schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:23:

Op dit moment zit ik nog te twijfelen tussen de Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC en de XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB. Wat ik zelf zie is dat het aantal Ghz iets verschilt, 1,208GHz voor de Sapphire en 1,338GHz voor de XFX. Zelf weet ik niet of de een heel veel beter is dan de andere.

Persoonlijk zou ik hem veranderen naar een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB welke gunstiger is qua opslag/prijs verhouding, en het snelheidsverschil ga je niet merken in het dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

ik zou die sapphire niet nemen als je houdt van beetje stilte maar de mei

bij de buren/broer kleine vergelijking
https://nl.hardware.info/...si-radeon-rx-480-gaming-x

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

FrankVoshart schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:23:

Als je m lang wil houden, neem dan de XFX GTR.
De temperaturen bij deze kaart liggen aardig lager wat voor een langere levensduur en minder thermal throttling leid.
Pagina: 1