Zijn er mensen die al ervaring hebben met het sturen van de HC2 i.c.m. Zwave schakelaars?
De volgende situatie:
1x HC2 met laatste firmware (momenteel 4.100)
Diverse actuatoren die al via de app probleemloos werken.
Badkamer: Actuator tussen led verlichting om verlichting aan/uit te sturen. Deze zit netjes in een inbouw doosje achter een blindplaatje weggewerkt. Ik wil hier eigenlijk geen "ouderwetse" schakelaar meer maken maar op een andere plek in de badkamer een Zwave wandschakelaar plaatsen. Inmiddels is deze aangeschaft: De Popp Battery Wall Controller (009303).
Naar wat ik allemaal al heb kunnen vinden zijn er nu 2 opties:
1 - De actuator uit de HC22 programmeren en direct sturen via de schakelaar.
2 - De schakelaar als secundaire controller programmeren (gelukt) en toevoegen aan de HC2 (gelukt).
Ik wil graag optie 2 zodat de verlichting (toekomstig moeten er meer van dit soort oplossingen komen) ook via de HC2 geschakeld kan blijven worden.
In secundaire mode kan de schakelaar alleen scenes sturen. Hier komt echter mijn pijnpunt naar voren:
Ik krijg de scenes niet binnen in de HC2 binnen.
Ik probeer dit te testen met het volgende LUA script.
Het script geeft echter altijd "0" retour.
Ook heb ik geprobeerd om de parameters in de schakelaar aan te passen:
Dit heeft ook niet mogen baten.
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft die mij verder kan helpen..
De handleiding van de schakelaar is hier te vinden: Link
De volgende situatie:
1x HC2 met laatste firmware (momenteel 4.100)
Diverse actuatoren die al via de app probleemloos werken.
Badkamer: Actuator tussen led verlichting om verlichting aan/uit te sturen. Deze zit netjes in een inbouw doosje achter een blindplaatje weggewerkt. Ik wil hier eigenlijk geen "ouderwetse" schakelaar meer maken maar op een andere plek in de badkamer een Zwave wandschakelaar plaatsen. Inmiddels is deze aangeschaft: De Popp Battery Wall Controller (009303).
Naar wat ik allemaal al heb kunnen vinden zijn er nu 2 opties:
1 - De actuator uit de HC22 programmeren en direct sturen via de schakelaar.
2 - De schakelaar als secundaire controller programmeren (gelukt) en toevoegen aan de HC2 (gelukt).
Ik wil graag optie 2 zodat de verlichting (toekomstig moeten er meer van dit soort oplossingen komen) ook via de HC2 geschakeld kan blijven worden.
In secundaire mode kan de schakelaar alleen scenes sturen. Hier komt echter mijn pijnpunt naar voren:
Ik krijg de scenes niet binnen in de HC2 binnen.
Ik probeer dit te testen met het volgende LUA script.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| --[[ %% properties 18 sceneActivation %% globals --]] local ButtonPressed = fibaro:getValue(64, "sceneActivation") if ( tonumber(ButtonPressed) == 1) then fibaro:debug("Keyfob button 1 pressed") elseif ( tonumber(ButtonPressed) == 2) then fibaro:debug("Keyfob button 2 pressed") elseif ( tonumber(ButtonPressed) == 3) then fibaro:debug("Keyfob button 3 pressed") elseif ( tonumber(ButtonPressed) == 4) then fibaro:debug("Keyfob button 4 pressed") elseif ( tonumber(ButtonPressed) == 5) then fibaro:debug("Keyfob button 5 pressed") elseif ( tonumber(ButtonPressed) == 6) then fibaro:debug("Keyfob button 6 pressed") elseif ( tonumber(ButtonPressed) == 7) then fibaro:debug("Keyfob button 7 pressed") elseif ( tonumber(ButtonPressed) == 8) then fibaro:debug("Keyfob button 8 pressed") else fibaro:debug("No response") fibaro:debug(ButtonPressed) end |
Het script geeft echter altijd "0" retour.
Ook heb ik geprobeerd om de parameters in de schakelaar aan te passen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Command to control Group A (Parameter Number 11, Size 1) This parameter defines the command to be sent to devices of control group A when the related button is pressed. Value Description 0 Disable 1 Switch on/off and Dim (send Basic Set and Switch Multilevel) 2 Switch on/off only (send Basic Set) 3 Switch all 4 Send scenes 5 Send preconfigured scenes 6 Control devices in proximity 7 Control door lock 8 Central scene to gateway (default) |
Dit heeft ook niet mogen baten.
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft die mij verder kan helpen..
De handleiding van de schakelaar is hier te vinden: Link