Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben plannen om een nieuw huis te gaan kopen maar zitten met een oude bankspaarhypotheek + een deel aflossingsvrije hypotheek.

Het is als volgt : in 2010 afgesloten hypotheek ter waarde van 80.000 bankspaarhypotheek + 24.000 aflossingsvrije hypotheek ( in deze hypotheek momenteel 7.000 euro aan banksparen gecreëerd)
Het vervelende van dit verhaal is dat de huidige woning op 13.000 verlies staat. ( dure periode, nu flink gedaald in prijs, helaas )

Na het orientatiegesprek werd er ons verteld dat het verstandiger is deze bankspaarhypotheek mee te nemen bij de afsluiting van een nieuwe hypotheek omdat dit een voordeel met zich mee brengt.

Nu moeten we natuurlijk alleen in dit verhaal 13.000 restschuld mee financieren, terwijl als we de oude hypotheek gewoon afronden door de 7000 banksparen in te leggen en het verlies van 6000 euro te nemen we gewoon blanco naar een nieuwe hypotheek kunnen toewerken.

maar nu is mijn vraag wat is nu het precies het voordeel van de oude bankspaarhypotheek dat we deze meefinancieren + de restschuld ipv nu het verlies van 6000 te nemen en blanco naar een nieuwe hypotheek toe te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:03
De renteaftrek van de spaarhypotheek, netto voordeel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-09 12:50
Ik zit in vergelijkbare situatie: blijf ik spaarhypotheek aanhouden of niet bij onze nieuwe hypotheek?
Op zich is het inderdaad voordeliger het aan te houden maar:
Als je door het kapitaal in te zetten om kleinere hypotheek te krijgen een lagere LTV krijgt kun je zomaar 0,3-0,4% lagere rente krijgen. Bij 7.000 zal het niet veel zijn maar het kan net een kantelpunt zijn.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 18:01
Maar dat gaat niet op bij NHG. (van toepassing hier?)
Dan heb je sowieso geen renteopslag.

[ Voor 18% gewijzigd door JvdW op 11-11-2016 21:08 ]