Beste iedereen,
De titel zegt in feite al genoeg. Ik heb hulp nodig met ultra traag internet waar bij mij thuis sprake van is. Ik hoop dat dit topic ook voor andere mensen wat duidelijkheid kan bieden over een aantal dingen, en zou het erg waarderen om bij de antwoorden uitleg te krijgen. Dat is voor mij namelijk leerzaam, en als ik ooit iemand spreek met een soortgelijk probleem, kan ik diegene misschien helpen!
Traag internet
Bij mij thuis is er helaas sprake van extreem traag draadloos internet. Om even een beeld te geven van de snelheden op bepaalde afstanden vanaf de modem:
Wat wil ik
Waarschijnlijk redelijk vanzelfsprekend; Sneller en Stabieler internet. Het bereik is groot genoeg, namelijk het hele huis. De snelheid beneden van 20-40Mb wil ik nu even laten voor hoe het is, aangezien hier alleen maar sprake is van huis-tuin-en-keuken gebruik. Boven probeer ik echter ook te gamen, en het gaat mij specifiek om een snellere snelheid boven, bijvoorbeeld op zolder. De snelheid is hier met 3.5Mbps bijzonder laag, en het behalen van bijvoorbeeld 10-12Mbps scheelt bij onder andere het downloaden van grote bestanden al gauw 12 uur!
Wat heb ik zelf gedaan/gevonden/gezocht & bedacht
Eigenlijk een aantal dingen. Ik geef hieronder wel een opsomming.
Een dilemma dus. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Vandaar dit topic. Ik hoop dus dat jullie misschien creatieve ideeën hebben om dit probleempje van mij op te lossen. Ik hoor erg graag ervaringen enzo, in de hoop zelf ook sneller draadloos internet te krijgen.
Sorry voor het lange topic, maar bedankt voor het lezen en eventuele reactie!!
De titel zegt in feite al genoeg. Ik heb hulp nodig met ultra traag internet waar bij mij thuis sprake van is. Ik hoop dat dit topic ook voor andere mensen wat duidelijkheid kan bieden over een aantal dingen, en zou het erg waarderen om bij de antwoorden uitleg te krijgen. Dat is voor mij namelijk leerzaam, en als ik ooit iemand spreek met een soortgelijk probleem, kan ik diegene misschien helpen!
Traag internet
Bij mij thuis is er helaas sprake van extreem traag draadloos internet. Om even een beeld te geven van de snelheden op bepaalde afstanden vanaf de modem:
- +- 1 Meter = 33Mbps
- +- 10 Meter = 25Mbps
- +- 15 Meter (verdieping hoger) = 15Mbps
- +- 30 Meter (op zolder) = 4Mbps
Wat wil ik
Waarschijnlijk redelijk vanzelfsprekend; Sneller en Stabieler internet. Het bereik is groot genoeg, namelijk het hele huis. De snelheid beneden van 20-40Mb wil ik nu even laten voor hoe het is, aangezien hier alleen maar sprake is van huis-tuin-en-keuken gebruik. Boven probeer ik echter ook te gamen, en het gaat mij specifiek om een snellere snelheid boven, bijvoorbeeld op zolder. De snelheid is hier met 3.5Mbps bijzonder laag, en het behalen van bijvoorbeeld 10-12Mbps scheelt bij onder andere het downloaden van grote bestanden al gauw 12 uur!
Wat heb ik zelf gedaan/gevonden/gezocht & bedacht
Eigenlijk een aantal dingen. Ik geef hieronder wel een opsomming.
- Een WiFi versterker. Deze heb ik ook aangeschaft, alleen de afstand tussen de modem en verterker lijkt te groot, en tevens lijkt de snelheid niet te veranderen. Ik heb mijn twijfels bij de werking van deze toch relatief dure apparaten.
- Powerline. Een product dat eigenlijk heel erg verdeeld is als het aankomt op ervaringen. Echter is dit bij mij geen optie, vanwege de verschillende stroomgroepen in mijn huis. Het is praktisch onmogelijk om een fatsoenlijke powerline verbinding te krijgen zonder heel veel geld uit te geven, of hoge snelheden te behalen.
- Een internetkabel trekken. Dit is voor velen waarschijnlijk de makkelijkste optie en een vaak gehoord advies. Ik ben ook een groot fan van de internetkabel, maar het is helaas voor mij in mijn situatie lastig. Ik noemde het al eerder: Zonnepanelen en vloerverwarming. Alle buizen die in het huis zijn aangebracht zijn eigenlijk door deze 'producten' opgevuld met kabels. Er is dus geen buis die naar de zolder loopt, en het is uitermate lelijk om een kabel langs de trap te laten lopen..
- Via software de modem instellingen aanpassen, en de 5Ghz uitzetten. Dit zou zorgen voor een groter bereik, in de hoop het ook stabieler te maken. De maximale internetsnelheid wordt welliswaar verlaagd, maar daar kom ik toch bij lange na niet in de buurt. Het is tot nu toe nog onduidelijk in hoeverre dit effect heeft (gehad).
Een dilemma dus. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen. Vandaar dit topic. Ik hoop dus dat jullie misschien creatieve ideeën hebben om dit probleempje van mij op te lossen. Ik hoor erg graag ervaringen enzo, in de hoop zelf ook sneller draadloos internet te krijgen.
Sorry voor het lange topic, maar bedankt voor het lezen en eventuele reactie!!