Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaat lokaal verkeer via de router of switch?

Pagina: 1
Acties:

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tweakers,

Ik vroeg mijzelf af; gaat lokaal verkeer standaard richting de router of kan een switch die er tussen zit het verkeer ook routeren indien beide apparaten in dezelfde switch zitten? Op Google kom ik verschillende soortgelijke vragen tegen maar nergens echt met een duidelijk antwoordt.

De situatie is als volgt;
  • Router meterkast DD-WRT Archer C7
  • "Router" bovenverdieping DD-WRT Archer C7 client bridge voor wireless bridge
  • Switch achter bovenverdieping router
  • Achter deze switch zitten 3 Raspberry's voor kamerbrede AmbiLight (Hyperion)
De latency is nogal belangrijk voor de AmbiLight devices, hoewel ik geen vertraging merk knaagt deze vraag nu al een tijdje puur uit nieuwsgierigheid.

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Als de switch zijn werk goed doet gaat het alleen over de switch. (op basis van mac-adres stuurt ie het verkeer naar het juiste poortje van de andere Pi)

Probeer maar, haal de uplink eruit ende 3 Pi's kunnen samen nog steeds communiceren.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:17

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De eenvoudige versie: al het verkeer binnen een LAN/broadcastdomein blijft daarbinnen, met bridges kan het fysiek verder worden gebracht. Routers routeren alleen het verkeer wat vanuit het LAN via de gateway naar een ander LAN gaat.
Ik zie niet een twee drie wat die Ambilight dingen ertoe doen, het is niet zo dat ethernetframes willekeurige paden volgen tussen switches in een LAN. Eenmaal de switches het pad van MAC naar MAC in de table hebben gaat het alleen over die bepaalde poorten. Zitten wat mitsen en maren en zelfs een tenzij in, maar dit is de basis.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Helder.

@DeBolle AmbiLight heeft hier weinig mee van doen maar mocht het wel altijd via de router gaan dan gaat dit twee keer over WiFi heen wat extra latency met zich mee zou brengen vandaar dat ik nieuwsgierig was over hoe dit in zijn werk ging.