Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds een tijd ervaar ik opstart problemen bij mijn Desktop, op het moment dat ik mijn pc wil opstarten gaan de computer bijna direct uit(zie onderstaande video). Het maffe is dat als ik op Linux zit dat dit probleem vrij wil niet voorkomt, maar als ik Windows gebruik dat het vrij vaak voorkomt.

Video van het probleem; (Sorry voor vertical video syndrome)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mylrDLBLK8c&feature=youtu.be]
*Eerst sluit ik mijn systeem af vervolgens wil ik hem weer starten via de power knop.

Hardware:
  • Moederbord - MSI Xpower Z87
  • Ram Geheugen - G.Skill 16GB 1600mhz
  • SSD Samsung pro ssd 256GB, HDD WD Black 1 TD
  • GPU Gtx Asus 780 TI OC
  • PSU Corsair RM1000
  • CPU Fan Corsair h100i v2 (Nieuw), probleem bestond ook al toen ik een andere cooler had.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
  • Stress test gedaan met Prime95 - Niks raars opgemerkt, CPU werd niet warmer als 45 graden.
  • Benchmarken 3DMark 11 - Niks raars opgemerkt. Draaide op 80FPS - 150FPS
  • Reset/Update Bios
Doordat alle hardware vrijwel goed functioneert kan ik niet echt bedenken, waardoor dit probleem ontstaat. Het is ook systeem afhankelijk hoe vaak het voor komt. (Windows vaak, Linux vrijwel nooit)

Enige suggesties wat ik kan doen?

Grt,

Romano!

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enige surgesties probleem is nog niet opgelost helaas.

Verwijderd

Misschien dat een schone Windows update helpt? Als je aangeeft dat de hardware zelf werkt en dat linux ook werkt, dan zou je zeggen dat Windows het enige probleem kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:13:
Misschien dat een schone Windows update helpt? Als je aangeeft dat de hardware zelf werkt en dat linux ook werkt, dan zou je zeggen dat Windows het enige probleem kan zijn.
Ik zal windows herinstalleren en vervolgens volledig update.

Zal het misschien toch met me PSU te maken hebben? Hij hoort toch een soort baterije opteladen die een soort stroom"boost" geven waardoor de pc kan starten, las ooit zo iets weet even niet precies welke onderdelen het binnen de PSU zijn..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:20:
[...]

Ik zal windows herinstalleren en vervolgens volledig update.

Zal het misschien toch met me PSU te maken hebben? Hij hoort toch een soort baterije opteladen die een soort stroom"boost" geven waardoor de pc kan starten, las ooit zo iets weet even niet precies welke onderdelen het binnen de PSU zijn..
Sorry, schone windows installatie bedoelde ik inderdaad, waarna je windows up to date moet maken, excuus 8)7

Dat verhaal over de PSU vat ik niet helemaal. Je hebt gewoon een goede voeding die niet al te oud is en van goede kwaliteit is. Als je hem toch wilt uitsluiten, moet je even kijken of je een andere voeding hebt waarmee je kunt testen. Als je deze niet hebt, is er vast wel een tweaker in de buurt die wel kan helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:22:
[...]

Sorry, schone windows installatie bedoelde ik inderdaad, waarna je windows up to date moet maken, excuus 8)7

Dat verhaal over de PSU vat ik niet helemaal. Je hebt gewoon een goede voeding die niet al te oud is en van goede kwaliteit is. Als je hem toch wilt uitsluiten, moet je even kijken of je een andere voeding hebt waarmee je kunt testen. Als je deze niet hebt, is er vast wel een tweaker in de buurt die wel kan helpen ;)
Maakt niet uit ik begreep je :>

Sorry voor het warrige verhaal over de PSU, ik weet ook niet precies wat ik probeer te omschrijven/uitteleggen. Ik ga het even uitzoeken zal straks even de uitleg verduidelijken :P

* Edit

Ooit had ik iets gelezen dat er binnen de PSU een(of meerdere) capacitor zit die iets te maken had met het booten van de computer. Volgens die website kan het zo zijn dat de capacitor niet goed kan opladen, waardoor dit probleem zich voort doet..

De bron kan ik helaas niet meer vinden, maar kan dit verhaal van toepassing zijn voor mij? Of is dit verhaal totale onzin?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2016 17:44 ]

Pagina: 1