Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ipcam benaderen vanaf internet (router achter router)

Pagina: 1
Acties:

• Honingimker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11 16:09
Beste Tweakers,

Ik heb enige tijd zitten zoeken en proberen, maar kom er niet goed uit en heb jullie hulp nodig...Situatie als volgt:
Heb enige jaren een Linksys router bekabeld achter mijn Telenet modem/router gehangen. (wel pas werkend nadat ik de subnet had veranderd van 1 naar 0. Twee IPcams heb ik rechtstreeks bekabeld op de telenet router gestoken. Die zijn perfect benaderbaar vanaf internet en bijv. Homewizard apps via, de geforwarte poorten op de telenet router.
Nu probeer ik echter Ipcams aan te sluiten om de tweede router (linksys), maar dan zijn de 2 nieuwe cameras niet benaderbaar via internet of apps (Behalve die van Elro zelf, Elro Install en Elro Viewer).
Er werd me al de tip gegeven DHCP op de linksys uit te schakelen, maar dan werkt deze niet meer.
Wat doe ik fout? Ik geeft beide cameras een eigen open poort de Linksys. Via de Elro app werkt hij wel? Alvast bedankt voor het meedenken! Greetz

Situatieschets:-)
Afbeeldingslocatie: http://nuispoor.nl/media/situatie%20ipcams.jpg

Subnet change Telenet:
Afbeeldingslocatie: http://nuispoor.nl/media/subnet%20telenet.jpg

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Wat is het merk van de linksys router? Dan kan er nagekeken worden wat er in valt te stellen.
Dubbel NAT wat je nu hebt gecreëert is geen wenselijke situatie zoals je nu merkt.

Zo even met de natte vinger zeg ik ook, DHCP uit van de Linksys, maar dan het kabeltje van telenet router naar Linksys niet in de WAN poort van de Linksys maar in 1 van de switchpoorten. Vervolgens de Linksys en IP-camera's even herstarten en denk ik dat je dan klaar bent.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 16:10
Als ik het zo hoor heb je een dubbele NAT oplossing.
Is het de bedoeling dat je gescheiden netwerken hebt? Anders kan je dit probleem in één keer oplossen door de 2 linksys routers aan te sluiten als accesspoint's.

In het kort DHCP uitschakelen op de linksys en ze een ip geven in de dhcp reeks van je telenet modem en vervolgens de kabel in een lan poort stoppen en de WAN poort niet meer gebruiken.
Met een beetje zoekwerk vind je hiervan wel een betere beschrijving op het forum.

Edit: Wat rieshjart ook al aangeeft dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Axewi op 11-11-2016 16:37 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Honingimker
OK, thanks voor de snelle replys rieshjart en Axewi. klopt, was vergeten te vermelden dat ik na DHCP uitgeschakeld te hebben, en de kabel van WAN naar reguliere poort gestoken...toen werkte het niet meer. Probleem lijkt dus te zitten de dubbele NAT. Hoe los ik dit op? Subnet van Telenet veranderen?
Nee, geen gescheiden netwerken, wil 1 groot netwerk met wifi acces points, maar wel de mogelijkheid via wifi, ipcams aan te sluiten, die vanaf buiten benaderbaar zijn.
Is een Cisco Linksys WRT54G2 (V1) (hierop komen de twee ipcams), en 1 Linksys Cisco WRT320N

• Axewi
Je telenet heeft als ip: 192.168.0.1 Dit kan zo blijven.
1) De linksys 1 en 2 geef je een vast ip in deze reeks maar wel buiten de dhcp scope bijvoorbeeld:
Linksys 1 192.168.0.2
Linksys 2 192.168.0.3
2) Schakel DCHP uit op beide linksys routers
3) Steek de kabel vanaf je telenet modem in een LAN poort in de linksys 1 en doe dit ook voor linksys 2

http://www.dslreports.com/faq/11233

Let er wel op dat op deze manier je hele lan in het 192.168.0.0/24 subnet valt dus als je ip camera's een vast IP hebben moet je deze wijzigen zodat ze in deze reeks zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Axewi op 11-11-2016 16:53 ]

• Honingimker
Axewi schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:49:
1) De linksys 1 en 2 geef je een vast ip in deze reeks maar wel buiten de dhcp scope bijvoorbeeld:
Linksys 1 192.168.0.2
Linksys 2 192.168.0.3
2) Schakel DCHP uit op beide linksys routers
3) Steek de kabel vanaf je telenet modem in een LAN poort in de linksys 1 en doe dit ook voor linksys 2

http://www.dslreports.com/faq/11233

Let er wel op dat op deze manier je hele lan in het 192.168.0.0/24 subnet valt dus als je ip camera's een vast IP hebben moet je deze wijzigen zodat ze in deze reeks zitten.
Thanks, hier ga ik mee aan de slag. Het noobisch gehalte stijgt nu : Stap 1 doe ik in de beiden linksys routers neem ik aan, die verander ik naar static ip, en vul daar bijv. het adres in 192.168.0.2? 8)7

• Axewi
Honingimker schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:55:
[...]

Thanks, hier ga ik mee aan de slag. Het noobisch gehalte stijgt nu : Stap 1 doe ik in de beiden linksys routers neem ik aan, die verander ik naar static ip, en vul daar bijv. het adres in 192.168.0.2? 8)7
Ja beide linksys routers geef je een vast ip (wel een andere anders krijg je daar weer gedoe mee ;) )

• Honingimker
Als ik dit doe op de eerste linksys, komt er een domain name server melding:
Afbeeldingslocatie: http://nuispoor.nl/media/linksys%20static.jpg

Voordat ik durf te bevestigen (deze PC hangt namelijk wireless achter de linksys): MOet ik ook het local IP van de linksys aanpassen?

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 23:01
Alleen het local ip adress aanpassen naar b.v. 192.168.0.2 .

Wat je nu aan het invullen ben heeft met de WAN port te maken (die gebruik je niet meer)

• Honingimker
Rfrancois schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:05:
Alleen het local ip adress aanpassen naar b.v. 192.168.0.2 .

Wat je nu aan het invullen ben heeft met de WAN port te maken (die gebruik je niet meer)
Thanks, dus ik laat bovenste staan op DHCP, verander intern ip en zet DHCP daar uit?
Afbeeldingslocatie: http://nuispoor.nl/media/dhcp.jpg

• Rfrancois
correct

• Rfrancois
Klopt bovenste is prima zo.
Middelste > local ip adres 192.168.0.2.
Laatste optie > DCHP Server disabled.
Nadat je de boel heb opgeslagen is je router pagina bereikbaar op 192.168.0.2

[ Voor 27% gewijzigd door Rfrancois op 11-11-2016 19:06 ]

• Honingimker
Thanks Rfrancois, alles lijkt te werken!
Pagina: 1