Windows 10 nieuwe pc installatie loop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 13:00
Ik heb een nieuwe pc gekocht en zelf gebouwd.
Nu wil ik Windows 10 via een usb stick installeren op de SSD schijf.
Installatie kan ik normaal doorlopen, tot het scherm komt dat die over 10 seconden opnieuw opstart.
Vervolgens start die opnieuw op, en begint de installatie weer vanaf het begin.
Of ik de USB stick eruit haal of niet wanneer die opnieuw moet opstarten maakt geen verschil, hetzelfde fenomeen gebeurt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Heb nu m'n oude HDD erin gestopt en dan werkt die prima.
Overigens wordt de SSD wel herkent in de bios, en kan ik er nu ook bestanden op zetten als ik in Windows op mn HDD zit. Ik zie ook Windows mappen erop staan, dus de installatie heeft wel plaatsgevonden.

Config is: i5-6500, gtx1070, 16gb ram, MSI H110M ECO - Moederbord en een Crucial MX300 SSD.

[ Voor 14% gewijzigd door Swaytje op 11-11-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alle schijven afkoppelen en alleen de SSD eraan laten op de eerste SATA poort. Dan met de stick erin naar het UEFI menu gaan en zorgen dat de boot volgorde SSD eerst is, en dan pas andere media zoals je USB. Dan via boot override opstarten van de stick. Als de installatie aftelt voor herstarten haal je de stick er al uit.

Zorg wel dat je bij installeren eerst even alle partities verwijdert zodat je zeker weet dat er geen restant is dat mogelijk in de weg kan zitten. Wat is je resultaat hiermee?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Dat is wat ik deed inderdaad, hierbij een paar foto's. Misschien zijn daar fouten op te zien die ik maak.
Enige wat mij opvalt is dat als ik iets van "Windows 8.1/10 WHQL support" aan heb, ik dan niet precies de schijf kan kiezen die ik als eerste in de bootvolgorde wil. Dan wordt het zoals op de foto UEFI hard disk. Als ik dat uit zet dan krijg ik wel de Crucial mx300 als optie. Ik heb echter geen idee wat dat verder inhoudt.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ppg9i8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/142d350.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2csev7o.jpg

De partities op het einde is hoe het eruit ziet nadat de installatie voltooid is, en die weer opnieuw aan de installatie begint met de USB stick er nog in.
Als ik de USB stick eruit haal na de installatie (tijdens die 10 seconden aftellen voor opnieuw opstarten), dan eindig ik in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ja dat zijn gewoon veel te veel partities.
Verwijder alle partities van de ssd en alleen de ssd aansluiten.
Installeer dan windows.

edit als je in de bios aan het rommelen bent geweest zonder te weten wat je precies aan het doen was, zet de bios dan terug naar fabrieksinstellingen

[ Voor 37% gewijzigd door Reepje op 11-11-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Reepje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:10:
Installeer dan windows.

edit als je in de bios aan het rommelen bent geweest zonder te weten wat je precies aan het doen was, zet de bios dan terug naar fabrieksinstellingen
Ik heb alleen de SSD aangesloten bij de installatie.
Daarvoor heb ik op meerdere manieren alle partities verwijderd. Via Shift+F10 clean commando en via de windows installer. Ik zeg alleen dat de partities er zo uitkomen na installatie te hebben doorlopen. Daar heb ik verder geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Swaytje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:07:
Dat is wat ik deed inderdaad, hierbij een paar foto's. Misschien zijn daar fouten op te zien die ik maak.
Enige wat mij opvalt is dat als ik iets van "Windows 8.1/10 WHQL support" aan heb, ik dan niet precies de schijf kan kiezen die ik als eerste in de bootvolgorde wil. Dan wordt het zoals op de foto UEFI hard disk. Als ik dat uit zet dan krijg ik wel de Crucial mx300 als optie. Ik heb echter geen idee wat dat verder inhoudt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De partities op het einde is hoe het eruit ziet nadat de installatie voltooid is, en die weer opnieuw aan de installatie begint met de USB stick er nog in.
Als ik de USB stick eruit haal na de installatie (tijdens die 10 seconden aftellen voor opnieuw opstarten), dan eindig ik in de bios.
Als je via UEFI wilt booten (en dat wil je eigenlijk wel vanwege fastboot e.d.), dan moet die 8.1/10 WHQL optie aan staan. Dat je dan UEFI Hard Disk ziet is niet meer dan normaal. Het betekend dat het de ESP gebruikt op de harde schijf om op te kunnen starten. Op de ESP staat de bootloader van de systemen die je wilt starten.

Dat je nu telkens terug komt in het BIOS/UEFI kan betekenen dat er geen geldig boot medium aanwezig is. Denk hierbij aan je SSD die de MBR indeling heeft ipv GPT terwijl er via UEFI gestart wordt.
Reepje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:10:
Installeer dan windows.
Veel te veel partities? Je maakt een grap zeker? Dat zijn de partities die Windows hoe dan ook aanmaakt. Ik zie recovery, boot, MSR en Windows zelf. Heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik kan je dit zeggen, een clean install van windows levert je niet al deze partities op.

En hero... ik maak geen grap. Nog even snel nagekeken op een machine hier, en dat zijn er twee, door systeem gereserveerd en c. En niet meer.

[ Voor 45% gewijzigd door Reepje op 11-11-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan moet je eens beter opletten, want dat doet 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Hero of Time schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:32:
[...]

Als je via UEFI wilt booten (en dat wil je eigenlijk wel vanwege fastboot e.d.), dan moet die 8.1/10 WHQL optie aan staan. Dat je dan UEFI Hard Disk ziet is niet meer dan normaal. Het betekend dat het de ESP gebruikt op de harde schijf om op te kunnen starten. Op de ESP staat de bootloader van de systemen die je wilt starten.

Dat je nu telkens terug komt in het BIOS/UEFI kan betekenen dat er geen geldig boot medium aanwezig is. Denk hierbij aan je SSD die de MBR indeling heeft ipv GPT terwijl er via UEFI gestart wordt.
Hoe controleer ik of de SSD MBR indeling heeft ipv GPT? En als dit zo is, hoe verander ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Swaytje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:35:
[...]

Hoe controleer ik of de SSD MBR indeling heeft ipv GPT? En als dit zo is, hoe verander ik dit?
Je hebt al met Diskpart gewerkt. Als je 'list disk' doet, is de laatste kolom 'GPT'. Staat daar een * bij, dan is de schijf in GPT indeling. Zoniet, dan is 't MBR.

Je krijgt ook snel genoeg de melding erover als je via UEFI de installatie start en op een MBR schijf wilt installeren. Iets in de trant van 'Windows kan niet installeren op deze schijf. De huidige indeling is niet geschikt voor opstarten met UEFI systemen', of 'De huidige schijf heeft de GPT indeling. Het systeem kan hier niet vanaf opstarten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:34:
Dan moet je eens beter opletten, want dat doet 't wel.
partities

Nou ik let heel goed op en tel de partities.

Een,

Twee...

Verder kom ik echt niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Reepje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:47:
[...]

[afbeelding]

Een,

Twee...

Dan klopt je systeem niet. Een MSR is nodig voor dynamische configuratie en een herstelpartitie voor de Windows 10 recovery tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Reepje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:47:
[...]

[afbeelding]

Een,

Twee...

Omdat jij je partities van te voren, buiten de Windows 10 installer, al hebt gemaakt. Er is geen andere reden waarom jij er maar 2 hebt. Je schijf moet van een W7 systeem komen en heb je W10 er 'schoon' overheen gegooid door C: te laten formatteren. Heb je een blanco schijf, vers uit z'n verpakking van de fabriek, dan worden er 4 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
johnkeates schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:48:
[...]

Dan klopt je systeem niet. Een MSR is nodig voor dynamische configuratie en een herstelpartitie voor de Windows 10 recovery tool.
Ok dan heb ik niets gezegd. Is een oudje met nog een intel i2500k op win10 upgrade vanaf win7.
(Bakkie is bloedsnel hoor, en is stabiel als het maar zijn kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Reepje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:55:
[...]

Ok dan heb ik niets gezegd. Is een oudje met nog een intel i2500k op win10 upgrade vanaf win7.
(Bakkie is bloedsnel hoor, en is stabiel als het maar zijn kan)
Kijk, daar heb je 't al. Jij beweert dat het met een clean install geen 4 maakt, maar jouw eigen installatie is geen clean install. ;)

* Hero of Time slaps reepje met een Windows 10 boek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
ok ok ik ga door het stof.
Weer wat geleerd, daarvoor zit ik hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Reepje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:59:
ok ok ik ga door het stof.
Weer wat geleerd, daarvoor zit ik hier ook :)
Haha, iedereen weer blij. Heb je trouwens de installatie non-UEFI draaien? Dat scheelt ook met de partities, voornamelijk om dat MBR partities een beperking op het aantal hebben, en het resizen niet altijd mogelijk is met oudere setups om dat de ruimte niet vrijgemaakt kan worden door updaters/installers.

Meestal is een schone installatie 2 partities voor BIOS + Windows 7, 3 partities voor Windows 8+ en BIOS, en 4 partities voor Windows 8+ met UEFI, maar met Windows 7 + UEFI is het weer 3 partities :p

Het hangt allemaal heel sterk van je instellingen, installatie, upgrades en schijf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

offtopic:
MBR schijven hebben geen beperking in hoeveelheid partities die je kan maken. Alleen mag je maar 4 primaire hebben, de rest zijn logische partities in een extended partitie. XP deed dat tijdens z'n installer al voor je als je de schijf in 2 of meer wilde indelen, de eerste was primair, de rest werd in extended geflikkerd. En alleen daar heb je een klein probleem voor veranderen van grootte, maar niet dramatisch.

We gaan nogal offtopic nu. Laten we weer teruggaan naar het probleem van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Hero of Time schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:38:
[...]

Je hebt al met Diskpart gewerkt. Als je 'list disk' doet, is de laatste kolom 'GPT'. Staat daar een * bij, dan is de schijf in GPT indeling. Zoniet, dan is 't MBR.

Je krijgt ook snel genoeg de melding erover als je via UEFI de installatie start en op een MBR schijf wilt installeren. Iets in de trant van 'Windows kan niet installeren op deze schijf. De huidige indeling is niet geschikt voor opstarten met UEFI systemen', of 'De huidige schijf heeft de GPT indeling. Het systeem kan hier niet vanaf opstarten'.
De SSD staat wel een * bij GPT. Ik zie 488GB totaal staan en 0B free, wat ik apart vind maar misschien wel gewoon zo hoort? Overigens heb ik nog een keer clean gedaan en opnieuw proberen te installeren.
Nadat ik clean deed verdween de * bij GPT, maar installeerde windows wel weer gewoon (via UEFI).
En na de installatie stond er weer een * bij GPT. Resultaat hetzelfde echter, hij start nog steeds niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Swaytje op 12-11-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als de partitieindeling gelijk is aan het plaatje wat je eerder postte, dan blijft het om een of andere reden geen ESP maken die noodzakelijk is voor het opstarten via UEFI. Je zou eens kunnen proberen om een partitie te maken ipv met de lege ruimte door te gaan. Als er dan alsnog geen EFI partitie wordt gemaakt, kan je die zelf nog aanmaken via diskpart. Partitie hoeft niet zo groot te zijn, 100 MB is ruim voldoende (mijn HTPC heeft er een van 500 MB waar nog geen 1 MB in gebruik is). De rest van de SSD laat je dan niet toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Geprobeerd om eerst een partitie te creëren en dan pas te installeren op die partitie.
Heb 2 partities gemaakt gewoon voor mijn eigen gemak.
Resultaat is

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/eqz8s2.jpg

Schijf 2 is de SSD, Schijf 1 is mn oude HDD
En nog steeds kan ik Windows niet starten.
Zie ik nog iets over het hoofd? Nog meer tips? Frustrerend dit.

[ Voor 6% gewijzigd door Swaytje op 13-11-2016 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:11
Reepje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:33:
Ik kan je dit zeggen, een clean install van windows levert je niet al deze partities op.

En hero... ik maak geen grap. Nog even snel nagekeken op een machine hier, en dat zijn er twee, door systeem gereserveerd en c. En niet meer.
Ik had een soortgelijk probleem tijdens de installatie van Windows een paar dagen geleden. Op het werk moest ik een laptop opnieuw installeren dus maar Windows 10 van de Microsoft site afgehaald en op een USB stick gezet. In het bootmenu had ik 2 opties, de normale en een UEFI optie. Waarom weet ik niet, maar ik had de eerste keer voor UEFI gekozen.

Tijdens de installatie viel het mij op dat ik 4 partities had, terwijl dat er inderdaad normaal 2 waren. Na de installatie van Windows wou mijn Windows ook niet opstarten, hij begon te zeuren over een bepaalde format.

Toen opnieuw Windows geïnstalleerd door niet te booten via een UEFI USB o.i.d. Toen maakte Windows netjes 2 partities (reguliere partitie en een gereserveerde partitie). Na de installatie startte Windows netjes op!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Swaytje schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:58:
Geprobeerd om eerst een partitie te creëren en dan pas te installeren op die partitie.
Heb 2 partities gemaakt gewoon voor mijn eigen gemak.
Resultaat is

[afbeelding]

Schijf 2 is de SSD, Schijf 1 is mn oude HDD
En nog steeds kan ik Windows niet starten.
Zie ik nog iets over het hoofd? Nog meer tips? Frustrerend dit.
Je zit hiermee op dezelfde hardware en alles, toch? Dan zie ik het probleem al. De ssd is voor uefi gemaakt omdat je de installatie via uefi hebt gestart. Zie de 299 MB partitie (de tweede), waarbij efi-systeempartitie staat. Je huidige installatie lijkt via BIOS modus te zijn gestart, wat mij doet vermoeden dat je geen uefi boot optie aan hebt voor het systeem.

Nu heb je twee opties: BIOS instellingen aanpassen zodat uefi boot voor je schijven e.d. aan staat, of de installatie op je ssd weer opnieuw doen en dit keer zorgen dat je niet via uefi start met de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Hero of Time schreef op zondag 13 november 2016 @ 19:03:
[...]

Je zit hiermee op dezelfde hardware en alles, toch? Dan zie ik het probleem al. De ssd is voor uefi gemaakt omdat je de installatie via uefi hebt gestart. Zie de 299 MB partitie (de tweede), waarbij efi-systeempartitie staat. Je huidige installatie lijkt via BIOS modus te zijn gestart, wat mij doet vermoeden dat je geen uefi boot optie aan hebt voor het systeem.

Nu heb je twee opties: BIOS instellingen aanpassen zodat uefi boot voor je schijven e.d. aan staat, of de installatie op je ssd weer opnieuw doen en dit keer zorgen dat je niet via uefi start met de installatie.
Voor zover ik weet heb ik de installatie ook via uefi gedaan. Ik kreeg namelijk eerst de melding dat ik de installatie niet kon uitvoeren op de ssd partitie, omdat die gpt was en de installatie niet via uefi was. Toen heb ik hem opnieuw gestart via uefi en deed die het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De ssd had de gpt partitie tabel, daarom kreeg je die eerste melding. Echter is je systeem nog steeds ingesteld op BIOS / legacy boot ipv uefi. Als je de installatie opstart in legacy boot en je doet een clean op je schijf via diskpart, dan zal je die melding als het goed is niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Hero of Time schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:01:
De ssd had de gpt partitie tabel, daarom kreeg je die eerste melding. Echter is je systeem nog steeds ingesteld op BIOS / legacy boot ipv uefi. Als je de installatie opstart in legacy boot en je doet een clean op je schijf via diskpart, dan zal je die melding als het goed is niet krijgen.
Dus wat ik nu moet doen is de installatie opstarten in legacy, via diskpart clean doen en dan de installatie uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Swaytje schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:16:
[...]

Dus wat ik nu moet doen is de installatie opstarten in legacy, via diskpart clean doen en dan de installatie uitvoeren?
Dat, of in je BIOS de opstartopties aanpassen naar UEFI. Dan heb je gelijk voordeel van het snelle opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Hero of Time schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:29:
[...]

Dat, of in je BIOS de opstartopties aanpassen naar UEFI. Dan heb je gelijk voordeel van het snelle opstarten.
Heb beide opties nog eens geprobeerd, maar helaas nog geen resultaat. Zal vanavond even wat foto's/screenshots erbij doen.

Is er een mogelijkheid dat de ssd "kapot" is? Lijkt me vreemd dat die wel herkend wordt en er bestanden op komen etc, maar begin te twijfelen of dit nog goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die kans is altijd aanwezig, het blijft elektronica. Maar als de SSD niet fatsoenlijk zou werken, zou je het vanuit je HDD installatie ook niet moeten zien en zouden er foutmeldingen tijdens de installatie moeten komen. Het lijkt mij daarom onwaarschijnlijk dat de SSD stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Hero of Time schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:22:
Die kans is altijd aanwezig, het blijft elektronica. Maar als de SSD niet fatsoenlijk zou werken, zou je het vanuit je HDD installatie ook niet moeten zien en zouden er foutmeldingen tijdens de installatie moeten komen. Het lijkt mij daarom onwaarschijnlijk dat de SSD stuk is.
Ja mee eens.

Ik kreeg dus deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/23j3foj.jpg

Toen heb ik dit gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/b8uvqr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15x0cqb.jpg

Maar dat hielp dus niet. Toen ook nog een keer via UEFI geprobeerd, maar nog geen succes.
Elke hulp wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je boot optie staat op legacy en uefi. Verander die eens naar alleen een van de twee. Bij voorkeur uefi en voer de installatie daarmee uit. In diskpart na een clean voer je convert gpt uit zodat het 100% zeker gpt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Hero of Time schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:08:
Je boot optie staat op legacy en uefi. Verander die eens naar alleen een van de twee. Bij voorkeur uefi en voer de installatie daarmee uit. In diskpart na een clean voer je convert gpt uit zodat het 100% zeker gpt is.
Er is geen optie om op alleen legacy te zetten. Op alleen UEFI heb ik wel geprobeerd, toen stond er ook een * bij GPT op de schijf. De enige optie om legacy te gebruiken is dus de combinatie van legacy + uefi die je hier ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, dan UEFI only, installatie via UEFI laten starten en met een GPT partitietabel de installatie doorlopen. Maak een partitie aan op de lege ruimte via de installer en er zou automatisch een ESP gemaakt moeten worden. Als het goed is kan je tijdens het installeren nog een command prompt oproepen, dus kan je met diskpart verifiëren dat er een FAT32 partitie is gemaakt. Dat is de EFI System Partition.

Houd er rekening mee dat met UEFI only je installatie op de HDD niet meer zal starten. Aangezien je die toch wilt vervangen is dat niet erg. Als extra puntje om de installatie te laten slagen, koppel je die even af. Pas als Windows echt operationeel is, sluit je 'm weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Ik heb een iso met een Windows installatie bestand gekregen van de winkel waar ik de onderdelen heb gekocht. Deze via uefi geïnstalleerd.

Echter start de pc niet meer op na de installatie.. Ja het gaat van kwaad naar erger.
Debug led VGA blijft branden en ik krijg geen beeld meer. Vervolgens de videokaart eruit gehaald om te testen, en dan kom ik wel weer in de bios.

Snap er werkelijk niks meer van nu, de computer heeft het prima gedaan (op de Windows installatie op ssd na dan) en zo opeens doet de videokaart het niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Ben ermee naar de winkel gegaan, zowel moederbord als SSD waren niet in orde en zijn allebei vervangen.
Problemen zijn daarmee opgelost en de PC werkt nu naar behoren.
Pagina: 1