Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Goedendag,

Sinds deze week heb ik een mooie WDS server opgezet om zo Windows 8.1 te gaan deployen. Nu liep ik nogal tegen een vervelend probleem aan. De sysprep machine is helemaal klaar gemaakt voor sysprep. Eenmaal sysprep uitvoeren krijg ik de melding onherstelbare fout 3.14. Op google gekeken en daar blijkt dat je een REG key moet aanpassen. Dit lost probleem een op. Helaas liep ik daarna tegen een andere probleem aan. Vervolgens lijkt sysprep te werken, maar krijg overnieuw de melding weer. De logs door gekeken en gegoogled op die fouten en blijkt dat de standaard apps van Windows 8.1 het blokkeren? alle standaard apps verwijderd via powershell. Echter hielp dit niet. Weer kijken in de logs en nogmaals de foutcode opgezocht en ik kom telkens uit op de apps. Echter zijn de apps echt verwijderd.

Kan het zo zijn dat ik dit bij elke user moet doen?
Kan het aanliggen dat windows geactiveerd is door KMS?

Setup
Windows 8.1
3 users

Verwijderd

Hallo,

Het is inderdaad zo dat je bij alle users de built-in apps moet verwijderen.
Volgens mij is er een command dat meteen voor alle gebruikers wordt verwijderd.

Get-AppxPackage -allusers *APPNAAM* | Remove-AppxPackage

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Dat commando van Konota klopt inderdaad. Echter waarom alleen WDS met een Master Image ? Ik heb dit afgelopen week ook geprobeerd en kwam al snel tot de conclusie dat Microsoft Deployment Toolkit de ideale oplossing is.

- Clean Windows installeren
- Los je applicaties installeren
- Als je wilt scripts uitvoeren
- PC direct in het domain joinen
- PC direct de juiste naam geven

En zo kan ik nog wel even doorgaan, alles gaat uiteraard automatisch.

Oftewel zo veel mogelijkheden en het beheer is achteraf makkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door HKLM_ op 11-11-2016 17:31 ]

Cloud ☁️

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:16:
Hallo,

Het is inderdaad zo dat je bij alle users de built-in apps moet verwijderen.
Volgens mij is er een command dat meteen voor alle gebruikers wordt verwijderd.

Get-AppxPackage -allusers *APPNAAM* | Remove-AppxPackage
@Downloader_NL
De laptops die we moeten installeren moeten 100% het zelfde zijn. Dus 1 master image die op elke laptop komt, om zo menselijke fouten te voorkomen.