Abit BH6 mobo + P3/800E?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik gebruik zelf een Abit BH6 (*geen rev 1.1!!*) mobo sinds eind '98 en ik ben d'r zeer tevreden over.

Naar mijn weten is het een 100Mhz bus bordje, d'r zit nu ook een P3/500 Katmai op met 128MB PC100 geheugen en een GeForce2 GTS als videokaartje.

Nu ff 2 vraagjes.. zit ik op de site van Abit te kijken naar de specs van BH6, staat er dit:

System BIOS

3.BIOS setup support 66, 75, 83*, 100, 112*,124* and 133*MHz external clock

Met er bij dat 83 en 112, 124 en 133 niet gegarandeerd worden bla bla bla.

Okay, vragentijd:

1. Kan ik hier een 133Mhz 800E op prikken als ik de busspeed omschroef naar 133Mhz (6*133Mhz). ?

2. Of kan ik er beter een 100Mhz 800E (Slot 1) op prikken, ik heb geloof ik ook een multiplier van 8 in mijn BIOS staan.. (8x100Mhz).

3. Kan die BH6 wel het benodige (lage) Voltage geven aan die Coppermine CPU? 1.60 - 1.70 V in plaats van 2.0 V...

Ik kan nu niet in de BIOS komen van mijn PC, want ik zit op mijn werk (duh Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif .. dus ik dacht.. misschien weet iemand hier met een BH6 boardje hier wel antwoord op?

Ik wil namelijk best een snellere CPU in dat ding prikken alleen ik wil liever geen nieuw mobo kopen.. ik vind dat 440BX chipset wel prima en heb nooit gezeik gehad met overclocken (c300A@450Mhz) enzo.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

1. Gaat niet met PC 100 SDRAM.
2. Lijkt mij zondermeer het veiligst.
3. Waarschijnlijk even nieuwe Bios flashen (downloaden van Abit website, hier staat ook hoe het moet. Wel JUISTE versie, die voor jouw mobo dus dl'en!).
Suc6 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Verwijderd

Volgens Abit kan op een BH6 rev 1.0 geen coppermine. Maar ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het wel kan.

Voltage is zo wie zo geen probleem. Ik zou zeggen gewooon proberen. Het enige probleem met 133mhz op een BX bord is dat die geen divider heeft van 1/4, dus dat kan problemen geven met de videokaart.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Thx voor de replies.. Abit zegt niet dat het niet kan, alleen dat ze het niet supporten.. is ook weer zo'n lekker vaag, rekbaar antwoord natuurlijk.

Nou kan dat van het PC100 RAM wel es kloppen. Ik moet ff precies nakijken wat voor merk het is (werd toen verkocht als "A-merk PC100 128MB DIMM" bij MyCom, zegt ook nie zo veel over het merk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif ) maar goede kwaliteit PC100 DIMMS zouden ook op 133Mhz moeten kunnen lopen.

Aangenomen dat dat *niet* lukt dan zou ik dus *wel* een 100Mhz 800E (Slot 1) kunnen kopen en die zou wel prima moeten werken.. mutliplier van 8, 100Mhz.. is nogaltijd .. 800 mhz.. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Nou ff een hele leipe vraag.. maarehm.. op mijn Katmai 500Mhz zit *512KB* cache..op die Coppermine maar 256. waarom geen 512?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Bij een coppermine is de cache on die,(direct op de processor) terwijl dit bij een katmai niet zo is. Het grote voordeel hiervan is dat het veel sneller is, daarom heb je er minder van nodig, oja volgens mij is het ook veel duurder.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:37
De BX chipset heeft wel een divider 1/4 voor PCI (BH6 gaat auto bij 133 op 1/4 weet niet wat ie bij 124 doet)... Maar heeft geen 1/2 voor AGP.. Dus je pci loopt op spec, maar AGP niet... Maar sommige videokaarten kunnen dat wel aan 133*2/3=100mhz... uh meestal wel op 1xagp.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Okay..133Mhz P3/800E is dus niet zo'n brilliant idee. maar een 100Mhz P3/800E Slot1 zou dus wel moeten werken.. toch?

Verwijderd

JA.
Pagina: 1