Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Business laptop

Pagina: 1
Acties:

• Karelvanhoof
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-06-2022
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal gebruikt worden voor de klassieke office-toepassingen en een klein ERP-systeem op server.
De gebruikte software draait enkel op Windows.
Op kantoor zal deze aangesloten worden op 2 beeldschermen.

Wat is je budget?
1500 - 2000 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nee, misschien 2-3 dagen per week
15" lijkt me aangewezen, gewicht en accuduur zijn van minder belang

Ik hecht meer belang aan rekenkracht, constructiekwaliteit/levensduur en garantie met service.

Welk merk/model kunnen jullie mij aanbevelen? Dell, HP, Lenovo,...?
Ik dacht zelf aan Lenovo Thinkpad T560, P50s of P50 in combinatie met thinkpad ultra dock (40A20170EU).
Misschien dat de P50s en P50 overkill is voor dit soort zaken?

[ Voor 36% gewijzigd door Karelvanhoof op 13-11-2016 11:09 ]

• Karelvanhoof
Zet Lenovo met zijn Thinkpad-series de traditie verder van IBM of is de kwaliteit en service achteruit gegaan?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
In Nederland worden de meeste reparaties uitgevoerd door dezelfde partij (zelfs voor verschillende merken). Het grote verschil zit hem dus in de persoon die je aan de telefoon krijgt en het recht hebben op die reparatie.

HP Probook/Elitebook, Dell Vostro/Latitude, Lenovo Thinkpad en Fujitsu Lifebook hebben allen de mogelijkheid om meerdere jaren Next Business Day on-site support af te sluiten.
Zelf heb ik goede ervaringen met de hardware support van Dell en Lenovo. Als er iets stuk is wordt dat netjes de volgende werkdag gerepareerd (mits op tijd aangemeld en onderdelen op voorraad enz). Niet alleen op een kantoor locatie maar ook op een andere goed bereikbare plek (McDonalds langs de snelweg ofzo). Op verzoek wordt er soms ook alleen een onderdeel per koerier verscheept als je zelf wilt schroeven (in het geval van een user replaceable part zoals een harde schijf, toetsenbord of geheugen module).

In mijn ervaring zijn hardware storingen prima en snel verholpen. Software en driver issues zijn een ander verhaal.

while (! ( succeed = try ()));

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Karelvanhoof schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:09:
Zet Lenovo met zijn Thinkpad-series de traditie verder van IBM of is de kwaliteit en service achteruit gegaan?
De bouwkwaliteit van de nieuwe Lenovo's is treurig. Paar jaar geleden had ik een Lenovo workstation laptop, die had een plastic behuizing. Daar had ik al mijn twijfels over. Na een paar maanden gebruik, waarbij dagelijks meenemen naar werk, begon te behuizing het al op te geven. Er ontstonden barstjes en witte plekken in de plastic behuizing. Na een half jaar waren de dunnere plastic delen (klepjes over geheugen, harde schijf etc.) al behoorlijk gesleten. Ik heb toen de Lenovo weggedaan. De kwaliteit was niet in overeenstemming met het flinke prijskaartje.

Ik twijfelde toen tussen Dell Precision of een HP Zbook. Het werd uiteindelijk de ZBook omdat ik toen meer korting kreeg en HP net de een hardware refresh had gedaan.

Gezien je budget zou ik mij richten op een Dell Latitude E5570 of een HP Elitebook 850 G3.

Beiden zijn prima high-end zakelijke laptops. Ze zijn ook niet zo zwaar als de workstation modellen en hebben daarom ook een betere accuduur. Voor beide modellen is ook een dockingstation verkrijgbaar. Handig voor op kantoor in jouw geval met die twee schermen.

Een workstation laptop voegt denk ik weinig toe in de situatie die je beschrijft. Je betaald dan flink voor een videokaart die je niet zal gebruiken. Twee schermen kunnen ook prima op een Intel HD.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb zelf een Lenovo T440s en ben helemaal tevreden over de bouwkwaliteit. De afgelopen jaren heb ik alle merken zakelijke laptops wel gehad (HP Elitebook, Fujitsu, Dell Latitude, Toshiba) en de ThinkPad vond ik het fijnst. Vooral vanwege het fantastische toetsenbord. Dus toen ik zelf een zakelijke laptop moest kopen, werd het een Lenovo.

Mijn ThinkPad heeft een metalen behuizing met een onverwoestbare kunststof laag aan de buitenkant. Ik kan het design wel waarderen, het blijft herkenbaar. Privé heb ik al een MacBook.

Next Business Day On Site is uitstekend. De monteurs werken inderdaad ook voor andere merken maar de monteur die vorig jaar bij mij thuis kwam vertelde dat Lenovo veel soepeler is met reparaties en liever een onderdeel teveel vervangt dan een paar euro te knijpen met het risico dat het probleem niet is opgelost.

De T440s is alweer 2,5 jaar en ik ga hem volgend jaar vervangen door een Surface Book of een ThinkPad X1 Carbon.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Karelvanhoof
Wat denken jullie van volgende configuraties?

Lenovo T560 1562,99 EUR incl.BTW (volgens website Lenovo)
Intel Core i5-6200U
Windows 10 Pro 64
15,6inch FHD IPS (1920x1080)
8GB PC3-12800 DD3L 1600MHz
NVIDEA GeForce 940MX 2GB
256GB Solid State Drive PCIe-NVMe OPAL2.0
Think 3 Year On-site

+ ThinkPad Pro-dockingstation 90W (233,53 EUR)
+ 2x Eizo EV2450-BK FlexScan (2x 290 EUR)

Dell Latitude E5570 1538,93 EUR incl.BTW (volgens website Dell)
Intel Core i5-6300U
Windows 10 Pro 64
15,6inch FHD 1920x1080
8GB DDR4 2.133MHz
256GB Solid State-harde schijf M2 2.280 SATA3
3 jaar Prosupport en Next Business Day

+ Dell universele dock- en monitorstandaard MKS14 (351,13 EUR)
+ 2x Dell 24inch P2417H (2x 244,03 EUR)

HP EliteBook 850 G3 1472,57 EUR incl.BTW (gepersonaliseerde offerte)
Intel Core i5-6200U
Windows 10 Pro 64
15,6inch FHD SVA 1920x1080
8GB DDR4 2133MHz
Intel HD Graphics 520
256-GB M.2 SATA TLC SSD
3 jaar garantie on-site

+ HP 2013 UltrSlim dockingstation (207,00 EUR)
+ 2x HP Z23n 23-inch (2x 319,00 EUR)

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
De Latitude E5570 is wel erg duur, het is gewoon een E5570-J992X met een SSD en 3 jaar garantie, deze hoort rond de €1000~1100 uit te komen. De ProSupport heb je overigens niet nodig, 3 jaar Next Business Day on-site is genoeg.

Als monitoren kun je beter de Dell Ultrasharp U2414H of U2417H nemen, ongeveer hetzelfde maar veel dunnere rand. Het universele dock kun je beter vergeten, bij een Dell E-series Latitude hoort een Dell E-Port II Advanced dockingstation.

• CMD-Snake
Ik zou in plaats van die schermen deze doen: pricewatch: HP EliteDisplay E232 Zwart. Scheelt je een hoop geld.

Verder qua laptop keuze, de T560 heeft een plastic behuizing, ik vrees dat deze behuizing hard zal slijten. Zie mijn eerdere post voor mijn ervaring met de workstations van Lenovo. Deze delen hun behuizing met de T5xx serie.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:00:
Ik zou in plaats van die schermen deze doen: pricewatch: HP EliteDisplay E232 Zwart. Scheelt je een hoop geld.
De Z23n is er toch ook gewoon voor 200 euro?
Wat de verschillen zijn tussen de E232 en de Z23n kan ik alleen niet vinden..

pricewatch: HP Z23n Zwart

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

CMD-Snake schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:00:
[...]

Verder qua laptop keuze, de T560 heeft een plastic behuizing, ik vrees dat deze behuizing hard zal slijten. Zie mijn eerdere post voor mijn ervaring met de workstations van Lenovo. Deze delen hun behuizing met de T5xx serie.
Dat valt wel mee.
http://www.notebookcheck.net/Lenovo-ThinkPad-T560-Core-i5-SSHD-Ultrabook-Review.159119.0.html

What looks like cheap plastics at first turns out to be fiberglass reinforced composite that ensures a flawless stability, despite its low weight. Torsion resistance and resistance against concentrated pressure can actually keep up with a metal construction and the roughened surface turns out to be scratch-resistant and does not attract dirt or fingerprints.

• CMD-Snake
Mijn Lenovo was toch echt na een paar maanden al aan het slijten op een manier die onacceptabel was voor zo'n duur apparaat. De hoeken van de behuizing vertoonden al vrij snel witte plekjes waar het plastic achteruit ging. Na een paar maanden vormden zich barstjes daar en ook op de onderkant.

In vergelijking met rivalen als de Precision en ZBook reeks was de kwaliteit ver onder de maat.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dan hebben we blijkbaar afwijkende ervaringen :)
Ik heb zoals ik eerder schreef door de jaren heen bij werkgevers en klanten alle merken zakelijke laptops wel gehad.

Ooit begonnen met een Compaq nc6120, daarna Toshiba Tecra M3, Dell Latitude D820 en D830, Dell Precision, Lenovo ThinkPad T61, HP Elitebook, Lenovo ThinkPad W510, Fujitsu Lifebook en tot slot een Samsung 9.

Dit is wat ik me nog kan herinneren, tussendoor heb ik mogelijk meer laptops in gebruik gehad. Ik had altijd een laptop van m'n werkgever en een of soms twee projectlaptops van de klant(en) tegelijk in m'n tas. Overigens, de Samsung was natuurlijk geen business class.

M'n huidige ThinkPad heeft nog geen zichtbare gebruikerssporen. En hoewel ik hem als zzp'er zelf heb betaald, ben ik er niet voorzichtiger mee dan ik met bruikleenlaptops was. Ik ben altijd heel zuinig op laptops, behalve op de economisch afgeschreven stoeptegels die ooit snel waren toen ze nog niet zaten verstopt met stof, waar je als externe medewerker bij sommige bedrijven mee wordt opgescheept.

De Latitudes hadden een soort zijdeglans verflaagje waarin bij mij altijd snel zichtbare krassen kwamen. Bij de Precisions uit dit tijd zat niet voor niets een metalen cover bovenop geplakt. ThinkPad is al dof/mat, daar valllen dezelfde krassen misschien minder op. En ik heb nu een relatief dunne 14" laptop, die neemt minder ruimte in en stoot minder snel ergens tegenaan dan de 15" en 17" laptops van vroeger. Verder kan ik het niet verklaren.

Maar goed, waar deze post mee begon: ik wilde een laptop die er na 2-3 jaar nog goed uit zou zien, dat was de reden dat ik de ThinkPad destijds kocht. En dat is dus gebleken.

• CMD-Snake
Canaria schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 20:38:
Dell Latitude D820 en D830, Dell Precision
Die heb ik ooit gehad met een Quadro videokaart erin. Je kon een eitje bakken op die laptops zo warm liep alles. :) De Latitude E-serie was een stuk beter.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
HP Probooks of Elite books all the way, samen met een Carepack ( uitbreiding van 1jaar naar 3 jaar zakelijk met garantie en reparatie op locatie als er iets mis is )

Fijne machines, prima support en niet 100 en 1 drama modellen zoals de Lattitude E5570 of de XPS serie.
Pagina: 1