mobiel bellen in canada, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

Topicstarter
Hallo iedereen..

Ik vertrek morgen naar canada, en ik vraag me af of ik daar mijn mobieltje kan gebruiken..
mijn abonnement is ervoor geschikt, met een telfort clarity abonnement kan je bellen in canada, maar wat over mijn telefoon..

ik heb een dualband-toestel, da's dus voor de 900 en 1800 netwerken.
In de lijst van telfort staat dat ze in canada iig GEEN 1800 netwerken hebben, maar dan wel 900, of moet je daar weer een tripleband toestel voor hebben?

iemand enig id? :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:37
in US en Canada heb je een tripple band nodig. (GSM 1900)

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:54
Op vrijdag 29 juni 2001 21:50 schreef sverzijl het volgende:
in US en Canada heb je een tripple band nodig. (GSM 1900)
Ik heb ook verhalen gehoord van dat je alleen maar tripple band toestellen kunt gebruiken, maar dit is al een jaar geleden, misschien hebben ze nu wel een ander netwerk aangelegd op 900 :?

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

ik het niet zo dat er in de grote steden?? zendmasten staan van europese netwerken??

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tante vamme is vorige week naar Vancouver geweest en kon er nix met haar telefoontje.

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Ik bevestig het nog maar eens: je hebt helemaal nix aan je gsm in Noord-Amerika.
Behalve dat je er spelletjes op kunt spelen :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
http://www.telfort.nl/bericht/persbericht.jsp?Node_ID=1375

dus het kan.. ? (dat maak ik er uit op, ze blaten alleen over de VS, EN ze zeggen dat ze overeenkomsten hebben in canada)

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Er zijn twee operators actief in Canada op het gsm1900 netwerk: Microcell en Rogers.

Jouw provider moet zogenaamde roamingafspraken hebben met één (of beide) providers, om via hun netwerk te kunnen bellen.

Tevens moet je inderdaad over een triple-band toestel beschikken wil je gebruik kunnen maken van deze netwerken. De standaard dual-band toestellen (gsm900/1800) werken simpelweg niet.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:37
Op vrijdag 29 juni 2001 23:25 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
http://www.telfort.nl/bericht/persbericht.jsp?Node_ID=1375

dus het kan.. ? (dat maak ik er uit op, ze blaten alleen over de VS, EN ze zeggen dat ze overeenkomsten hebben in canada)
Nee, in Canada gebruiken ze ook GSM 1900. Dus je kan er wel bellen, als je maar zo'n tripple band hebt, of daar koopt, misschien nog wel goedkoper.

• TumbleCow

TumbleCow

Topicstarter
Hmm, en het kan niet dat ze in canada inmiddels een 900 netwerk hebben?

de vs hoor ik telkens genoemd worden als 'anders', maar canada staat telkens vrolijk in de roaming-rijtjes..

Verwijderd

gewoon huren je nederlandse telefoonprovider verhuurt mobile phones die 1900 netwerk aankunnen :)
Pagina: 1