Hulp gezocht bij aanschaf videokaart

Pagina: 1
Acties:

• VinceeH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb een pc die ik voornamelijk voor werk gebruik, maar ook wel op game. (game pc moet nog aangeschaft worden).

Dit gaat om een HP Compaq DC7900 Small Form Factor, zoals jullie zien is dit niet de beste pc die er bestaat haha...

Ik heb het geheugen al geupgrade van 2gb naar 8gb, maar nu wil ik ook mijn videokaart veranderen.

Welke is het beste geschikt voor gamen?

Bedankt,

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DC7900 Small Form Factor
Zegt het eigenlijk al he, dat is dus low profile, niet te lang en je zit met een kleine voeding (250W?) dus ook geen stroom eisen. Dan zit je wel heel beperkt in je keuze en vraag ik me af of je er wat mee opschiet.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
wagenveld schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:53:
[...]

Zegt het eigenlijk al he, dat is dus low profile, niet te lang en je zit met een kleine voeding (250W?) dus ook geen stroom eisen. Dan zit je wel heel beperkt in je keuze en vraag ik me af of je er wat mee opschiet.
En de daarnaast zijn de cpu's matig om goed te kunnen gamen.

• VinceeH
Ik speel eigenlijk alleen Battlefield 2 online, verder niets.. De voeding etc weet ik allemaal niet, wat betreft die low profile maakt niet zoveel uit. Heb er nu ook een grotere inzitten maar die metalen strip is afgeknipt op de juiste maat lol haha.

• wagenveld
  • Niet online
Maar ik neem aan dat je de kast wel graag dicht wil doen? Als je het metalen stuk af kunt knippen dan zal die kaart die je nu hebt ook geen full height kaart zijn denk ik.
Maar post eens alle specs dan, CPU, welke kaart nu etc.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:47
Wanneer je dit programmatje download en draait : downloads: Speccy 1.29 build 714 krijg je te zien wat er alemaal in je pc zit afgezien van de voeding.

Zien we meteen wat voor een CPU en videokaart je er nu in hebt zitten. Of weet je dat zo ook wel?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-02 11:54
pricewatch: Sapphire HD 6450 1GB DDR3
Zoiets zou mogelijk een optie zijn, low profile, laag verbruik (weet niet of hij gaat passen, even goed nakijken dus), maar eigenlijk zonde van je geld. Ik zou het geld eerder in een nieuw systeem stoppen.
Aanname overigens dat je de Intel onboard hebt icm E8400.

Strava & Untappd - Do not combine!

• VinceeH
Ik zal even paar foto's posten van de specs die ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/33tr0gz.png

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33at8p1.png

Hoop dat het leesbaar is haha.

• Raznov
Ok, en wat heb je nu zelf al gevonden wat betreft videokaart mogelijkheden? En hoe staan die tegenover een Quadro 600 die er nu in zit?

• wagenveld
  • Niet online
Als ik de system specs van BF2 erbij pak dan zijn die niet spannend:
Video Card:
100% DirectX 9 compatible 128MB Direct3D Card (GeForce FX 5700+/Radeon 8500, 9500+)

Pak de lijst er even bij:
http://www.tomshardware.c...erarchy,review-33383.html

Dan staat een FX5700 gelijk aan een (moderne?) Intel integrated graphics. Een GT520 (waar een Quadro 600 zo ongeveer gelijk aan is als ik zo snel even google) staat alweer 6 treden hoger.
Conclusie: voor BF2 is het niet nodig om de videokaart te vervangen.

Wil je moderne games gaan spelen dan is het sowieso aan te raden deze computer in zijn geheel te vervangen, daar is het platform simpelweg te oud en te traag voor.

• VinceeH
Dit is toch een stuk beter dan de Nvidia quadro 600?!

V&A aangeboden: Fujitsu GeForce GT630 2GB PCI-E 2.0

Voor andere games heb ik een PS4, speel echt alleen Battlefield 2 op de pc.

• wagenveld
  • Niet online
Maakt echt nauwelijks wat uit. Maar wat houdt je tegen om wat benchmarks op te zoeken nu je weet dat die Quadro 600 ongeveer gelijk is aan een GT520?

• Raznov
Allemaal ook weer afhankelijk van de resolutie waarop je wilt spelen. Zoek even een beetje op google en vergelijk wat van de verkrijgbare kaarten.

• VinceeH
Nou ik snap er vrij weinig van, dat houdt me tegen haha.

Ik heb een 24"beeldscherm en speel nu op 1920x1200, dat wil ik graag zo houden. Ik zoek een videokaart die beter is als wat ik nu heb, om m'n gameplay te versoepelen en fps te verhogen.

• Raznov
Dan zoek je even op google of een andere vrolijke zoekmachine, naar Nvidia Quadra 600 vs XXX
Waarbij XXX bijv de GT630 of HD 6450 is.
Een van de eerste hits is dan game-debate, een site waar je zelfs je resolutie en game kan aangeven, dat is toch geen rocket science? Dan hoef je er eigenlijk vrijwel niets over te weten, hogere FPS is dan beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Raznov op 11-11-2016 16:08 ]

• VinceeH
Raznov schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:59:
Dan zoek je even op google of een andere vrolijke zoekmachine, naar Nvidia Quadra 600 vs XXX
Waarbij XXX bijv de GT630 of HD 6450 is.
Een van de eerste hits is dan game-debate, een site waar je zelfs je resolutie en game kan aangeven, dat is toch geen rocket science? Dan hoef je er eigenlijk vrijwel niets over te weten, hogere FPS is dan beter.
Cool, thanks! Zal eens kijken.

• VinceeH
Maar dat is vergelijken?! Ik wil juist een betere... haha

• Raznov
Dan kan je ook twee kaarten die in de toekomst voor jou relevant zijn vergelijken? Maar als je juist een betere wilt hebben, kan je het beste even kijken wat je nu hebt. Dan kun je de vraag stellen of het relevant is om bedrag X uit te geven aan verbetering Y, of dat het beter is om te investeren in een nieuw / tweedehands systeem welke een stuk beter aansluit en waarbij het eenvoudiger mogelijk is om in de toekomst upgrades uit te geven (bijv. voeding).

• VinceeH
Ik moet nog een game pc opbouwen, heb er nog niet echt de tijd en het geld voor gehad (wil het gelijk goed doen).

Voor nu is een upgrade wel handig, ook omdat ik gameplay op moet nemen (part of BF2 revive team).

Dus zoek iets beters als wat ik nu heb..

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Voor die case heb je maar 2 deftige opties feitelijk

KFA geforce 950 low profile
Of iets ouder
Geforce 750ti low profile.

950 is krachtiger en beiden leuke kaartjes.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Raznov
Enige nadeel is dat er waarschijnlijk een 240W Voeding in zit, maar misschien dat TS dit even kan nakijken?

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

De KFA 950 en de 750Ti trekken allemaal stroom via het moederbord. Dus dat wil zeggen minder dan 75W.
Ik zelf heb ook een 7900 en een 8000 (MEt i5-2400) staan alletwee met en 750Ti-tje erin. Gaat gewoon perfect.
Dus de 950 zal ook wel gaan.

En er zit idd std een 240W "MAde in china' voeding in die dingen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07-2025
Eerlijk gezegd. De Geforce 750 deed GTA V op 1080p prima op redelijk goede settings.
Maar had maar 1GB RAM en die zat snel vol.
Ik heb veel betere settings gezien met de 750 Ti.
pricewatch: MSI N750TI-2GD5TLP

Dus ik denk dat BF2 ook wel prima gaat draaien.
Maar om relatief veel geld uit te geven voor zo een systeem ...
Grote kans dat je voor die €110+ voor een Low Profile 750Ti een tweedehands systeem vinden kan, met reeds een leuke videokaart er in.
Met een normale case, wat beter is voor eventuele toekomstige upgrades.
Extra storage, upgrade van moederbord/cpu etc (eventueel 2e hands) wordt dan makkelijker.

• VinceeH
Daar heb je wel gelijk in.. Dan nog maar even uithouden hiermee en doorsparen voor wat leukers :D.

Thanks voor de hulp iig!

• VinceeH
Daar heb je wel gelijk in.. Dan nog maar even uithouden hiermee en doorsparen voor wat leukers.

Thanks voor de hulp iig!
Pagina: 1