Wie weet wat ik verder moet doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wie kan mij verder helpen????

Ik ben klant bij vodafone en heb een draytek vigor 2132fvn router van hun gekregen. Maar daarop kan ik maar 2 lan verbindingen voor extra pc's dan wel game console's gebruiken.
Daarom hebben we een Archer C2 van TP-link er achter gezet om deze als een soort lan splitter te gebruiken.
Als ik via lan een laptop aansluit op de Archer heb ik verbinding en kan ik op internet. Hij herkent de statische IP-adressen van de ps3 en ps4 maar maakt geen internet -verbinding.
Op de Drytek word alleen het mac-adres van de Archer gezien en niet van de laptop of de ps 3 of 4.
Wat doe ik verkeert of wat ben ik vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je die Archer C2 wel in accesspoint mode gezet? Dus DHCP server uit?

http://www.tp-link.com/en/faq-1199.html

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 11-11-2016 13:30 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
Ik ben in de veronderstelling dat je de tweede router als switch wilt gebruiken. Vooralsnog staat de router waarschijnlijk fout ingesteld.

Wat je kunt doen: Stel je tweede router in via de instelling als doorgeefluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de DHCP server staat uit. En een pc of laptop werkt wel alleen de ps 3 en 4 niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Da's maar een half antwoord, hè... heb je de complete guide waar Tsurany hierboven naar linkt gevolgd? Dus de Archer vanaf een LAN poort aangesloten en de WAN op de Archer vrij gelaten?

Overigens is mijn ervaring met een Archer C2 als switch/access point ook niet positief. Access point doet 'ie goed, maar op de LAN poorten kreeg ik enkel een 10Mb/s verbinding. Ik heb hem er hier uit gegooid en een Asus AC-router als accesspoint/switch ingesteld.