Tweakers,
Ik ben al een tijdje plannen aan het uitwerken om mijn woning van de nodige domotica te voorzien.
Hierbij ben ik eigenlijk gevallen voor Z-wave in samenwerking met Domoticz.
Ik ben alleen erg benieuwd of mijn "plan van aanpak" goed gaat werken.
Ik heb in mijn woning vloerverwarming, verdeeld over 6 groepen, zonder kleppen.
Gekoppeld aan een centrale Honywell Round On/Off en een Atag Perfect 2 met de nodige storingen in zn printplaat.
Basic to the max dus, en de boel gaat de deur uit.
De groepenverdeling van de vloerverwarming zit als volgt in elkaar:
4 groepen in de woonkamer in L-vorm verdeeld over de:
- zithoek,
- "midden stuk",
- de open keuken met eiland
- 1 voor het deel met de eettafel grenzend aan de tuindeuren
2 groepen verdeeld over:
- hal en toilet
- bijkeuken
Nu wil ik over na een zone systeem om de boel een stuk "slimmer" en zuiniger te maken.
- De CV ketel op zolder word vervangen voor een Remeha Tzerra plus M 39c CW5 met de bijgeleverd Isense thermostaat die centraal geplaatst word in de woonkamer, systeem is dan Opentherm en Modulerend.
- Deze wil ik voorzien van de Benext Heating Control voor de communicatie via Domoticz
- Verdeler vloerverwarming wil ik automatiseren aan de hand van de EvoHome HCE80 zoneverdeling met EvoHome Servomotoren.
Nu wil ik dus aan de hand van dit systeem gaan regelen met 3 zones; Woonkamer, Bijkeuken, Hal.
Dit omdat de bijkeuken en hal een totaal andere warmtevraag hebben dan de woonkamer.
Het monitoren wil ik doen met de Fibaro Smoke Sensor 2, aangezien deze ruimtes er toch van voorzien gaan worden en ze de mogelijkheid hebben om temperaturen door te geven.
Elke zone 1.
Kort samengevat:
Sensoren en Thermostaat monitoren temperatuur.
Deze melden dit aan de HCE80
Die gooit de kleppen open en meld dit aan de Heating Control.
Deze begint de ketel op te stoken welke dan het hele systeem van warmte voorziet.
Nu rest mij enkel de grote vraag, heb ik dit goed bedacht of hebben jullie andere ideeën/verbeteringen.
Hoor het graag van jullie
Schuim
Ik ben al een tijdje plannen aan het uitwerken om mijn woning van de nodige domotica te voorzien.
Hierbij ben ik eigenlijk gevallen voor Z-wave in samenwerking met Domoticz.
Ik ben alleen erg benieuwd of mijn "plan van aanpak" goed gaat werken.
Ik heb in mijn woning vloerverwarming, verdeeld over 6 groepen, zonder kleppen.
Gekoppeld aan een centrale Honywell Round On/Off en een Atag Perfect 2 met de nodige storingen in zn printplaat.
Basic to the max dus, en de boel gaat de deur uit.
De groepenverdeling van de vloerverwarming zit als volgt in elkaar:
4 groepen in de woonkamer in L-vorm verdeeld over de:
- zithoek,
- "midden stuk",
- de open keuken met eiland
- 1 voor het deel met de eettafel grenzend aan de tuindeuren
2 groepen verdeeld over:
- hal en toilet
- bijkeuken
Nu wil ik over na een zone systeem om de boel een stuk "slimmer" en zuiniger te maken.
- De CV ketel op zolder word vervangen voor een Remeha Tzerra plus M 39c CW5 met de bijgeleverd Isense thermostaat die centraal geplaatst word in de woonkamer, systeem is dan Opentherm en Modulerend.
- Deze wil ik voorzien van de Benext Heating Control voor de communicatie via Domoticz
- Verdeler vloerverwarming wil ik automatiseren aan de hand van de EvoHome HCE80 zoneverdeling met EvoHome Servomotoren.
Nu wil ik dus aan de hand van dit systeem gaan regelen met 3 zones; Woonkamer, Bijkeuken, Hal.
Dit omdat de bijkeuken en hal een totaal andere warmtevraag hebben dan de woonkamer.
Het monitoren wil ik doen met de Fibaro Smoke Sensor 2, aangezien deze ruimtes er toch van voorzien gaan worden en ze de mogelijkheid hebben om temperaturen door te geven.
Elke zone 1.
Kort samengevat:
Sensoren en Thermostaat monitoren temperatuur.
Deze melden dit aan de HCE80
Die gooit de kleppen open en meld dit aan de Heating Control.
Deze begint de ketel op te stoken welke dan het hele systeem van warmte voorziet.
Nu rest mij enkel de grote vraag, heb ik dit goed bedacht of hebben jullie andere ideeën/verbeteringen.
Hoor het graag van jullie
Schuim
AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only