Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansieWansie
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-12-2016
Ik heb sinds gisteren het Caiway 250/250mb glasvezel alles in 1 pakket.

Ik heb bekabelt vanaf het glasvezelmodem een snelheid van 270 down en 260 up. dat is meer dan goed.

Daarna de TP-link aangesloten en die haalt bekabelt down en up ongeveer 95mb ook prima gezien de 100mb ristrictie.

Nu komt het, als ik de TP-link test dan via de Wi-Fi kom ik maar tot 23mb down en 48mb up???

iemand een idee hoe dat kan?

heb de router al gereset en hij staat op 802 (b)(g)(n) dus pakt ook de N?

en heb de firmware geupdate.

ik ben wel een leek hierin.....

alvast bedankt.

Beste antwoord (via JansieWansie op 12-11-2016 19:59)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-06 17:40

DaRoot

Some say...

JansieWansie schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:26:
[...]

heb nu de Archer C2 er staan, laptop wifi snelheid nu verdubbelt naar 60mb down maar de broadcom 4313 is natuurlijk beperkt tot de 2,4 ghz en op de mobiele eenheden (5ghz) haal ik nu 160mb up en down! :) in dezelfde ruimte.
Kijk dat klinkt al stukken beter! Zelf heel vaak een C2 of C5 verkocht.. mooie dingen

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:29

lier

MikroTik nerd

Met alle respect...de TP-Link is echt oude meuk.

Hangt er een beetje vanaf wat je verwacht of wil, maar duidelijk is dat de TP-Link de beperkende factor is. Beter kan je ervoor kiezen om deze te vervangen.

Welke clients gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansieWansie
Zoals ik zei, ik ben nogal een leek met deze dingen dus wat bedoel je met clients? :+

en als ik een andere wi-fi router aanschaf, welke zijn aan te raden en voor een nette prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

JansieWansie schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:34:
Zoals ik zei, ik ben nogal een leek met deze dingen dus wat bedoel je met clients? :+

en als ik een andere wi-fi router aanschaf, welke zijn aan te raden en voor een nette prijs?
Een client is "iets" dat van WiFi gebruik maakt, bijvoorbeeld laptops/tablets/smartphones/audiovideo/enz.

In de pricewatch kan je beoordelingen terugvinden. En met betrekking tot een nette prijs...dit is afhankelijk van wat je zoekt/wilt/verwacht en hoeveel geld je ervoor over hebt. Voor een instap router zou ik minimaal 50-75 euro uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansieWansie
ow ok haha, ja als iedereen er is zitten we met max 1 laptop, 3 smartphones en 1 tablet. en er word wel op 2 toestellen regelmatig gestreamed (youtube of een filmpje)

zit inderdaad al even te kijken bij de pricewatch, maar wat zijn er veel soorten!!!

denk dat ik voor 1 van de volgende ga,
- Sitecom WLR-7100
- Sitecom WLR-5002

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Nee en nee, gewoon geen Sitecom aanschaffen!
Merken die je meer plezier gaan geven: Asus/TP-Link/Netgear

Wat je eigenlijk wil (als je een IT vriendje hebt?): Ubiquiti/Mirkotik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansieWansie
Ok!
neef van mijn baas die is netwerkbeheerder, zal hem daar eens na vragen.
Anders wordt het 1 van 3 bovengenoemden.

Beste is wel 4x1gb lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Je wil in ieder geval een router die 250Mbps kan routeren en idealiter een met 802.11ac (ga ik ervan uit dat er clients zijn die snel genoeg zijn...).

Maar met zo'n neef-van-de-baas moet het helemaal goed komen (die komt hier toch ook wel!?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

TP Link Archer C2 of C5 zijn prima routers, met AC ondersteuning, en 5x GBit Ethernet poorten, dus zowel de WAN als de LAN poorten. Zijn ook vriendelijk geprijsd.. en idd Sitecom loop ik wegens vele slechte handson ervaringen met grote boog omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansieWansie
lier schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:00:
[...]

Je wil in ieder geval een router die 250Mbps kan routeren en idealiter een met 802.11ac (ga ik ervan uit dat er clients zijn die snel genoeg zijn...).

Maar met zo'n neef-van-de-baas moet het helemaal goed komen (die komt hier toch ook wel!?).
is eigenlijk wel een verplichting als netwerkbeheerder!? _O-
zal hem eens vragen.

met de clients bedoel je dus mijn
HP Probook 6550b
Huawei p9
LG g3
Samsung s4
en een LG tablet

de iptv gaat via het glasvezelmodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansieWansie
DaRoot schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:16:
TP Link Archer C2 of C5 zijn prima routers, met AC ondersteuning, en 5x GBit Ethernet poorten, dus zowel de WAN als de LAN poorten. Zijn ook vriendelijk geprijsd.. en idd Sitecom loop ik wegens vele slechte handson ervaringen met grote boog omheen.
Ga ik even naar kijken!
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JansieWansie
DaRoot schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:16:
heb nu de Archer C2 er staan, laptop wifi snelheid nu verdubbelt naar 60mb down maar de broadcom 4313 is natuurlijk beperkt tot de 2,4 ghz en op de mobiele eenheden (5ghz) haal ik nu 160mb up en down! :) in dezelfde ruimte.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

JansieWansie schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 14:26:
[...]

Kijk dat klinkt al stukken beter! Zelf heel vaak een C2 of C5 verkocht.. mooie dingen

Pagina: 1