MacBook Pro laadt niet meer op na vervangen batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-07 16:25
Ik werk normaal met Windows computers, maar ik heb laatst voor iemand een Mac Book Pro batterij verwisseld. Alles leek prima de Mac en de batterij leek gewoon te werken. Tot diegene laatst bij me terugkwam en zei dat de Mac book niet oplaad. Ik heb al de batterij losgekoppeld van de het moederbord en de powerknop een poos ingedrukt, maar nog steeds zegt die ''not charcing'' .

Wie kan mij hiermee verder helpen (behalve de Mac store)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Al een SMC reset geprobeerd?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Ik heb de batterij verwijderd en en de aan/uit knop 30 sec ingedrukt. Ik had op internet gezien dat je zo een SMC reset uitvoert?
Maar nog steeds not charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

ramon89 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:50:
Ik heb de batterij verwijderd en en de aan/uit knop 30 sec ingedrukt. Ik had op internet gezien dat je zo een SMC reset uitvoert?
Maar nog steeds not charging
Als je hem moet loskoppelen van het moederbord is het geen verwijderbare accu volgens Apple, dan is de procedure anders, namelijk aan de oplader en dan een toetsencombinatie.

In ieder geval heeft onderstaande website mogelijke fixes. Vaak als hij echt niet meer wil opladen en de accu is echt nieuw dan is de lader gewoon kaduuk.

https://www.getbatterybox...ging-what-to-do-to-fix-it

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 11-11-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
nelizmastr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:09:
[...]

Als je hem moet loskoppelen van het moederbord is het geen verwijderbare accu volgens Apple, dan is de procedure anders, namelijk aan de oplader en dan een toetsencombinatie.

In ieder geval heeft onderstaande website mogelijke fixes. Vaak als hij echt niet meer wil opladen en de accu is echt nieuw dan is de lader gewoon kaduuk.

https://www.getbatterybox...ging-what-to-do-to-fix-it
Ik heb ook de toetsen combi geprobeerd nog steeds geen geluk. Ook heb ik een andere lader geprobeerd, maar nog steeds niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21
Misschien gewoon slechte accu? Als je een originele bij Apple hebt laten plaatsten gewoon terug gaan. Anders naar de winkel waar je de accu vandaan hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:44

Hokkie

Hello

De lader en andere lader werken wel op een andere Mac? Misschien aansluiting lader MacBook zijde defect? Verder denk ik aan interne bedrading/ logic board/ etc.

Dat zou ik dan nog even proberen, anders met accu naar verkoper.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Als het laadpunt defect zal zijn dan kan je de pc überhaupt toch al niet meer opstarten? Ik zal eens aan hem vragen waar hij de batterij heeft besteld. Anders moet hij er maar mee terug gaan naar de Apple Store, alhoewel er geen garantie meer op de Mac Book zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

ramon89 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:42:
Als het laadpunt defect zal zijn dan kan je de pc überhaupt toch al niet meer opstarten? Ik zal eens aan hem vragen waar hij de batterij heeft besteld. Anders moet hij er maar mee terug gaan naar de Apple Store, alhoewel er geen garantie meer op de Mac Book zit.
Een defecte magsafe poort verhindert het opstarten niet. Ook wil het wel eens komen doordat de poort gewoon vies is. Even schoonmaken doet soms ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
nelizmastr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:22:
[...]

Een defecte magsafe poort verhindert het opstarten niet. Ook wil het wel eens komen doordat de poort gewoon vies is. Even schoonmaken doet soms ook wonderen.
De laptop start niet meer op de batterij is helemaal ''drained'', misschien toch een defecte port of hoe maak je zo een poort schoon(heb geprobeerd met een kwast) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

ramon89 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:14:
[...]

De laptop start niet meer op de batterij is helemaal ''drained'', misschien toch een defecte port of hoe maak je zo een poort schoon(heb geprobeerd met een kwast) ?
Voor de zekerheid even de accu weer loskoppelen. Dan schoonmaken met alcohol of iets dergelijks. Het is geen stofjesprobleem doorgaans. Meestal zit er allerhande aangekoekte troep aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat voor 'n MacBook Pro is het precies en waar heb je de vervangende accu gehaald?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Probleem is dat ik zelf de accu niet heb besteld, maar die persoon zelf. De mac book was uit 2011(als mij goed herinner). Ik ben nu ook niet meer op mijn werk, dus kan het ook niet na checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Welke kleur heeft het LED-lampje van de oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt bij Apple Stores (en vermoedelijk bij AASPs) gewoon de batterij laten vervangen. Dan heb je een 100% werkend product mét garantie, én de oude batterij wordt correct gerecycled. Dat doen ze nu nog voor 2011 MacBook Pros maar daar houden ze vermoedelijk volgend jaar mee op.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 11-11-2016 18:19 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aanvullend: de prijzen voor batterijservice voor een MacBook Pro (non-Retina) is €139.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
ThomasG schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 18:14:
Welke kleur heeft het LED-lampje van de oplader?
Het LED lampje is groen. Maar ik denk dat hij er gewoon beter mee naar de Apple Store kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
ramon89 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:23:
[...]

Het LED lampje is groen. Maar ik denk dat hij er gewoon beter mee naar de Apple Store kan gaan.
Groen betekend dat de oplader wel stroom geeft aan de laptop, maar de batterij niet wordt opgeladen (omdat hij denkt dat de batterij vol is, met een marge van 5%; of geen batterij kan vinden). Er is dus iets mis met de batterij, of anders het laad mechanisme. Bij opladen is het LED lampje oranje.

[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 12-11-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Ik heb die jongen maar gezegd dat hij contact moet opnemen met de accu leverancier dat die in ieder geval zijn geld terug krijgt. Of een andere toe gestuurd krijgt.

Bedankt voor jullie hulp !
Pagina: 1