Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 31-03 23:40
Goedendag iedereen, ik heb sinds kort de ASRock H61M-DGS R2.0, maar wanneer al me hardware er in zit, doen een paar dingen het niet.

De CPU koeler start niet wanneer ik de computer aanzet, en op het inlog scherm van Windows doet mijn Toetsenbord en Muis het niet (Staan wel aan)

In de bios werkt mijn Toetsenbord en muis wel, maar verder niet.

Specs:
- i5 2400
- RX 460 (2GB)
- 450 Watt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Inkoppertje, maar al een fresh install van Windows gedaan? Bij vervanging van je moederbord wil dat nog wel eens helpen.

Dat verklaart overigens niet waarom je cpu koeler niet draait. Zeker weten goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
Windows opnieuw installeren nog niet gedaan, kunt u tips geven hoe ik dat doe ZONDER programma's kwijt te raken?

En ik heb geen windows CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 01:16
Ik zou eerst ff zorgen dat de CPU koeler gaat draaien. Wel erg vreemd overigens want je zou verwachten dat de CPU te heet wordt en dat de PC vastoopt en uitvalt... Is het een aftermarket koeler of de stockkoeler?

Heb je het stekkertje van de ventilator van de CPU koeler wel goed aangesloten?

Wanneer je windows opnieuw installeert zul je ook je programmas weer opnieuw moeten installeren.

Heb je al geprobeerd in safe mode te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
Hoe start je in safe mode, zonder windows zelf. De kooler komt uit de Dell Optiplex 790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 01:16
Voordat je in de bios komt op f8 drukken of anders f5.. mits je op W7 zit btw.. hoop ik...

Verder geprobeerd om bij inlogscherm tobo en muis los te koppelen en dan 1 voor 1 weer aansluiten om te zien of de pc daarop reageert?
Op alle poorten proberen natuurlijk :)

[ Voor 74% gewijzigd door Baloes op 11-11-2016 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Stefan Weel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:35:
Hoe start je in safe mode, zonder windows zelf. De kooler komt uit de Dell Optiplex 790
Heb je de cpu cooler wel goed aangesloten ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
Ja, op CPU FAN1, maar bij het starten, maakt het 1 draai, maar daarna doet het niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Dikke kans dat de ventilator of de motor ervan de geest heeft gegeven. Dat wordt dus een andere koeler halen.

Daarnaast zou ik inderdaad ook willen benadrukken dat Windows 7 en ouder niet goed overweg kunnen met een moederbordwissel.

Toevallig een PS/2 toetsenbord of muis liggen? Dan kan je in ieder geval het systeem in. Via apparaatbeheer kan je dan de oude usb drivers verwijderen. Na een reboot zou Windows generieke drivers moeten laden.

Uiteindelijk zal je toch alles opnieuw moeten installeren, dus stel veilig wat je nog nodig hebt, maak een installatiemedium en installeer Windows even opnieuw. Drivers erop en gaan ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

nelizmastr schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 17:17:
Dikke kans dat de ventilator of de motor ervan de geest heeft gegeven. Dat wordt dus een andere koeler halen.

Daarnaast zou ik inderdaad ook willen benadrukken dat Windows 7 en ouder niet goed overweg kunnen met een moederbordwissel.

Toevallig een PS/2 toetsenbord of muis liggen? Dan kan je in ieder geval het systeem in. Via apparaatbeheer kan je dan de oude usb drivers verwijderen. Na een reboot zou Windows generieke drivers moeten laden.

Uiteindelijk zal je toch alles opnieuw moeten installeren, dus stel veilig wat je nog nodig hebt, maak een installatiemedium en installeer Windows even opnieuw. Drivers erop en gaan ;)
Windows 7 heeft (in mijn ervaring) weinig tot geen problemen met een mobo&cpu switch, heb zelf een harde schijf met windows 7(intel cpu 775) vervangen voor een amd(fx4100), enige wat ik moest doen is de mobo drivers hier en daar opnieuw installeren :P
En daar was USB idd ook 1 van, misschien een optie?

Oh en wat de fan betreft, sluit het eerst aan op een alternatieve punt, zodoende word er in ieder geval gekoeld.
Dan kun je een tweede fan op de cpu fan zetten om te zien wanneer/of hij reageerd :)

[ Voor 8% gewijzigd door evilweed op 11-11-2016 18:06 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
De fresh USB installatie gaat niet helemaal lekker

Toen ik van de USB een installatie voor windows er van kon maken, werkte het, maar toen ik windows wou installeren, zei die dat er geen windows op de USB staat, om te installeren.

Naar andere computer gegaan, geformatteerd, maar ik kan geen installatir USB maken van die USB.

Wat kan ik nu het beste doen om een fresh windows op de hardeschijf te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

Dat tooltje gebruikt? Dat maakt automatisch een bootable usb stick voor je. Download ook de desbetreffende windows versie.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurensConjardo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb ooit eerder dit probleem gehad. Ik heb dit opgelost d.m.v een windows herstel. Daarna deden ze het weer. dan blijven je bestanden ongewijzigd. Ik weet niet of het ook bij jou helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/maZpAK1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dit krijg je doordat?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
Geen idee gewoon Media Installatie Tool van windows gebruikt, en krijg dit, ookdie van Arbeaxas geprobeerd.. maar blijf dit krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Het lijkt erop dat je de setup start, maar dat de installatiebestanden niet aanwezig zijn.
Je hebt wel een windowsversie gedownload?
Je zou op die USB stick mappen moeten zien als Boot, efi, x64 of x86.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan Weel
Hartelijk bedankt voor al jullie hulp! 😄

De fresh install van Windows heeft geholpen, en had van een vriend een Windows 7 installatie schijf gekregen.

Heb Windows 7 professional 64 bit er op gedaan, en alles werkt.
Pagina: 1