Ik heb zojuist het programma MotherBoard Monitor geinstalleerd. Dit programma geeft aan dat mijn CPU op zo'n 56 C draait en het in de kast zo'n 30 C. Is dit normaal? Of is dit te heet? Ik heb er nog totaal geen verstand van dus hoop ik dat jullie me wat wijzer kunnen maken
wat voor CPU? wat voor mobo? wat voor kast (voeding, kast type.. wat zit er allemaal in?)...heb je wat overclocked?
Dat soort info helpt nu eenmaal met zulke vragen
Ik gebruik zelf een P3/500, niet overclocked (nog) en die loopt normaal op zo'n 49 graden.
Dat soort info helpt nu eenmaal met zulke vragen

Ik gebruik zelf een P3/500, niet overclocked (nog) en die loopt normaal op zo'n 49 graden.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
PII 350
Abit moederbord (type weet ik ff niet, wel 100 Mhz)
Niet overclocked
Medium kast
Voeding geen flauw idee
IntelI 740 videokaart
CD-brander
CD-speler (36x)
HD 6.5 GB
Zo genoeg info?
Abit moederbord (type weet ik ff niet, wel 100 Mhz)
Niet overclocked
Medium kast
Voeding geen flauw idee
IntelI 740 videokaart
CD-brander
CD-speler (36x)
HD 6.5 GB
Zo genoeg info?
Voor een niet overclockte cpu lijkt mij de temp aan de hoge kant. Als je gaat overclocken is het misschien raadzaam om een goede cooler (Gorb oid) met pasta aan te schaffen. Je kan in het bios de optie speed error uitzetten, dan zou i 't moeten doen.
Misschien een checksum error omdat je aan de multiplier hebt gezeten.
Alleen de FSB veranderen.
Alleen de FSB veranderen.
Een cliche is ooit origineel begonnen
Volgens mij klopt die temperatuur van de CPU niet. Hij blijft constant op 56 staan, wat ik ook doe.. Bedankt voor de tips trouwens!
ja mijn T-Bird 750@750 (nog wel
) + A7V is ook continu rond de 60C met een coolermaster, 300 wat voeding in een AOPEN HQ8 met koetjes wordt ie zelfs wel eens 63 C max
) + A7V is ook continu rond de 60C met een coolermaster, 300 wat voeding in een AOPEN HQ8 met koetjes wordt ie zelfs wel eens 63 C max
Webscripts, moet je bij je bios dara bij Softmenu iets vanm
Check Error bla bla
op disable zetten...
staat wel ergens...gewloof de 1 na laatste...onderaan in ieder gaval..
Check Error bla bla
op disable zetten...
staat wel ergens...gewloof de 1 na laatste...onderaan in ieder gaval..
MBM: http://members.brabant.chello.nl/~a.vankaam/mbm
Weet iemand misschien waarom de temperatuur van de CPU dan niet goed wordt weergegeven?
Weet iemand misschien waarom de temperatuur van de CPU dan niet goed wordt weergegeven?
Clear CMOS jumpertje even overzetten.
Dan start ie weer op met basis-instellingen.
Voor het hoe en waar: RTFM
Dan start ie weer op met basis-instellingen.
Voor het hoe en waar: RTFM
Het is normaal.. Enne het is trouwens ook de temperatuur van (en nu weet ik het niet precies meer) je BX chipset of de winbond chipset die de monitoring doet.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Da's de winbond.
MBM deed het op mijn Abitje ook niet fijn,
maar zat er op de CD van Abit geen Hardware Doctor bij?
Werkt bij mij prima.
MBM deed het op mijn Abitje ook niet fijn,
maar zat er op de CD van Abit geen Hardware Doctor bij?
Werkt bij mij prima.
Zal ik eens kijken, bedankt Koekum.
Nog een vraagje: als ik in de BIOS kijk staat er system temperature: 23 C. Wordt hier de temperatuur in de kast of de temp. van de CPU Core mee bedoelt?
Nog een vraagje: als ik in de BIOS kijk staat er system temperature: 23 C. Wordt hier de temperatuur in de kast of de temp. van de CPU Core mee bedoelt?
Pagina: 1