Toon posts:

nmap error du 2 ipfilter ruleset ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg tegenwoordig deze melding bij het uitvoeren van een scan binnen ons netwerk, dit na het opzetten van ipfilter router. Het heeft iets met mijn ruleset te maken ?@!&* heeft iemand misschien een idee wat hieraan te doen is?-sS? :?
code:
1
2
3
4
5
6
7
Starting nmap V. 2.54BETA22 ( www.insecure.org/nmap/ )
sendto in send_tcp_raw: sendto(3, packet, 40, 0, ipadress, 16) => No route to host
Sleeping 15 seconds then retrying
sendto in send_tcp_raw: sendto(3, packet, 40, 0, nogeenip, 16) => No route to host
Sleeping 60 seconds then retrying
sendto in send_tcp_raw: sendto(3, packet, 40, 0, stillaip, 16) => No route to host
Sleeping 240 seconds then retrying

;( ík ben zo droevig,

Verwijderd

je heb ook nog in bound verkeer doe je dit met een keep state of gooi je poorten open.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Je kunt dat ip/die ip's vast ook niet pingen. No route to host wil zeggen dat je pc niet weet waar de pakketjes voor dat ip-adres heengestuurd zouden moeten worden. Je zult dus je routes moeten fixen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt dat ip/die ip's vast ook niet pingen. No route to host wil zeggen dat je pc niet weet waar de pakketjes voor dat ip-adres heengestuurd zouden moeten worden
Ik kan vanuit de router alles pingen.
je heb ook nog in bound verkeer doe je dit met een keep state of gooi je poorten open.
Inbound verkeer bedoel je "wat eruit gaat moet er ook weer in" dus een echo pakket van "ping" als voorbeeld gaat wel goed.
code:
1
2
3
4
pass out quick on vx0 proto tcp from any to any keep state 
pass out quick on vx0 proto udp from any to any keep state
pass out quick on vx0 proto icmp from any to any keep state
block out quick on vx0 all

Maar een keep state werkt toch alleen als hij van een interface afkomt (xl0 > vx0)?! :?en niet als je op de machine zelf nmap opstart.

Groet,

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het niets met de lo te maken?
deze heb ik in ipf.ru staan zonder de
keep state optie.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ehh dan moet je een route via je router leggen

typ eens "man route"

Verwijderd