Wat te doen? Slechte Alienware/Dell support

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anauv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 09:45
5 oktober heb ik mijn Alienware 15r3 besteld, de 17de was die binnen. Week later had ik eigenlijk al problemen met de laptop. Hieronder een beschrijving van mijn problemen:

24 oktober 2016 - Ik heb een mail gestuurd met betreft keyboard backlight wat doorschijnt door mijn linker altknop. Super irritant in het donker http://i.imgur.com/VvJXxTG.jpg

25 oktober 2016 - Ik krijg een mail terug waarbij gevraagd word een diagnostiek uit te voeren. Ik heb een mail teruggestuurd waarbij ik uitleg dat dit niet terug te zien is in de diagnostiek en dat dit niets met de hardware te maken heeft. Ik stuur een foto.

27 oktober 2016 - Dell technical support gaat akkoord met de aanvraag en heeft reparatie ingeboekt voor volgende werkdag. Ik probeer nog contact op te nemen met de support in verband met een nieuw probleem: laptop raakt overhit (94C en een verschil van 15 graden tussen de cores) en ik vraag om een oplossing. Krijg geen reactie meer.

28 oktober 2016 - Monteur belt s'Ochtends netjes en geeft aan hoelaat hij langs wil komen. Monteur komt langs, draait de laptop open en ziet dat hij het verkeerde toetsenbord heeft mee genomen. Vervolgens draait hij de laptop dicht en vertrekt.

31 oktober 2016 - Na niets meer gehoord te hebben van Dell, besluit ik zelf contact op te nemen om 11 in de ochtend. Ook vraag ik hier om een reactie over de overhitting probleem.

1 november 2016 - Ik krijg eindelijk weer reactie en de Dell Technical Support geeft aan dat mijn koelpasta ook meteen wordt vernieuwd zodra de monteur langskomt. Ik spreek af voor vrijdag 4 november.

4 november 2016 - Ik neem vrij van werk en ik wacht thuis heel de dag op de monteur (ik mis 1 dag salaris). Om 16:45 had ik toch maar gebeld naar Dell om te vragen waar de monteur blijft. De meneer aan de telefoon biedt zijn excuses aan en kan mij niet helpen. Hij belooft mij de volgende werkdag (7 november) terug te bellen in verband met mijn werk.

7 november 2016 - Niemand heeft mij teruggebeld. Wederom netjes op tijd zitten wachten op een telefoontje. Ik heb wederom de service formulier op de website ingevuld in hoop dat er nu wel fatsoenlijk contact met mij word opgenomen en een fatsoenlijke afspraak word gemaakt.

9 november 2016 - 2 dagen later (!) krijg ik een mail dat er een zogenaamde "Fusion Incident" is aangemaakt om mij verder te assisteren. In de mail staat dat ik dezelfde dag nog gebeld zou worden. Om 12:30 krijg ik plotseling een telefoontje van mijn stiefvader die toevallig thuis was op moment, dat er een monteur van Dell voor de deur staat. Het vervelende was dat mijn stiefvader er helemaal niet op voorbereid was en dat hij van plan was om te gaan. Uiteindelijk is hij met de monteur thuis moeten blijven.
s'Avonds laat na het werk kwam ik thuis, wou ik de laptop gebruiken en kwam ik erachter dat de laptop de hardeschijf niet herkend ook kwam ik een aantal andere onaangename verassingen tegen die ik hieronder nader toelicht. Monteur heeft naar eigen zeggen het toetsenbord en de koelpasta vervangen. Uiteindelijk heb ik zelf de hardeschijf maar weer aangesloten omdat ik de data nodig had die erop staat.

10 november 2016 - Ik stuur een mail naar Dell Technical Support waarin ik de problemen aangeef. Ik krijg dezelfde dag nog een mail dat de monteur het plastic boven het toetsenbord niet heeft kunnen bekrassen omdat hij het toetsenbord niet eraf heeft gehaald?? Ook geeft hij aan dat 20C verschil in cores normaal is.

Op dit moment heb ik genoeg gehad met de persoon die mij hielp en heb ik dus besloten om dit verhaal online te zetten.

Problemen na "reparatie":
Foto 1: Foto van de processor temperaturen. Het verschil in temperatuur mag er niet zijn, dit betekent dat de processor niet in orde is of dat de monteur de koelpasta onjuist heeft aangebracht.
Foto 2: Losse schroef die ik heb aangetroffen.
Foto 3: Hardeschijf waarbij een schroef mist (Dit is niet de schroef van foto 2)
Foto 4 en Foto 5: Het plastic wat op een vreemde manier bekrast is geraakt.
Foto 6: Zo zit de onderste kap van de laptop erop. Is gewoon verbogen. Dit is voordat ik hem los had gedraaid.

Is dit tegenwoordig normaal zo, die service voor een laptop van ruim 1500+ euro :F ? Zoals je kan lezen heeft Dell de zaakjes dus totaal niet op orde.

Wat kan ik hiermee doen? Ik zou graag de laptop terug willen sturen voor het zelfde model of mijn geld terug. Ik hoef in ieder geval niet meer dezelfde monteur aan de deur te hebben.

Hoe sterk sta ik in mijn schoenen met dit verhaal wettelijk gezien? Heb nog nooit eerder zo'n situatie meegemaakt, tips zijn dus welkom hoe ik dit op kan lossen. Ik zit nu met een schade laptop thuis die schroeven mist en waarvan de CPU cores tot wel 20 graden van elkaar verschillen (wat gewoon normaal is volgens de customer support).

NDH Automotive: https://ndh.nu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dat verschil tussen de cores is wel erg groot. 5-7 graden is volkomen normaal. 10 graden is aan de hoge kant en valt soms te fixen door koelpasta beter aan te brengen. Op zich zou ik me tot 10 graden nergens druk om maken. 15 graden of hoger dan is er wel wat aan de hand. Logisch als de koelpasta verkeerd aangebracht is door bijvoorbeeld luchtbelletjes of door slechte verspreiding.

Een veel gemaakte fout is teveel koelpasta gebruiken, of onvoorzichtig uitspreiden (bankpasje) of op meerdere plaatsen aanbrengen op de cpu. De veiligste en een van de betere manieren is in het midden van de cpu een koelpasta ter grootte van een rijstekorrel (gpu's een erwt) te leggen en de koeler vast te maken (niet weer loshalen om te kijken, of weer schoonmaken en opnieuw doen). Dat niet alle hoekjes bedekt zijn (geplet rondje wordt het) is niet erg, teveel koelpasta is iets minder qua temps en luchtbelletjes zorgen voor hotspots wat nog erger is.

Verder..lekker bezig Dell :( . Succes!

• Anauv
Thanks voor je reactie. Precies, dat dacht ik dus ook.

Volgende keer doe ik de repaste ook gewoon zelf :). Helaas is het nu te laat en heeft de monteur schade aangebracht, wat dus de reden is waarom ik hem wil omruilen of mijn geld terug. Heb net dit zelfde bericht doorgestuurd naar dell via social media, benieuwd hoe die erop reageren.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat wil je bereiken met dit topic dat je niet kan bereiken door met Dell in contact te gaan? Je hebt Dell, als ik het goed lees, geen kans gegeven nog om de schade aan je laptop te repareren.

Ik houd het topic voor nu open, maar komt er geen duidelijk doel voor het topic, gooi ik er een slotje op.

Tevens een kleine titelfix.

Edit: Ik had de topic start niet helemaal goed gelezen en het stuk gemist dat de TS al wel weer in contact met Dell is geweest. Bovenstaande is dus niet meer van toepassing.

[ Voor 26% gewijzigd door Yorinn op 11-11-2016 10:13 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

94C is voor een Alienware trouwens niet echt te heet. Kijk maar eens rond op de Alienware forums. Ik hebzelf een 17 R3 en die wordt ook zo'n 92 - 95c. Via biosupdate zijn de temp ranges ook aangepast (hogere limit).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Yorinn schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:21:
[mbr]Wat wil je bereiken met dit topic dat je niet kan bereiken door met Dell in contact te gaan? Je hebt Dell, als ik het goed lees, geen kans gegeven nog om de schade aan je laptop te repareren.

Tevens een kleine titelfix.[/]
Zo te zien kijkt Dell CS totaal niet naar de problemen en werken ze een lijst af. Waarom een diagnostisch rapport als een toets doorschijnt? Dit is gewoon een fabrikagefout.

Waarom niet terugbellen zoals afgesproken, waarom een monteur zonder aankondiging, etc? Ik snap dat TS geen vertrouwen heeft in zowel de service als de hardware. TS vraagt om advies.

Dit is trouwens een afgeronde ervaring en een Shopreview lijkt mij op zijn plaats.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Reageren op moderatie is not done in een topic. Dit mag via een DM naar mij dan wel de betreffende mod.

[ Voor 88% gewijzigd door Perkouw op 11-11-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
Thanks voor de reacties. Ik vraag in dit topic inderdaad om advies wat ik het beste kan doen voordat ik overhaaste beslissingen neem. Dell weigert om mijn laptop fatsoenlijk te repareren.
Kenzi schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 01:29:
94C is voor een Alienware trouwens niet echt te heet. Kijk maar eens rond op de Alienware forums. Ik hebzelf een 17 R3 en die wordt ook zo'n 92 - 95c. Via biosupdate zijn de temp ranges ook aangepast (hogere limit).
94 graden is niet normaal voor een laptop, daarom zijn er ook heel veel topics over slechte koelpasta te vinden bij elk model alienware.. http://forum.notebookrevi...ste-guide-results.797373/ << gaat over mijn model wat pas een maand uit is.

[ Voor 24% gewijzigd door Anauv op 11-11-2016 09:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Persoonlijk zou ik ze schriftelijk in gebreke stellen met een overzicht/tijdlijn van het hele gebeuren en een termijn geven om alle problemen op te lossen en indien het niet lukt, aangeven dat je de koop wilt ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
90 graden bij een gloednieuwe laptop? Vooral van dat merk, dan is er iets meer dan de hand dan geen koelpasta of te weinig. Dit fix je niet met koelpasta.

Je kan volgens mij een geheel nieuwe product eisen. Je hebt genoeg standpunten waarom je dat wilt. Ik zal vooral aankaarten op die 90 graden. Des noods kun je zeggen dat je laptop nu al te veel schade heeft geleden hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
erwin26 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:55:
90 graden bij een gloednieuwe laptop? Vooral van dat merk, dan is er iets meer dan de hand dan geen koelpasta of te weinig. Dit fix je niet met koelpasta.

Je kan volgens mij een geheel nieuwe product eisen. Je hebt genoeg standpunten waarom je dat wilt. Ik zal vooral aankaarten op die 90 graden. Des noods kun je zeggen dat je laptop nu al te veel schade heeft geleden hierdoor.
Even teruglezen.. die temps zijn vrij normaal voor dat merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Gadgeteer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:21:
[...]

Even teruglezen.. die temps zijn vrij normaal voor dat merk
90 graden normaal? Nooit van gehoord, op die hoogte smelt het ijzer van je hardware binnen no time. De maximale wat het eigenlijk mag zijn ligt tussen 70-72 graden en dat is al hoog. Goede temp ligt tussen de 30-50 ongeveer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 15:23
erwin26 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:37:
[...]

90 graden normaal? Nooit van gehoord, op die hoogte smelt het ijzer van je hardware binnen no time. De maximale wat het eigenlijk mag zijn ligt tussen 70-72 graden en dat is al hoog. Goede temp ligt tussen de 30-50 ongeveer.
smeltpunt ijzer 1538 °C, denk niet dat er dus iets gaat gebeuren bij slechts 90 graden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-10 17:19
[...]

Volgens mij heeft Intel als Max temperatuur rating voor de 6700HQ 100c staan, waar die van TS ruim onder blijft op het screenshot. Een normale laptop cpu blijft onder load echt geen 30-50c, Ik kom afhankelijk van hoe de koeling ingesteld is 70 tot 90c CPU temp bij full load toch vrij regelmatig tegen bij performance machines, met een enkele keer nog hoger waarbij de cpu gewoon in de thermal throttle schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik heb zelf meerdere keren ervaringen gehad met Dell reparaties (zowel zakelijk als Prive). Het beste wat je kan doen is zo snel mogelijk een e-mail adres regelen via hun helpdesk en alles op papier hebben. En uiteraard moeten ze dit oplossen.

Overigens zou ik dan de irrelevante dingen zoals:
(ik mis 1 dag salaris).
Het vervelende was dat mijn stiefvader er helemaal niet op voorbereid was en dat hij van plan was om te gaan. Uiteindelijk is hij met de monteur thuis moeten blijven.
Daar heeft dell namelijk niks mee te maken. Dat zijn keuzes die de gebruiker maakt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

Harde cijfers die je noemt. Zelf bedacht of kun je deze onderbouwen?
Zoals hierboven al eerder werd genoemd, is dit een veel voorkomend iets bij Alienware. Ook heb ik nooit gelezen over gesmolten Alienware CPU's.

Goede temp tussen 30 en 50? gebasseerd op? Mijn PC zal daar tussen zitten idle maar veel mensen gebruiken hun computer ook nog, waardoor de temp al snel oploopt. TS heeft het over een Alienware laptop, grote kans dat hij gamer is... CPU onder full load 30-50 graden is iets wat maar weinig voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Tussen de 30 en 50 graden gaat geen enkele laptop halen. Niet voor de CPU en voor de GPU al helemaal niet. 30 graden is sowieso zo goed als onmogelijk, laat staan normaal.

Een CPU mag prima rond de 70 graden worden en de GPU mag nog eens 10 graden heter worden. Dit bij een normale laptop en geen dikke game machine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 19:36

Tijntje

Hello?!

Waar heb je het online gepost op social media en is het in het engels ook beschikbaar?
Als je wil kan ik het proberen door te sturen naar onze Social Media Reponse team (ik werk bij Dell).

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anauv
Tijntje schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:13:
Waar heb je het online gepost op social media en is het in het engels ook beschikbaar?
Als je wil kan ik het proberen door te sturen naar onze Social Media Reponse team (ik werk bij Dell).
Thanks, heb @AlienwareTech ingeschakeld en @DellLuisterd heeft mij aangeboden om alle beschadigde delen van de laptop te vervangen, inclusief moederbord. Ik ben hier akkoord mee gegaan en vind het in principe een mooie oplossing. Hun hebben aangegeven dat ik pas beroep op een compleet nieuwe laptop mag doen als de 2de reparatie niet naar wensen verloopt. Ik ga ervan uit dat het nu goed gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte. Hier heb je alsnog de link naar de reddit post die ik ook heb gemaakt: https://www.reddit.com/r/Alienware/comments/5c9qji/dell_support_in_the_netherlands/

Temperaturen van rond de 90 graden bij 100% load zijn redelijk normaal, maar verschil van 20 graden in de cores is niet normaal en hoort niet. Ook al zeggen ze bij Dell van wel..

[ Voor 16% gewijzigd door Anauv op 11-11-2016 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Gozertjuhh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:52:
[...]

Thanks, heb @AlienwareTech ingeschakeld en @DellLuisterd heeft mij aangeboden om alle beschadigde delen van de laptop te vervangen, inclusief moederbord. Ik ben hier akkoord mee gegaan en vind het in principe een mooie oplossing. Hun hebben aangegeven dat ik pas beroep op een compleet nieuwe laptop mag doen als de 2de reparatie niet naar wensen verloopt. Ik ga ervan uit dat het nu goed gebeurd. Ik hou jullie op de hoogte. Hier heb je alsnog de link naar de reddit post die ik ook heb gemaakt: https://www.reddit.com/r/Alienware/comments/5c9qji/dell_support_in_the_netherlands/

Temperaturen van rond de 90 graden bij 100% load zijn redelijk normaal, maar verschil van 20 graden in de cores is niet normaal en hoort niet. Ook al zeggen ze bij Dell van wel..
Ik heb dan wel een ander merk laptop (Lenovo) maar wel met een 6700hq welke onder full load niet eens de 75 graden haalt dus 90 graden is wel een beetje fors.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 19:36

Tijntje

Hello?!

Gozertjuhh schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:52:
[...]

Fijn te horen dat het is opgepakt, dan stuur ik het niet meer door.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:58:

Overigens zou ik dan de irrelevante dingen zoals:

[...]

Daar heeft dell namelijk niks mee te maken. Dat zijn keuzes die de gebruiker maakt.
Natuurlijk wel. Dell schiet hier zwaar te kort. Zowel in de communicatie als in de opvolging van gemaakte afspraken. Vertel ons eens welke keuze de gebruiker hier had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
PcDealer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:47:
[...]

Natuurlijk wel. Dell schiet hier zwaar te kort. Zowel in de communicatie als in de opvolging van gemaakte afspraken. Vertel ons eens welke keuze de gebruiker hier had.
Ja, alleen ik kan je garanderen dat elk bedrijf daar niks mee te maken heeft. Zij forceren je niet om dit allemaal te doen. Dat is je eigen keuze. Andere opties:

1.) Op je werk laten langskomen
2.) Andere dag plannen dat je betaald vrij kan nemen
3.) iemand anders voor je laten waarnemen

Dat je zelf besluit geld mis te lopen is totaal niet relevant en/of interesant voor ze. En terecht.

Bron: Zelf voor HP, Dell, KPN, e.d. gewerkt te hebben waarin dit gewoon standaard aangegeven werd.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-10 17:19
TunefulDJ_Mike schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:25:
[...]

Ik heb dan wel een ander merk laptop (Lenovo) maar wel met een 6700hq welke onder full load niet eens de 75 graden haalt dus 90 graden is wel een beetje fors.
Kan ook liggen ook aan de koeling die ze gebruiken, of zelfs aan de instellingen van de koeling. Het ene merk gaat bijv. voor lichtere koeling, of mogelijk een stiller profiel (wat hogere temps betekend, maar geen direct issue zolang je de 100c maar niet haalt bij dit type cpu), terwijl de ander zwaardere koeling inbouwt of de fans eerder of harder laat draaien, wat meer herrie betekend maar wel een koelere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anauv
corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:49:
[...]

Ja, alleen ik kan je garanderen dat elk bedrijf daar niks mee te maken heeft. Zij forceren je niet om dit allemaal te doen. Dat is je eigen keuze. Andere opties:

1.) Op je werk laten langskomen
2.) Andere dag plannen dat je betaald vrij kan nemen
3.) iemand anders voor je laten waarnemen

Dat je zelf besluit geld mis te lopen is totaal niet relevant en/of interesant voor ze. En terecht.

Bron: Zelf voor HP, Dell, KPN, e.d. gewerkt te hebben waarin dit gewoon standaard aangegeven werd.
Ik begrijp wat je bedoelt inderdaad, ik geef je ook gelijk. Maar in dit geval lijkt het mij verstandiger om het erbij te vermelden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Dennism schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:53:
[...]

Kan ook liggen ook aan de koeling die ze gebruiken, of zelfs aan de instellingen van de koeling. Het ene merk gaat bijv. voor lichtere koeling, of mogelijk een stiller profiel (wat hogere temps betekend, maar geen direct issue zolang je de 100c maar niet haalt bij dit type cpu), terwijl de ander zwaardere koeling inbouwt of de fans eerder of harder laat draaien, wat meer herrie betekend maar wel een koelere laptop.
Dat is waar maar je mag toch aannemen bij een laptop van die prijs klasse dat de koeling gewoon dik op orde moet zijn. En dan zouden de temperaturen naar mijn mening ook wel wat lager mogen liggen.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:49:
[...]

Ja, alleen ik kan je garanderen dat elk bedrijf daar niks mee te maken heeft.
Jij stelt wel heel stellig dat de dienstverlenende partij niets te maken heeft met het niet nakomen van afspraken.
Ik heb voor HP gewerkt en als zaken niet gingen zoals het hoorde, werd dat geëscaleerd zodat een voor de klant zo goed mogelijke oplossing werd gegeven. Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar in die van mij is een afspraak niet nakomen en bovendien onaangekondigd langskomen gewoon NOT done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
PcDealer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:26:
[...]
Jij stelt wel heel stellig dat de dienstverlenende partij niets te maken heeft met het niet nakomen van afspraken.

[...]

Ik heb voor HP gewerkt en als zaken niet gingen zoals het hoorde, werd dat geëscaleerd zodat een voor de klant zo goed mogelijke oplossing werd gegeven. Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar in die van mij is een afspraak niet nakomen en bovendien onaangekondigd langskomen gewoon NOT done.
Wacht even, je haalt hier 2 dingen gigantisch door elkaar.

1.) Niet nakomen van afspraak, dat noem ik nergens. Als je me kan quoten. Dan graag
2.) De onzin excuses van "ja maar mij kost het geld" heeft een bedrijf niks mee te maken. Echt niet. Dat staat echt 100% los van het wel of niet nakomen van afspraken.

Dat ze de afspraken niet nakomen klopt niet helemaal, aangezien ze wel netjes zijn gekomen bij de eerste afspraak. Dat ze dan de verkeerde spullen hebben.. ja, dat is gewoon dom
De 2e afspraak, dat had zeker handiger geweest als ze het hadden laten weten. En is ze inderdaad te verwijten.

maar dat het OP geld kost om thuis te blijven, dat stukje is compleet irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:29:
[...]

Wacht even, je haalt hier 2 dingen gigantisch door elkaar.

1.) Niet nakomen van afspraak, dat noem ik nergens. Als je me kan quoten. Dan graag
Dat kan ik, zie
corset schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:58:
Ik heb zelf meerdere keren ervaringen gehad met Dell reparaties (zowel zakelijk als Prive). Het beste wat je kan doen is zo snel mogelijk een e-mail adres regelen via hun helpdesk en alles op papier hebben. En uiteraard moeten ze dit oplossen.

Overigens zou ik dan de irrelevante dingen zoals: zin niet af?
[...]

[...]
Met name de tweede quote aldaar.
Dat ze de afspraken niet nakomen klopt niet helemaal, aangezien ze wel netjes zijn gekomen bij de eerste afspraak. Dat ze dan de verkeerde spullen hebben.. ja, dat is gewoon dom
De 2e afspraak, dat had zeker handiger geweest als ze het hadden laten weten. En is ze inderdaad te verwijten.
Ik tel 4 afspraken, waarvan er 1 is nagekomen. Daarbij had Dell zelf een contact moment in moeten bouwen na 28 oktober, maar heeft dat nagelaten.
spoiler:
28 oktober: nagekomen, echter nieuwe probleem niet op tijd behandeld, bovendien verkeerd toetsenbord in de order gezet(?)
Dell laat n.a.v. bezoek niets meer weten
4 november: monteur niet geweest zonder bericht
7 november: niet teruggebeld
9 november: spontaan aan de deur
maar dat het OP geld kost om thuis te blijven, dat stukje is compleet irrelevant.
Ik denk niet dat de TS had geklaagd als het direct op de 28ste was opgelost. Maar nu er een aaneenschakeling is van slechte service, begin ik me sterk af te vragen of enige compensatie niet aan de orde is.

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 11-11-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
PcDealer schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:36:
[...]
Dat kan ik, zie
[...]

Met name de tweede quote aldaar.

[...]

Ik tel 4 afspraken, waarvan er 1 is nagekomen. Daarbij had Dell zelf een contact moment in moeten bouwen na 28 oktober, maar heeft dat nagelaten.
spoiler:
28 oktober: nagekomen, echter nieuwe probleem niet op tijd behandeld, bovendien verkeerd toetsenbord in de order gezet(?)
Dell laat n.a.v. bezoek niets meer weten
4 november: monteur niet geweest zonder bericht
7 november: niet teruggebeld
9 november: spontaan aan de deur
En daar zeg ik dus totaal niks over afspraken niet nakomen. Maar puur over het feit dat je als klant zelf (niet het bedrijf) de keuze maakt die dag thuis te blijven.

Maar goed, je wil duidelijk lezen wat je denkt dat er staat, dus daar gaan we niet verder mee komen.

Net zo jammer als die mensen die dan gaan roeptoeteren naar de support desk "ja maar jij er dan voor betalen?!" zonder uberhaupt door te hebben hoe dat soort bedrijven werken.

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 11-11-2016 16:40 ]

Pagina: 1