[PS4 PRO] geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Topicstarter
Beste tweakers,

vandaag een playstation4 pro gekocht.
Meteen vanavond aangesloten op mijn lg oled55b6v.

Ik krijg echter geen beeld, ik krijg wel geluid.
Wanneer ik de stekker van de ps4 eruit haal en vervolgens de stekker er weer in doe+de ps4 weer start, krijg ik wel beeld.

Dit is het "herstelmodus" beeld waarbij de ps4 het systeem even controleert omdat er op een verkeerde manier is afgesloten.
Vervolgens herstart de ps4 en je raadt het al, geen beeld.

Het lijkt dus een HDMI probleem te zijn.
Alle hdmi ingangen geprobeerd.
Mijn oude ps3 doet het perfekt, aan de tv ligt het niet.
Iemand misschien een briljante oplossing?

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Beste antwoord (via chrisstructor op 10-11-2016 20:34)

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik ondervind het zelfde probleem en oplossing boven werkt, wel jammer dat netflix of spotify niet meer werkt door dat uit te zetten. Ik zelf heb een panasonic als 4k tv

Alle reacties

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Tx Azqi

Oplossing :

Uiteindelijk heb ik de PS werkende gekregen op mijn 4k tv, voor de geïnteresseerden zal ik de ondernomen stappen hier uitschrijven.
-PS4 uitschakelen en opstarten in safe mode " powerbutton 7sec ingedrukt houden"
-Ga naar instellingen HDCP, en zet deze op HDMI 1.4 only.
-Na het opstarten, ga naar instellingen en schakel HDCP uit.
-Nu kan je zonder probleem het video signaal zetten op 2160p 420, echter zal HDR nog niet werken.
-Ga naar het menu instellingen op uw tv - algemeen - schakel deep color in op de betreffende HDMI poort.
-Nu kan je op de PS Deep color inschakelen en de optie 2160P RGB selecteren met HDR support.

Nadeel is wel dat Netflix en Youtube niet meer werken door het ontbreken van HDCP. "niet echt een gemis voor mij "

Ondertussen zijn er al meerdere meldingen online verschenen van mensen die hetzelfde probleem ondervinden, zo zouden alle LG 4K tv's van 2016 dit probleem hebben "LG zou momenteel aan een firmware update werken voor alle webos 3.0 tv's" echter zijn het niet enkel LG toestellen die problemen ondervinden ook enkele 4K tv's van Sony, en Panasonic zouden problemen ondervinden bij HDCP over HDMI 2.a.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 08:55
Ik ondervind het zelfde probleem en oplossing boven werkt, wel jammer dat netflix of spotify niet meer werkt door dat uit te zetten. Ik zelf heb een panasonic als 4k tv

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
LG schijnt te werken aan een firmware update.
Ik vermeld het nog wel even in dit topic wanneer de firmware update een feit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpie81
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 21:09
Ik heb een Samsung 9000 serie, de laatste. Bij mij werkt het ook slecht.
Ik krijg elke keer tijdens het spelen of in het menu dat het beeld gewoon even uitvalt, ontzettend irritant.

Tijdens COD viel er niet meer te spelen elke 5 seconde valt het beeld even weg.
Ik zal de oplossing die hierboven is vermeld zodadelijk eens uitproberen maar het is dus geen LG probleem.

Update: door de bovenstaande stappen te volgen werkt het bij mij ook!

[ Voor 8% gewijzigd door timpie81 op 12-11-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appledaan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10-2023
timpie81 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:55:
Ik heb een Samsung 9000 serie, de laatste. Bij mij werkt het ook slecht.
Ik krijg elke keer tijdens het spelen of in het menu dat het beeld gewoon even uitvalt, ontzettend irritant
Bij mij dus exact het zelfde! Alleen heb ik de nieuwe Samsung UE55KS7000

**UPDATE**

Inmiddels opgelost middels contact samsung! TOP :) :) :) :)

***UPDATE***

Nog steeds aanwezig :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((( Veel met samsung gebeld en Playstation is angstvallig stil.

[ Voor 28% gewijzigd door appledaan op 22-11-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnerfinn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-07-2019
Bovenstaande oplossing werkte voor mij ook, dus dank daarvoor, maar deels. (op de Oled55b6v trouwens)

Vanaf stap 'Ga naar het menu instellingen op uw tv - algemeen - schakel deep color in op de betreffende HDMI poort.' gaat het fout, dan heb ik dus geen beeld meer zodra de tv opnieuw is opgestart, en kan ik het hele proces herhalen.

Dus ik ben heel benieuwd, hoe hebben jullie dan toch HDR aan de praat gekregen?

Edit: opgelost, klein detail groot verschil, ik moest hdcp nog uitzetten in de instellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnerfinn op 20-11-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appledaan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10-2023
@Vinnerfinn: als je HDCP uit zet heb je toch geen 2.0/2.2 signaal er meer doorheen? Dan blijft deze toch steken op 1.4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnerfinn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-07-2019
@Appledaan:

Als je HDCP uitzet zorg je er volgens mij juist voor dat je 1.4 exclusief uitschakeld, zodat 2.0 e.d nu ook ondersteund worden. Precies weet ik het niet, maar hij staat nu op 2160P RGB en wordt herkend als HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Hdcp is een specificatie om digitale content te beschermen.
Gaat digitaal kopieren dus tegen.
Uitzetten zorgt ervoor dat je apps zoals spotify en youtube niet meer kunt gebruiken.
Hdcp heeft niet direct iets met het beeld zelf te maken, wel met de op dit moment niet zo lekkere compatibiliteit van hdcp 2.2 mbt je ps4 pro .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-800
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 00:17
Ik krijg met een ps4 pro geen beeld op een Samsung ua55js8500. 3 HDMI kabels en ook een andere Samsung tv (5 jaar oud) verder geen beeld.

Wat er wel gebeurd is een sneeuwbeeld voor ca 4-5 seconden met het safe mode scherm, dat zich 2x laat zien en vervolgens weer uit gaat. In die paar seconden wel de hdcp uit kunnen zetten of in ieder geval naar versie 1.4 en na reboot geen beeld. Dan weer safe mode en dan wel de resolutie kunnen veranderen maar daarna weer niks. Weer naar safe mode (dan de ene kabel dan weer de andere) en het werkt gewoon niet.

Terwijl we toch een aantal uren in de laatste dagen hebben kunnen spelen. HDR aan en uitgezet op diverse HDMI poorten (Samsung mini Dock) maar geen enkele oplossing.

Ik ben bang dat de ps4 pro terug gaat en het een andere word.

Edit: dit soort sneeuwbeeld https://s18.postimg.org/w7znrg2ax/IMG_8534.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door T-800 op 27-11-2016 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Al getest op een gewone 1080p HD tv?
Zou ik zeker even proberen.
Het zou mij niet verbazen wanneer hij het daar perfect op doet :'( .
Kun je in ieder geval uitsluiten of het een hardware probleem is, of toch een compatibiliteitsprobleem met het merk tv.

Naar mijn weten is er trouwens nog steeds geen firmware die het probleem oplost.
Het begint zo onder hand wel een beetje vermoeiend te worden ;) (vooral omdat ik spotify vaak gebruik over de stereo icm ps4)

[ Voor 88% gewijzigd door chrisstructor op 28-11-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:25
Er was toch een firmware update uit om dit probleem op te lossen, voor de LG.

Laat de tv eens zoeken naar updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Freaky,
als je zoiets post, dan graag met informatieve link naar de betreffende update van de firmware?

Update :
Er schijnt een LG firmware uitgegeven te zijn in Azie welke dit probleem oplost.
Kijken dus wanneer de firmware voor Europa beschikbaar wordt...
Samsung klanten hebben hier alleen nu even weinig aan vrees ik :( .

[ Voor 56% gewijzigd door chrisstructor op 30-11-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Net een lg update geinstalleerd maar geen beeld op 4K.
Werkelijk, hoe krijgt sony het voor elkaar om de 4K te slopen op hun console specifiek voor 4K. Wat een blundet

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Net even gecheckt.
Er is nog geen nieuwe update beschikbaar.
Voor mijn lg b6v : actuele versienummer 04.30.50
Deze versie geeft bij mij nog steeds de problemen met hdcp.

Nog even afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Met updateversie : 04.30.65 lijkt het hdcp probleem icm ps4pro verholpen voor de lg b6v.

Hdcp kan weer worden ingeschakeld.
Nu kijken of het probleem voorgoed de wereld uit is 🤗

[ Voor 4% gewijzigd door chrisstructor op 13-12-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo goedeavond ,

Ik heb een vraag ik heb een ps4 en ik zat eergisteren op de ps4 en deed hem uit en merkte dat de HDMI van me tv het niet deed dus gebruikte die van de ps4 nadat ik klaar was deed ik hem weer in de ps4 en deed hem aan. Nu komt mijn probleem ik krijg geen beeld maar wel geluid ?? Ik heb het zelfde in de safe mode . Ik heb geen ps4pro heb de 'ouwe' versie nog. Iemand een idee? Heb al andere tv's en kabels gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31
Heb ook het probleem dat elk half uur ofzo het beeld heel even wegvalt op mijn sony 4k tv, erg irritant, blijkbaar werkt het zelfs niet goed op hun eigen tv's :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Stimpler, sry.
Graag uiteen zetten (in stappen) wat je wel en niet hebt gedaan en wat het resultaat was.
Merk Tv , firmware versie, etc etc.
Hierbij graag gebruik van punten en komma's, anders wordt het geheel onleesbaar.
Misschien dat we je dan kunnen helpen met je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij geeft de PS4 Pro aan dat HDR not supported is op deze TV....hoe kan dat? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisstructor

chrisstructor

Topicstarter
Tv instellingen-->Algemene instellingen--> ULTRA HD Deep Color instellingen.
Zet ULTRA HD Deep Color aan op de HDMI poort waar de PS4 op aangesloten is.

Geef even aan of dit je probleem verhelpt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door chrisstructor op 27-01-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was het! Top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik schop deze alsnog even naar SPV :)
Pagina: 1