Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke laptop moet ik kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hallo iedereen,
Na heel wat gevloek en gepruts aan mijn oude laptop heb ik beslist een nieuwe aan te schaffen.
Omdat ik heel weinig weet van laptops is het voor mij heel moeilijk om te beslissen welke laptop het best is voor mij.
Ik gebruik de laptop vooral voor netflix, youtube, surfen en games (skyrim, guild wars 2,...)
De grootte van mijn laptop nu is 17,3 inch en dat is ook ongeveer wat ik zou willen.
Mijn budget ligt onder de 800 euro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
De laptops die ik tot hiertoe in het oog heb zijn volgende:
http://www.mediamarkt.be/...uv-ty148t-be-1596791.html

https://www.bol.com/nl/p/...-azerty/9200000062007883/?

http://www.laptopshop.be/...-aspire-e5-774g-59x7.html

Wat denken jullie hiervan? Welke van de 3? Een andere misschien?

Dankjewel!

Nini

Alle reacties

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:16:
Mijn vraag
...
Hallo iedereen,
Na heel wat gevloek en gepruts aan mijn oude laptop heb ik beslist een nieuwe aan te schaffen.
Omdat ik heel weinig weet van laptops is het voor mij heel moeilijk om te beslissen welke laptop het best is voor mij.
Ik gebruik de laptop vooral voor netflix, youtube, surfen en games (skyrim, guild wars 2,...)
De grootte van mijn laptop nu is 17,3 inch en dat is ook ongeveer wat ik zou willen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
De laptops die ik tot hiertoe in het oog heb zijn volgende:
http://www.mediamarkt.be/...uv-ty148t-be-1596791.html

https://www.bol.com/nl/p/...-azerty/9200000062007883/?

http://www.laptopshop.be/...-aspire-e5-774g-59x7.html

Wat denken jullie hiervan? Welke van de 3? Een andere misschien?

Dankjewel!

Nini
Wat is er mis met je oude? Wellicht een kleinigheidje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:43:
[...]

Wat is er mis met je oude? Wellicht een kleinigheidje?
1) batterij kapot
2) aansluiting voor koptelefoon kapot waardoor ik maar langs 1 kant kan horen
3) bluetooth werkt niet goed meer
4) heb eigenlijk ook een nieuwe oplader nodig
5) is bezig aan zijn 5de jaar dus nog andere kleine probleempjes en de kosten zijn het dan niet meer waard dus kan ik beter een nieuwe kopen :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:48:
[...]

1) batterij kapot
2) aansluiting voor koptelefoon kapot waardoor ik maar langs 1 kant kan horen
3) bluetooth werkt niet goed meer
4) heb eigenlijk ook een nieuwe oplader nodig
5) is bezig aan zijn 5de jaar dus nog andere kleine probleempjes en de kosten zijn het dan niet meer waard dus kan ik beter een nieuwe kopen :/
Batterij, oplader https://viadennis.nl/pagina/laptop-adapter.html

Bluetooth: categorie: Bluetooth en IR dongels

Aansluiting koptelefoon: heb je hem al eens schoongemaakt. Zachtjes met paperclip erin gaan en schoon blazen.

Andere probleempjes?

Maakt mij niet uit, maar ik ben niet zo'n weggooier. ;) Mijn laptop is nu denk ik 4 jaar en heb er ook gewoon een nieuwe batterij in gedonderd en een dongeltje voor Bluetooth.

Ben je echt een gamer? Anders kan je veel goedkoper met een nieuwe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2016 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:11:
[...]

Batterij, oplader https://viadennis.nl/pagina/laptop-adapter.html

Bluetooth: categorie: Bluetooth en IR dongels

Aansluiting koptelefoon: heb je hem al eens schoongemaakt. Zachtjes met paperclip erin gaan en schoon blazen.

Andere probleempjes?

Maakt mij niet uit, maar ik ben niet zo'n weggooier. ;) Mijn laptop is nu denk ik 4 jaar en heb er ook gewoon een nieuwe batterij in gedonderd en een dongeltje voor Bluetooth.

Ben je echt een gamer? Anders kan je veel goedkoper met een nieuwe.
Weggooien doe ik hem ook niet :) Mijn zusje krijgt deze laptop dan ^^
Het is ook zo dat de koeling niet meer goed is, hij valt regelmatig uit van overhitting, hij maakt enorm veel lawaai door het blazen, Het scherm valt soms uit zonder reden, ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:27:
[...]

Weggooien doe ik hem ook niet :) Mijn zusje krijgt deze laptop dan ^^
Het is ook zo dat de koeling niet meer goed is, hij valt regelmatig uit van overhitting, hij maakt enorm veel lawaai door het blazen, Het scherm valt soms uit zonder reden, ...
Koeling. Open maken die laptop en eens goed schoonmaken. Je laptop zit waarschijnlijk vol stof.

Maar ben je echt een gamer? Zoniet, pak dan gewoon een i3 processor met een SSD. Asus ben ik zelf heeeeel tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:30:
[...]

Koeling. Open maken die laptop en eens goed schoonmaken. Je laptop zit waarschijnlijk vol stof.

Maar ben je echt een gamer? Zoniet, pak dan gewoon een i3 processor met een SSD. Asus ben ik zelf heeeeel tevreden over.
Ik game wel regelmatig zoals guild wars, elder scrolls,... welke laptop zou u dan aanraden?

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:58
Ik las dat je ongeveer rond de 800,- Euro te besteden had, mocht je er 50,- Euro bij kunnen leggen kun je naar deze laptop kijken. Hiermee kun je nog redelijk wat jaren vooruit ook toekomst gericht met games, en er zit een mooie rugtas bij met wat goodies van MSI. De verlichting van het toetsenbord kun je dan ook naar wens instellen in velen kleurtjes. :) Echter is het wel een 15,5 inch scherm, het 17 inch model kost een 100,- Euro boven je budget ( zonder rugtas en goodies )

http://www.mediamarkt.nl/...62-6qd-016nl-1462022.html

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sincery schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:11:
Ik las dat je ongeveer rond de 800,- Euro te besteden had, mocht je er 50,- Euro bij kunnen leggen kun je naar deze laptop kijken. Hiermee kun je nog redelijk wat jaren vooruit ook toekomst gericht met games, en er zit een mooie rugtas bij met wat goodies van MSI. De verlichting van het toetsenbord kun je dan ook naar wens instellen in velen kleurtjes. :) Echter is het wel een 15,5 inch scherm, het 17 inch model kost een 100,- Euro boven je budget ( zonder rugtas en goodies )

http://www.mediamarkt.nl/...62-6qd-016nl-1462022.html
Die MSi's zijn helaas wel echt het summum van slechte koeling, instabiliteit en lawaai, getuige enkele klasgenoten die inmiddels drie kleuren schijten van hun MSI GX62 laptop...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Zegt degene met amd profielfoto ;D

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:16:
Even zo een vraagje, ik krijg het vermoeden dat je Belgisch bent en ook op zoek bent naar een laptop met een AZERTY indeling in plaats van een QWERTY indeling. Dit is handige informatie om te vermelden indien het klopt. Straks krijg je een suggestie die niet het juiste toetsenbord heeft
pricewatch: Medion Erazer P7643 (30020575, Azerty)

De Medion heeft nog redelijke specs voor gaming. Met het beschikbare budget is de GTX 950M de beste videokaart die je betalen kan.

Verwijderd

reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2016

Denk dat je met dit stukje wel verder komt.

Verwijderd

Topicstarter
CMD-Snake schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 06:40:
[...]

Even zo een vraagje, ik krijg het vermoeden dat je Belgisch bent en ook op zoek bent naar een laptop met een AZERTY indeling in plaats van een QWERTY indeling. Dit is handige informatie om te vermelden indien het klopt. Straks krijg je een suggestie die niet het juiste toetsenbord heeft

[...]

pricewatch: Medion Erazer P7643 (30020575, Azerty)

De Medion heeft nog redelijke specs voor gaming. Met het beschikbare budget is de GTX 950M de beste videokaart die je betalen kan.
Ik kom inderdaad uit België en het plan is nu om de Medion Erazer te kopen. De enige twijfel is dat hij van bol.com komt. Ik weet niet hoe dat werkt ivm garantie enzo.... :p

• Kuusj

Kuusj

Voyarch schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 06:18:
Zegt degene met amd profielfoto ;D
*zucht*, ik begrijp dat je een grapje wilt maken maar dat AMD gelijk staat aan warmte en geluid is echt de grootste onzin haha ;) Echt zo'n fabeltje wat eigenlijk nooit heeft geklopt maar goed.

Ik had zelfs veel betere temps met mijn FX8320 op 4.6Ghz en 1.5V dan 6700K op 4.5Ghz en 1.35V onder een H80i. Dat is heel simpel te verklaren door de chip die fysiek véél groter is en dus makkelijker zijn warmte kan overdragen aan de koeler.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:09:
Ik kom inderdaad uit België en het plan is nu om de Medion Erazer te kopen. De enige twijfel is dat hij van bol.com komt. Ik weet niet hoe dat werkt ivm garantie enzo.... :p
Meestal moet je het product terugsturen dan als dit nodig is voor garantieafhandeling. Bol.com is daar wel netjes in, terugsturen is gratis in Nederland in elk geval.

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:29
Neem jij je laptop ook wel eens mee of staat hij altijd op je bureau ? Anders kan je ook een PC bouwen/kopen. Is beter voor gamen en dan heb je ook een groter scherm. Daarbij kan je computer makkelijker upgraden in de toekomst ( GPU, meer RAM slots etc ).

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
kuusj98 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:46:
[...]

*zucht*, ik begrijp dat je een grapje wilt maken maar dat AMD gelijk staat aan warmte en geluid is echt de grootste onzin haha ;) Echt zo'n fabeltje wat eigenlijk nooit heeft geklopt maar goed.

Ik had zelfs veel betere temps met mijn FX8320 op 4.6Ghz en 1.5V dan 6700K op 4.5Ghz en 1.35V onder een H80i. Dat is heel simpel te verklaren door de chip die fysiek véél groter is en dus makkelijker zijn warmte kan overdragen aan de koeler.
Behalve dan dat die twee processoren kwa snelheid amper vergelijkbaar zijn. }:O

• Kuusj

Kuusj

Wouter Lucassen schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:24:
[...]

Behalve dan dat die twee processoren kwa snelheid amper vergelijkbaar zijn. }:O
Wat in dit geval eigenlijk totaal niet relevant is inderdaad? Hoewel verbruik gelijk staat aan uiteindelijke warmte gaat het mij erom dat de warmteafvoer stukken beter is bij een grote chip haha. ;)

Pagina: 1